Automobilių registracijos mokestį pakeistų kasmetinis taršos mokestis

Transportas

Aplinkos ministerija skelbia, kad atsižvelgdama į gautas pastabas ir kitų šalių patirtį siūlys apskritai atsisakyti automobilių registracijos mokesčio, palikdama tik kasmet mokamą automobilių taršos mokestį. Teigiama, kad pritarus tokioms įstatymo pataisoms 54 proc. automobilių savininkų metinio taršos mokesčio mokėtų ne daugiau 100 eurų.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Nors mokesčio įsigaliojimo data planuojama 2023 m. sausio 1 d., visi apmokestintų automobilių savininkai iki 2024 m. gruodžio 31 d. mokėtų lengvatinį 50 proc. tarifą.

50 proc. mokesčio lengvata būtų taikoma piniginę socialinę paramą gaunantiems gyventojams, neįgalų asmenį prižiūrinčioms šeimoms ir 64 metų amžiaus sulaukusiems automobilio savininkams. Nuo taršos mokesčio numatoma atleisti neįgaliesiems pritaikytus automobiliai. Kaip ir pirminiame įstatymo projekte, metinio mokesčio dydis būtų apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę ir priklausytų nuo transporto priemonės išmetamų teršalų kiekio. Tarifai atitinkamai didės pagal automobilio taršos parametrus – išmetamo anglies dioksido vertę ir oro taršos koeficientą (variklio „Euro“ standartą). Kaip ir anksčiau, lieka tos pačios neapmokestinamo anglies dioksido grindys – tai yra 130 g/km.

Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė tikina, kad pereinamasis laikotarpis sudarys patogias sąlygas pasikeisti automobilius į mažiau taršius ir reikšmingai sumažinti mokesčio sąnaudas arba išvis jo nemokėti. Žadama, kad valstybė gyventojų pasirinkimą keisti savo transporto priemones į mažataršes toliau rems subsidijomis.

„Po viešųjų konsultacijų su visuomene ir ministerijomis nutarėme, kad vienas mokestis atitiks tuos pačius tikslus – skatins vairuotojus rinktis mažiau teršiančias, mažiau kuro naudojančias transporto priemones, kad visi kolektyviai mažintume automobilių sukeliamą taršą ir gyventume švaresnėje aplinkoje. Kartu automobilių savininkams suteikiame daugiau laiko pasiruošti ir priimti racionaliausią sprendimą, nes automobilių tarša visa apimtimi bus apmokestinta tik 2025-aisiais“, – pranešime spaudai cituojama Gintarė Krušnienė.

Suderintą ir atnaujintą Motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą Vyriausybė svarstys ateinantį trečiadienį, vėliau dėl jo balsuos Seimas.

Lietuva ir Estija – paskutinės dvi Europos Sąjungos valstybės, kurioje iki šiol netaikomas metinis (naudotojo) mokestis.

1 Comment

  1. Antanas

    Tai ne taršos mokestis, jis nieko bendro neturi su taršos mažinimu, tai aš pavadinčiau fašistuojančių politikų, galimai net apsvaigusių nuo narkotikų sugalvotu mokesčiu. Argumentai, kuriais remiantis bandoma įvesti šį mokestį prieštarauja mokslinių tyrimų rezultatams. Tai būtų mokestis už automobilio turėjimą.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Kurortuose daugės automobilių statymo vietų

Ketvirtadienį Seimas pritarė kurortinių savivaldybių Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPP) lėšų panaudojimui transporto priemonių stovėjimo aikštelėms ir automobilių saugykloms ...
2023-11-09
Skaityti daugiau

Transportas

Į Lietuvą įvežtų naudotų automobilių rida klastojama dažniau nei pirktų šalyje

Beveik kas penkto į Lietuvą įvežto naudoto automobilio rida yra suklastota. Tai reiškia, kad pirkėjai ne tik permoka, įsigydami tokius ...
2023-10-18
Skaityti daugiau

ELTA

G. Skaistė: klausimas dėl GPM įstatymo pokyčių dar nebaigtas

Finansų ministrė Gintarė Skaistė tvirtina, kad prie Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) įstatymo pokyčių, kurie numatyti mokesčių reformoje, bus grįžta po ...
2023-10-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This