Klaipėda pritaria išorinio uosto įgyvendinimo plano naikinimui

Politika

Klaipėdos savivaldybė pranešė, jog pritaria teisės akto projektui, kuriuo siekiama naikinti Išorinio giliavandenio uosto parengiamųjų darbų įgyvendinimo planą, patvirtintą 2012 m. susisiekimo ministro įsakymu.

Pagal šį planą šiemet jau turėjo būti rengiami projektiniai pasiūlymai, atliekamas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas, tačiau pasikeitus šalies valdžios vizijai, atitinkamą įsakymą siūloma pripažinti netekusiu galios.

„Nors nemažai klaipėdiečių baiminasi galimos išorinio uosto statybos ties Melnrage, pastarojo meto šalies valdžios žingsniai rodo, kad skubotų ir nepamatuotų veiksmų imtasi nebus. Naujausias derinimui gautas įsakymo projektas – dar vienas to įrodymas. Uosto plėtros koncepcijai, kurioje numatyta plėtra tik pietinėje uosto dalyje, o išorinis uostas Melnragėje neplanuojamas, buvo pritarusi ir Klaipėdos miesto savivaldybės taryba, dėl išorinio uosto statybos nemažai nuogąstavimų yra išsakiusi ir miesto bendruomenė, tad džiugu, kad atsižvelgiama į miesto interesus ir renkamasi racionalų variantą“, – pranešime cituojamas Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijoje įvardijamos dvi galimos išorinio giliavandenio uosto vietos – Melnragė ir Būtingė, tačiau nurodoma, kad išorinė plėtra bus vykdoma tik pasitvirtinus poreikiui. Šiuo metu Susisiekimo ministerija pažymi, kad artimiausiu metu uoste prioritetai bus teikiami bangolaužių (molų) rekonstrukcijai, uosto gilinimui, krovos įsipareigojimų vykdymo rizikos valdymui, naujų teritorijų  išvystymui uosto pietinėje dalyje (ties Kiaulės nugaros sala), o ne išorinio uosto statybai.

Savivaldybė išreiškusi pritarimą Susisiekimo ministerijos siekiui naikinti Išorinio giliavandenio uosto parengiamųjų darbų įgyvendinimo planą, kartu akcentavo, kad išnaudojant esamus uosto pajėgumus bei vystant naujas teritorijas pietinėje dalyje, būtų numatytos galimybės plėsti Klaipėdos miesto istorinio centro prieigas prie vandens, kurti patrauklias erdves miestiečiams. Taip pat „prašoma visais įmanomais būdais skatinti uosto kompanijas taikyti visas būtinas aplinkosaugines priemones, kad uosto veiklos poveikis neperžengtų uosto ribos, ir užtikrinti tęstinį finansavimą uosto transporto koridorių įgyvendinimui”.

9 Comments

  1. Antonio

    Gdansko pavyzdys įrodė 200%, kad giliavandeniai uostai (jau yra du! ir bus trečias) yra sekmės istorijos. Klaipėdai tereikia nukopijuoti gerą sprendimą. Be išaugusios krovos, galima bus dalį KLASCO teritorijos atiduoti miestui, o tai dar didžiulis vertės proveržis. Modernus miestas prie vandens sukuria daugiau vertės, negu krova.

    Reply
    • Ar pažisti geografija?

      Kokiu idiotu reikia buti, kad lyginti Gdanska ir Klaipėda, dėl geografinės padieties. Niekafa Klaipėda neturės tokiu srautu kaip Gdanskas.

  2. Jons

    Padėkokime Arvydui Vaitkui už iniciatyva stumti giliavandenio uosto projektą Melnragėje, tik jo pastangomis šios grėsmės atsirado ir išryškėjo. Prapylęs mero rinkimus ir inirtingai dirbdamas sekantiems, anas apsimeta dideliu Girulių miško gynėju.

    Reply
  3. Savas

    Pinigai į balą projektui ir galimybėm ,bet aišku kažkam į kišenę juk taip žaisti ir mėtyti pinigus saviem pas mus jau populiaru tapo . Pirma sukiša visokiem saviem ,ir sau tuo būdu ,pinigus į bereikšmes studijas vertinimus ,o po to gudručiai apsimeta ,kad nežinojo kas kaip ir dėl ko bus ,visiškai jokios atsakomybės ,tesiog daro ką nori vagia ir lobsta …ir viskas čia ,tipo ,gerai ir oficialu ,pagal įstatymus ,bet tik gudriai suplanuota ponuliai vagys

    Reply
  4. Uostininkas

    Lenkija stato antrą giliavandenį uostą . Lietuvai nereikia, klausimas kodėl? Vastybės kaip geopolitinio galimo verslo partnerio sumenkinimas ir sutrypimas , tai naudinga kitiems , bet ne Lietuvai ? Gaila dėl mūsų valdžios nesupratimo jūrinės Valstybės sampratos . Žagrės valdytojai nesupras , kaip gyvena Uostas ! Liūdna. Pirmyn į atsilikėlių lygą,

    Reply
  5. Kaip aš jūsų nekenčiu.

    Beraščių sapaliojimas. Padauginot našlaičiai.

    Reply
  6. Pūliui

    Ar truputį užsiuostei?

    Reply
  7. Įšorini uosta statys kada norės. Nes Neniškis paraša uždėjo. Kirskit 50 ir statytkit įšorini uosta

    Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano koncepcijoje įvardijamos dvi galimos išorinio giliavandenio uosto vietos – Melnragė ir Būtingė, tačiau nurodoma, kad išorinė plėtra bus vykdoma tik pasitvirtinus poreikiui.

    Reply
  8. Nu ir ką Neniškis nori pasakyti

    2 galymybės paliktos statyti įšorini uosta:
    1.Kopustisę
    2.Melnragėje
    Iapie ką jis rašo?
    O tipo ne mes statysim įšorini uosta tai Vyriausybė……..
    Kai norės tsi ir iškirs 50ha Girulių ir uosta statys

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Transportas

Baigta Baltijos pr. žiedinės sankryžos rekonstrukcija

Klaipėdos savivaldybė praneša, jog baigti Baltijos pr., Šilutės pl. ir Vilniaus pl. žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai. Šiuo metu rengiama techninė ...
2024-04-19
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Miestas

Švyturių metus Klaipėdoje pradėjo Baltojo švyturio pasakojimas 

Klaipėdos savivaldybė kartu su kultūros centru Žvejų rūmais šeštadienio vakarą miestiečius kvietė į pajūrį: prie Šiaurinio molo buvo galima klausytis ...
2024-04-13
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This