P0

Transportas

Spalį saugumą Klaipėdos rajono keliuose užtikrins papildomos priemonės

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2021-10-08


Atsižvelgiant į neatsargų vairuotojų elgesį kelio ruožuose, kur dirba kelininkai, spalį Kelių policija žada skirti didesnį dėmesį saugumo užtikrinimui šiose zonose – tikrins vairuotojų blaivumą, statys trikojus greičio matuoklius.

Pasak Klaipėdos kelių policijos viršininko Mindaugo Džermeikos, policininkai nuolat sulaukia kelininkų nusiskundimų, kad automobilių vairuotojai ignoruoja kelio darbų vietose įvedamus papildomus greičio reikalavimus.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Vykdant kelių remonto darbus ar šienaujant žolę, kelininkai turi teisę įrengti atitinkamus greičio ribojimo ženklus, įpareigojančius vairuotojus sumažinti greitį. Nepaisant to, tiek mes, tiek kelininkai pastebi, kad vairuotojai nepaiso šių apribojimų ir toliau važiuoja dideliu greičiu, sukelia pavojų kelininkų ir kitų eismo dalyvių sveikatai. Todėl spalį – saugaus eismo mėnesį – glaudžiau bendradarbiausime su AB „Kelių priežiūra“ ir skirsime papildomą dėmesį Vakarų Lietuvoje esančioms zonoms, kuriose vyksta kelio darbai“, – pranešime cituojamas M. Džermeika.

Anot „Kelių priežiūra“ Vakarų regiono vadovo Algmino Šmito, noras stiprinti partnerystę su kelių policija gimė siekiant užtikrinti savo darbuotojų saugumą ir pamačius tikrąjį problemos mastą, kuomet eksperimento būdu buvo išmatuotas kelių remonto ruožuose važiuojančių automobilių greitis.

„Mūsų darbuotojai dirbdami keliuose, ypač valstybinės reikšmės greitkeliuose arba automagistralėse, kur leistinas greitis siekia 120-130 km/h, jaučiasi nesaugiai. Padarę eksperimentus, įsitikinome, kad dažnas vairuotojas nepaiso atitinkamoje zonoje įvedamo greičio ribojimo. Pavyzdžiui, ruože, kuriame leidžiama važiuoti vos 70 km/h, stebėjome automobilius, dvigubai ar bene trigubai viršijančius leistiną greitį. „Rekordininkas“ važiavo net 194 km/h greičiu. Kadangi spalio 13-ąją dieną minėsime Europos saugaus eismo dieną, būtent šį mėnesį nusprendėme inicijuoti socialinę akciją „Saugus greitis – saugūs kelininkai“. Jos metu pareigūnai intensyviau rūpinsis saugumo užtikrinimu Vakarų regiono keliuose, kuriuose vykdome kelių priežiūros darbus. Dėkojame Klaipėdos kelių policijos viršininkui Mindaugui Džermeikai už iniciatyvos palaikymą bei tikimės, kad ateityje bendradarbiavimas apims ir visą Lietuvą“, – teigia A. Šmitas.

Pasak M. Džermeikos, pareigūnai šios problemos mastu įsitikino dar birželio mėnesį vykdyto glaudesnio bendradarbiavimo su kelininkais metu.

„Įrengę mobilų greičio matuoklį „trikojį“ remontuojamame kelio Vilnius – Kaunas – Klaipėda 283 ir 300 kilometruose, per dvi dienas užfiksavome 697 greičio viršijimus. Tarp jų – ir tokie kelių eismo taisyklių pažeidimai, už kuriuos vairuotojai neteko ir teisės vairuoti automobilį”, – teigia viršininkas.

Anot „Kelių priežiūros“ Vakarų regiono vadovo, saugaus greičio nesilaikymas vietose, kuriose vyksta kelio remonto darbai, šiemet išprovokavo ne vieną incidentą, kuriame nukentėjo įmonės turtas.

„Ignoruodami kelio ženklus, vairuotojai dažnai apgadina kelyje dirbančią techniką, nuverčia kelio ženklus, įvažiuoja į stovinčias ženklinimo priekabas. Per pastarąjį sezoną fiksavome nuo 1 iki 3 panašių incidentų per savaitę. Taip pat pastebime, kad vairuotojai ne tik viršija greitį, bet ir nevengia naudotis mobiliaisiais telefonais, kitais būdais mažina savo koncentraciją kelyje. Tai gali lemti itin skaudžias pasekmes”, – sako A. Šmitas.

M. Džermeika teigia, kad pastaraisiais metais šiuose ruožuose neišvengta ir eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės.

Anot Klaipėdos kelių policijos viršininko, policija, įsiklausiusi į kelininkų rekomendacijas, pritaikys atitinkamas saugumo užtikrinimo priemones kelių remonto zonose, kuriose greitis viršijamas dažniausiai.

„Spalio mėnesį tam tikruose Vakarų Lietuvos regiono ruožuose, kuriuose vyksta kelio darbai, pasitelksime trikojus greičio matuoklius, rankinius greičio matuoklius, vykdysime blaivumo patikrinimus alkotesteriu, taip pat atkreipsime dėmesį į didžiagabarites ar sunkiasvores transporto priemones bei jų junginius, jomis vežamus krovinius – tikrinsime, ar nepažeidžiamas maksimalus leistinas transporto priemonės svoris. Nors suprantame, kad šią problemą reikia spręsti keliant šalies vairavimo kultūrą ir auginant eismo dalyvių sąmoningumą, tokio tikslo įgyvendinimas trunka ne vienerius metus. Todėl tikimės, kad pasitelkę minėtas trumpalaikes priemones, atkreipsime vairuotojų dėmesį į šios problemos mastą ir užtikrinsime maksimalų visų eismo dalyvių saugumą“, – teigia pareigūnas.


    2021-10-08

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3C, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt