Konferencinis turizmas Klaipėdoje: ko dar trūksta?

Verslas

Verslininkai, turizmo sektoriaus atstovai mato Klaipėdą kaip kylantį konferencinio turizmo miestą, tačiau jame vis dar trūksta modernių konferencijoms pritaikytų erdvių, reikėtų ir daugiau skrydžių į Palangos oro uostą. Ne mažiau svarbus ir miesto žinomumas tiek tarp konferencijų organizatorių, tiek tarp turistų.

„Tech Zity“ Klaipėdoje jau kitais metais atvers moderniausią ir visus aukščiausius renginių organizatorių lūkesčius tenkinantį konferencijų centrą Klaipėdos regione.

„Kai mieste vyksta daug aukštos kokybės konferencijų bei seminarų, tai suteikia galimybes tinklaveikai, kompetencijų kėlimui, naujų idėjų atėjimui į miestą. Konferencijose dalyvaujantys žmonės iš kitų miestų susipažįsta su vietine ekosistema, karjeros ir gyvenimo galimybėmis – tai prisideda prie talentų pritraukimo“, – pranešime cituojama Eglė Songailienė, „Klaipėda ID“ vykdančioji direktorė.

Uostamiestis, jos manymu, turi tikrai didelį konferencinio turizmo potencialą, tačiau kartu E. Songailienė abejoja, ar jis yra atrastas, ypač kalbant apie miestui strategiškai svarbių pramonės sričių konferencijas.

„Mieste vystomi nauji objektai, kurie šį potencialą reikšmingai sustiprins. „Tech Zity“ Klaipėdoje jau kitais metais atvers moderniausią ir visus aukščiausius renginių organizatorių lūkesčius tenkinantį konferencijų centrą Klaipėdos regione. „Victoria Hotel Klaipėda“ viešbutis praturtins miesto centre esančių viešbučių bei konferencinių erdvių pasirinkimą. Diskusijos dėl naujų skrydžių į Palangos oro uostą taip pat nuteikia optimistiškai dėl galimybių lengvai ir greitai pasiekti Klaipėdą,“ – kalbėjo pašnekovė.

Siekiant sėkmingai konkuruoti su kitais šalies didmiesčiais dėl aukštos kokybės konferencijų, jos manymu, būtinos reikšmingos miestų paskatos konferencijų organizatoriams.

„Neturėdami tokių paskatų sistemos, šią konkurencinę kovą kol kas pralaimime. Turime puikų susisiekimą oro transportu su Norvegija, Danija ir Latvija. Labai įdomu būtų atidžiau analizuoti galimybes organizuoti į Švedijos rinką nukreiptas konferencijas, išnaudojant jau turimas keltų linijas. Mums tikrai reikia strategiškai mėginti pritraukti konferencijas bei konferencijų dalyvius iš Baltijos jūros regiono,“ – dėstė pašnekovė.

„Kaipėda turi didelį potencialą tiek verslo įmonių, tiek ir mokslo renginiams organizuoti. Klaipėda yra be galo patraukli dėl savo architektūros, jaukaus senamiesčio, kompaktiškumo, jūros bei gausių pramogų. Bet kuri užsienio ar Lietuvos kompanija, nusprendusi pasirinkti Klaipėdą savo išvykstamajam renginiui, nenusiviltų, nes nuobodžiauti netektų,“ – mano Jolanta Beniulienė, Lietuvos konferencijų ir renginių asociacijos pirmininkė.

Nors fizinė infrastruktūra yra labai svarbi siekiant į miestą prisivilioti daugiau renginių, ir Klaipėdai tobulėti tikrai yra kur, to neužtenka. J. Beniulienė tvirtina, kad labai svarbus yra profesionalų įsitraukimas.

„Kalbėdama apie profesionalus turiu mintyje tiek miesto plėtros bei rinkodaros darinius, tokius, kaip „Klaipėda ID“ ar Klaipėdos turizmo informacijos centras, tiek profesionalius konferencijų ir renginių organizatorius, tiek ir savo srities specialistus, taip vadinamus miesto ambasadorius: mokslininkus, medikus, verslininkus. Būtent ambasadoriai nutiesia tiltus į tarptautines savo srities bendruomenes, motinines ar dukterines verslo įmones, tarptautines asociacijas, dalyvauja jų veikloje, vyksta į komandiruotes ir turi galią pakviesti ateityje planuojamus susitikimus į savo gimtąjį miestą ar šalį. Kalbant apie konferencijas, akivaizdu, kad Klaipėdos teminė kryptis yra logistika, prekyba, bei kiti verslai, kuriuos lemia jūrinė aplinka, o taip pat gamtosauga, rekreacija, paveldas ir tikriausiai dar daugelis panašių temų. Gal ateityje Klaipėdoje galėtų vykti, pavyzdžiui, kruizinės laivybos konferencija. Net neabejoju, kad Klaipėdos ligoninėje dirba ne vienas tarptautiniu mastu žinomas specialistas, kuris taip pat gali padėti pasiekti proveržį tam tikroje medicinos srityje,“ – savo viziją dėstė J. Beniulienė.

Uostamiestis, jos manymu, yra patrauklus ir vietos, ir tarptautinėms konferencijoms. Miestas turėtų išsikelti realistinius tikslus, pradžioje pasidairyti galimybių Baltijos šalyse. Taip pat verta paieškoti mažesnių ir vidutinio dydžio renginių, kurie kasmet rengiami vis kitame Europos mieste.

J. Beniulienė mano, kad miestas turėtų skatinti konferencijų turizmo vystymą.

„Reikia resursų: žmogiškųjų bei finansinių. Privalo atsirasti specialistų, kurie gilintųsi į šią sritį, suburti miesto ekosistemą, identifikuoti potencialius ambasadorius, padėti jiems priimant sprendimus ir juos įgyvendinant, vykdyti tarptautinę rinkodarą bei pardavimus, rengti paraiškas renginių pritraukimui. Daug miestų bei valstybių, pavyzdžiui Portugalija, turi renginių pritraukimui skirtus skatinimo fondus. Tokiu atveju miestams, neturintiems renginių subsidijavimo mechanizmo, konkuruoti ir laimėti teisę rengti savo mieste yra ypač sunku. Subsidijų krepšelis yra pagrindinis įrankis, padedantis vietos ambasadoriams imtis iniciatyvos, nebijoti moralinės bei finansinės atsakomybės ir ryžtingai kviesti renginį į savo miestą,“ – tvirtino pašnekovė.

„Reikia pripažinti, kad Klaipėdos mieste nebuvo skiriama pakankamai dėmesio verslo arba kitaip – konferencinio turizmo – vystymui bei skatinimui. Dabar miestas, suvokdamas šios turizmo rūšies svarbą visam regionui, įtraukė verslo turizmo vystymą į miesto strateginius dokumentus,“ – sakė Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė.

Iki šiol Klaipėdoje vyko ir vyksta nedideli verslo renginiai (konferencijos, mokymai, seminarai), kuriuose dalyvauja 50-100 žmonių. Didesniems renginiams Klaipėdoje vis dar trūksta reikiamos infrastruktūros.

„Turime vos keletą salių, kuriose telpa iki 500 žmonių, o dar didesniems renginiams galime pasiūlyti tik areną arba atviras erdves. Džiaugiamės, kad netrukus duris atversiantis „Victoria Hotel Klaipėda“ viešbutis ir vystomas daugiafunkcinis centras „Tech Zity“ papildys konferencinių erdvių sąrašus ir suteiks galimybę renginių organizatoriams pasiūlyti klientams įvairesnes erdves,“ – pridūrė pašnekovė.

Klaipėda turi ambicijų prisivilioti į miestą didesnius renginius, todėl jau netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės taryba svarstys konferencinio turizmo paskatą, kuri būtų skiriama tarptautiniams, daugiau nei 100 dalyvių turintiems renginiams.

„Tai bene pusmetį trukęs komandinis darbas kuriant paskatų sistemą, kuri padėtų pritraukti į miestą renginius. Tokia paskatų programa jau veikia Vilniuje, apie ją kalba Kaunas, svarbiems strateginiams žingsniams pasiruošusi ir Klaipėda. Turime aiškų tikslą vystyti verslo turizmą,“ – kalbėjo pašnekovė.

Pasak jos, konferencinis turizmas kuria aukštą pridėtinę vertę – didina miestų žinomumą, sukuria naujų galimybių miesto gyventojams ir įvairių sričių profesionalams. Didesnis dėmesys šiai sričiai uostamiestyje padėtų spręsti ir sezoniškumo problemą, o taip pat padėtų siekti geresnio apgyvendinimo įstaigų užimtumo rodiklio.

„Tech Zity“ buvusioje „Švyturio“ alaus darykloje Bangų gatvėje vysto daugiafunkcinį 15 tūkst. kv. m. centrą. Čia bus įkurtos bendradarbystės ir biurų erdvės, renginių salės, trumpalaikei nuomai skirtos gyvenamosios patalpos (co-living), erdvės bendruomenei ir maitinimo įstaigoms, sporto ir gyvenamųjų loftų patalpos. Investicijos į projektą siekia daugiau nei 10 mln. Eur.

