Palangos oro uostas pradės dirbti ketvirtadienį

Transportas
Avatar photoAtvira Klaipėda
2021-10-19

Prieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto aerodromo rekonstrukcija baigta: atnaujintas lėktuvų kilimo ir tūpimo, riedėjimo takas, rekonstruotas orlaivių peronas, atnaujintos inžinerinės ir apšvietimo sistemos. Ketvirtadienį, po 45 dienas trukusios pertraukos, oro uostas atnaujins savo veiklą ir priims pirmuosius reguliarius skrydžius.

Antradienį vykusiame oro uosto atidarymo renginyje dalyvavo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus, oro uoste rekonstrukcijos darbus vykdžiusios Latvijos statybų įmonės „A.C.B.“ vykdomasis direktorius Armands Svikis ir Lietuvos oro uostų vadovybė.

Susisiekimo ministerijos nuotr.

„Galime patvirtinti, kad visas projektas įgyvendintas preciziškai pagal planą darbų ir laiko prasme. Projekte dirbo daugiau nei trijų šimtų žmonių komanda, kuri veikė kaip laikrodis ir greta to, kad įgyvendino viską laiku ir kokybiškai, sugebėjo užtikrinti tvarų, gamtai bei žmonėms draugišką projektą. Dėkojame Palangos ir aplinkinių rajonų gyventojams už kantrybę ir supratingumą visos rekonstrukcijos metu ir linkime gerų skrydžių “, – renginio metu sakė A. Svikis.

Vienas svarbiausių Palangos oro uosto rekonstrukcijos metu atliktų darbų – beveik 2,3 kilometrų ilgio ir 45 metrų pločio kilimo-tūpimo tako atnaujinimas. Pakeisti viršutiniai asfalto ir giliau esantys išlyginamieji sluoksniai. Viso projekto metu pakeista daugiau nei 200 tūkst. kvadratinių metrų senosios dangos.

Signalinių žiburių sistema pertvarkyta taip, kad taptų efektyvesne ir draugiškesne aplinkai – senosios lempos pakeistos taupiais LED žiburiais. Atliekant šiuos darbus nutiestas maždaug 100 kilometrų ilgio kabelių tinklas ir įrengta daugiau nei 600 naujų žiburių. Teigiama, kad įdiegus šiuos sprendimus, elektros energijos suvartojimas vien tako apšvietimui po rekonstrukcijos turėtų sumažėti maždaug 20 proc. CO2 emisijų mažinimo klausimas rekonstrukcijos metu spręstas pačiame perone diegiant specializuotus orlaivių elektros maitinimo įrenginius (GPU) tam tikrose lėktuvų aikštelėse, po žeme. Pradėjus juos naudoti, Palangos oro uoste daugeliu atvejų nebereikės dyzelinių elektros energijos įrenginių.

Paskutinę savaitę iki Palangos oro uosto atidarymo atlikti įvairūs aviacijos saugos ir saugumo reikalavimų testavimai, kurie svarbūs orlaivių eismui jau atidarius oro uostą. Dieną prieš oro vartų atidarymą, atlikta vadinamoji „šukavimo“ procedūra – detaliai patikrintas visas oro uosto plotas.

Likę rekonstrukcijos darbai bus vykdomi iki 2021 metų gruodžio 1 dienos – procesai vyks jau veikiančiame oro uoste ir įprastoms procedūroms nebus trukdoma.

Žymos: | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika

Susisiekimo ministras lankysis Klaipėdoje ir Neringoje

Susisiekimo ministras Marius Skuodis ketvirtadienį dalyvaus didžiausios pasaulyje burlaivių regatos „The Tall Ships Races“, šiemet pirmą kartą startuosiančios Klaipėdos uoste, ...
2024-06-27
Skaityti daugiau

Svarbu, Transportas

Europinė vėžė į Klaipėdą: ieškos tinkamiausios trasos

Europos Sąjungos Tarybai praėjusį ketvirtadienį patvirtinus naująjį Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą, kuriame Lietuvos siūlymu numatoma naujos europinės vėžės geležinkelio ...
2024-06-21
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Pradėtas statyti pirmasis Lietuvoje vandeniliu ir elektra varomas laivas

Lietuvos laivybos istorijoje penktadienį įrašytas naujas puslapis. Vakarų Baltijos laivų statykloje oficialiai duotas startas pirmojo šalies istorijoje vandeniliu ir elektra ...
2024-06-21
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This