„Klasco” geležies rūdą kraus savaitgalį ir nuo ketvirtadienio

Svarbu, Uostas ir jūra

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”) praneša, jog kreipėsi į Aplinkos apsaugos departamentą dėl leidimo pakrauti ir išgabenti iš sausakrūvio uosto terminalo šiuo metu jame laikomą geležies rūdą.

Pranešama, jog jei leis oro sąlygos, laivų krova numatoma šį savaitgalį, pradedant penktadieniu, ir lapkričio 11-14 dienomis.

Mato Mačiulskio nuotr.

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) savo ruožtu skelbia įvertinęs, kad „Klasco” teritorijoje laikomo geležies rūdos krovinio išgabenimas „labiau atitiktų aplinkosauginius tikslus ir visuomenės viešąjį interesą”, todėl ir priėmė sprendimą leisti įmonei išgabenti krovinį „ir taip pašalinti taršos
židinį apskritai”.

„Geležies rūdos krovos veikla visa apimtimi galės būti atnaujinta tik kai KLASCO įvykdys visas AAD privalomajame nurodyme nustatytas sąlygas.
AAD Klaipėdos valdyba sprendimą priėmė pirmiausia atidžiai įvertinusi KLASCO prašyme pateiktus argumentus ir oro taršos mažinimo priemones geležies rūdos pakrovimui į laivus ir išgabenimui. Klaipėdoje laikomo geležies rūdos krovinio išvežimui taip pat keliama sąlyga, kad įmonė, vykdydama geležies rūdos pakrovimą į laivus, turės griežtai laikytis numatytų oro taršos mažinimo priemonių, todėl geležies rūdos dalelės nepateks už įmonės veiklavietės ribų ir neterš statinių ir kitų paviršių. Numatyta, kad, sutrikus bet kokiam numatytų taršos mažinimo priemonių veikimui ar pastebėjus dalelių matomą sklaidą už įmonės teritorijos ribų, KLASCO privalės nutraukti krovos darbus nedelsiant. Be to, KLASCO ne tik privalės vykdyti nepertraukiamą stebėseną, bet ir turės sudaryti galimybę ir Aplinkos apsaugos agentūrai vykdyti nepertraukiamus aplinkos oro užterštumo kietosiomis dalelėmis matavimus mobiliąja laboratorija tam, kad būtų įsitikinta, jog kietosios dalelės nepateks į aplinką”, – rašoma pranešime.

Teigiama, kad AAD Klaipėdos valdybos pareigūnai operacijos metu stebės oro taršos duomenis ir, bendradarbiaudami su meteorologine stotimi, tikrins, kad gabenant krovinį vėjo stiprumas neviršytų nustatyto 15 m/s greičio. Apie visus darbus įmonė privalės pranešti AAD Klaipėdos valdybai, prieš juos pradedant, kad būtų užtikrinta kontrolė.

Anot AAD, išgabenus šiuo metu esančią geležies rūdą „Klasco” negalės priimti naujų tokių krovinių tol, kol nebus įvykdytos privalomojo nurodymo sąlygos.

5 Comments

  1. Tomas

    Kiek galima kentėti tą Klasco? Žmonės misijas į Marsą vykdo, dirbtines rankas augina, o čia viena turtinga įmonė niekaip neranda sprendimo, kaip miestiečių nenuodijus. Apsileidimas ir tiek. Klausimas tik, ar dėl durnumo ar dėl valios stokos.

    Reply
  2. Švyturio g. gyventojas

    Kaip krovė taip toliau kraus. Ką reiškia šį savaitgalį? Kad jau kelias naktis kaip krauna..

    Reply
  3. Vitės gyventoja

    Pagaliau, gal baigsis daugiau kaip 4 metus trukusios atviros patyčios iš gyventojų kurias vykdė KLASCO su visu valstybinių institucijų palaikimu. Gėda!

    Reply
  4. KLASCO: TAIP, UŽDRAUDĖ MUMS KRAUTI RŪDĄ,

    …bet ne „išvežti”, tad ir išvežinėjame, kraudami kaip visada geležies rūdą į laivus. Be to, dar labai labai stebime tą savo krovą. Tiesiog visiškai žaliasis šiukšlių krovos kursas viduryje miesto.

    Reply
  5. Armani

    Tiems Klasco su galva negerai miesto centre krauti toki krovini.Pagaliau kazkas emese veiksmu tuos asilus imtis permainu..

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Aplinkosauga

Vyks medžioklės egzaminai

Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) gegužės mėn. įvairiuose šalies regionuose organizuos medžioklės egzaminus. Klaipėdoje egzaminai bus organizuojami gegužės 8 d. Teorijos ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This