Lietuvių įpročiai: mažiau vaisių ir daržovių, pirmenybė – vietinei produkcijai

Verslas

Lyginant su kitomis Baltijos šalimis, pirkėjai Lietuvoje labiausiai vertina lokaliai užaugintą ir pagamintą produkciją, tačiau vaisių ir daržovių dalis pirkinių krepšelyje – pati mažiausia. Tokius pirkėjų įpročius atskleidžiančius rezultatus parodė specialus prekybos tinklo „Rimi“ projektas – lojalumo kortelių turėtojams suteikta galimybė peržiūrėti individualizuotą apsipirkimo statistiką už visus 2021 metus. Tikimasi, kad ši nauja funkcija padės pirkėjams priimti tvaresnius, sveikatai ir kasdienybei palankesnius sprendimus.

Palmiros Mart nuotr.
Išaugęs dėmesys įpročių analizei

Pasak „Rimi Lietuvos“ ryšių su klientais valdymo vadovės Karolinos Pareigytės-Kvieskienės, apsipirkimo duomenų analitika neša naudą tiek verslui, tiek pirkėjams – tampa svarbia komunikacijos su klientais dalimi ir padeda pirkėjams suprasti jų pačių įpročius.

„Pastaruoju metu tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse pastebime tendenciją, kad pirkėjai vis daugiau domisi asmenine statistika, analizuoja savo išlaidas ir kitus įpročius. Todėl tikimės, kad ir duomenis, kuriuos jiems paruošėme kaip 2021 metų apžvalgą, jie priims smalsiai. Asmeninių pirkimo įpročių duomenys pirkėjus gali nustebinti, pateikti naujų, netikėtų įžvalgų“, – pranešime pažymi K. Pareigytė-Kvieskienė.

Specialistė pabrėžia, kad „Rimi“ daug dėmesio skiriama duomenų apsaugos reikalavimų užtikrinimui – duomenys renkami ir analizuojami gerbiant bei užtikrinant pirkėjų privatumą. Elektroniniu paštu individuali apžvalga teikiama tik turint pirkėjo sutikimą gauti bendrovės naujienlaiškius – jis suteikiamas registruojantis dalyvauti lojalumo programoje. Sutikimą pirkėjas gali bet kada atšaukti. Naujienlaiškių nenorintys gauti klientai metų statistikos apžvalgą vis viena gali matyti savo lojalumo programos paskyroje internete. Remdamasis sėkmingais tokių įmonių kaip „Spotify“ ar „Bolt“ pavyzdžiais, prekybos tinklas viliasi prisidėti prie teigiamo pokyčio savo pirkėjų kasdienybėje.

„Kai kurių faktų apie realius pirkėjų įpročius rodymas gali turėti įtakos jų elgesiui ir paskatinti protingesnius, tvaresnius sprendimus. Pavyzdžiui, parodome klientui, kad apsipirkdamas jis dažniausiai perka plastikinius maišelius ir tai daro vidutiniškai dažniau nei kiti klientai – tai gali paskatinti klientą kitą kartą rinktis popierinį arba medvilninį maišelį. O toks faktas, jog jis patenka tarp TOP 5 proc. perkančių daugiausiai vaisių ir daržovių gali padėti klientui išlaikyti gerą įprotį ir toliau. Todėl stengiamės palengvinti kiekvieną savo pirkėjų dieną padėdami jiems priimti palankesnius sprendimus. Ši metų apžvalga gali prie to prisidėti“, – tikina K. Pareigytė-Kvieskienė.

Ištikimi vietinei produkcijai

Įvertinus 2021 m. apžvalgos rezultatus, išryškėjo net kelios lietuvių įpročių tendencijos. Pavyzdžiui, 43,9 proc. visų Lietuvos „Rimi“ lojalumo programos naudotojų vidutinio pirkinių krepšelio sudarė vietinė produkcija, o beveik trečdalis – 29,8 proc. – pirkėjų pusę savo pirkinių krepšelio užpildo lokaliai užaugintais ir pagamintais gaminiais.

Tiesa, nors lietuviai ištikimiausi vietinei produkcijai, perka mažiausiai vaisių ir daržovių, taip pat mažiausiai vertina įvairovę – Latvijoje vidutinis pirkėjas išbando net 225 skirtingus produktus, kai Lietuvoje šis skaičius tesiekia 121.

Naująją funkciją jau įvertino ir klientai – apklausti pirkėjai teigė, kad apžvalgos rezultatai paskatino persvarstyti savo įpročius ir stengtis tobulėti.

„Jau kurį laiką vykdome skirtingus projektus, kurių pagrindinis tikslas – kuo labiau suprasti pirkėją ir rasti būdų, kaip dar geriau patenkinti jo poreikius. Tai rodo ir mūsų asmeninių pasiūlymų projektas, kurį pradėjome pirmieji rinkoje ir toliau jį vystome. Stengiamės po kiekvieno naujo projekto išgirsti pirkėjų lūkesčius, tad susipažinus su naujojo projekto rezultatais, kviečiame palikti savo atsiliepimą – pirkėjų idėjos ir mintys leidžia mums rasti geriausius sprendimus ir pasiūlyti tai, ko labiausiai reikia“, – sako K. Pareigytė-Kvieskienė.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Verslas

Klaipėdoje - jau per daug maisto parduotuvių? Duris užvėrė „Rimi" Šilutės pl.

Nors praėjusiais metais iš penkių šalyje veikiančių didžiųjų prekybos centrų (PC) net 4 atidarė naujas parduotuves uostamiestyje, vieno prekybos tinklo ...
2024-01-08
Skaityti daugiau

Verslas

Kaip dirbs didieji prekybos tinklai per šventes

Visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, išskyrus keletą autonominių, priklausančių „Iki“, pirmąją Kalėdų dieną nedirbs. Gruodžio 24-ąją, Kūčių dieną, „Iki“, „Maxima“ ...
2023-12-25
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Rusiško kapitalo parduotuvės atidarymas naujoje vietoje ažiotažo nesukėlė

Ukrainoje uždraustas rusiško kapitalo parduotuvių tinklas „Mere” sėkmingai gyvuoja ir toliau plečia savo veiklą Lietuvoje. Pirmadienį Klaipėdoje, Žvejybos uosto rajone, ...
2023-12-18
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This