„Tai yra modernus konferencijų ir renginių centras, skirtas konferencijoms, įmonių pristatymams, vakarėliams, madų pristatymams, teatro, šokio, muzikos renginiams. Bus sukurtas objektas, kuris garsins Klaipėdą,“ – viliasi Darius Žakaitis, „Tech Zity“ vadovas

Tam, kad Klaipėda būtų žinoma ir kaip konferencinio turizmo kryptis, jo nuomone, reikia didinti miesto žinomumą, pasakoti tiek Lietuvos, tiek užsienio auditorijai apie pramogas, kurios laukia konferencijos dalyvių.

„Žiemą gali ant marių eiti stintų žvejoti, vasarą išbandyti jėgos aitvarus mariose, atsistoti ant banglentės jūroje. Nėra tokio miesto Lietuvoje, kur būtų tiek potencialo, bet reikia apjungti visas pajėgas, sujungti viešbučių, restoranų žmones, pastatyti centrą. Pradžioje reikalinga ir miesto parama, rinkodara. Be to, iš Švedijos per naktį atplaukia keltas, reikia nuvažiuoti ir švedus pakviesti, parodyti jiems uostamiesčio galimybes. Niekas savaime nepasidaro, bet kai darai…” – savo viziją dėstė D. Žakaitis.

Pašnekovas įsitikinęs, kad į konferenciją atvykę dalyviai mielai pasiliktų uostamiestyje ir dar porai dienų.

4 Comments

  1. Joris

    Ir kuo skubiau tvarkyti Senamiestį- tvarkyti fasadus, grindinį, turi čia grįžti žmonės iš akropolių. Turime daryti viską, kad savaitgaliui vilniečiai kauniečiai norėtų lankytis Klaipėdoje. Turime gamtą, dabar žmonėms reikia žaidimų, jie už tai miestiečiams duonos paliks. Turime ruoštis veikti, nes po keliolikos metų Nevykėlio valdymo, privalome spurtuoti.

    Reply
  2. Donatas

    Laukiu labai kada tech zity atvers savo naują centrą. Tačiau, manau verta būtų pažymėti, kad pasiekti proveržį, reikia ne tik pastovaus ir dažno judėjimo tarp Europos ir Pasaulio lėktuvais ar traukiniais, tačiau kovoti su provincijos sąmone, vertinant žmonių įvairovę iš skirtingų perspetyvų. Tik tai kai homogeniška kultūroje atsiras įvairovė kaip vertybė, atsiras pokytis. Pakolkas Vilnius jaučiasi ženkliai modernesnis ir įvairesnis miestas, o ar Klaipėdai pavyks, turbūt priklauso nuo tam tikrų ekonominių ir kokybės paskatų kuriuos pritraukto žmones čia „bazuotis” ir kurti kažką naujo.

    Reply
  3. Odė dar vienai naujai rikliavai

    Čia daina prieš tai, kap Klaipėdos verslininkams reikia įkalti dar vieną mokestį? Tegu grubliauskiniai su konservais paskaičiuoja, kiek mokesčių verslui padvigubino ir patrigubino. Ir kiek įvedė naujų? Iki rinkimų lieka metai. Skrisit lauk, suskiai!

    Reply
  4. Miestietė

    Labai šaunu. Tik reikia nenuleisti rankų ir įgyvendinti šią idėją.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

„Klaipėda ID” grimzta: už milijoną esam nežinomi Niujorke

Miesto investicijų ir verslo plėtros agentūros „Klaipėda ID” valdyba, sudaryta iš nepriklausomų narių, buvo pašalinta už nepaklusnumą, o buvusi laikinoji ...
2023-12-01
Skaityti daugiau

Politikų tribūna

Per žiemos šventes Klaipėdoje svečiams - nė vieno renginio?

Jau gruodis ne už kalnų, o su juo artėja ir gražiausios metų šventės. Tad visi savo miestuose laukiame šventinės nuotaikos, ...
2023-11-20
Skaityti daugiau

Politika

Klaipėdos meras pasitiki tik valdininkais (atnaujinta)

Iš VšĮ „Klaipėda ID” valdybos uostamiesčio meras Arvydas Vaitkus išbraukė Eimantą Kiudulą, Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė generalinį direktorių, ...
2023-10-30
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This