Atgimimo aikštė: baigtas projektinių pasiūlymų derinimas

Miestas

Dideliu galvosūkiu uostamiesčio valdžiai ilgą laiką buvusi Atgimimo aikštės rekonstrukcija pagaliau įgauna perspektyvinius kontūrus: abiejų dalių – antžeminės ir požeminės – projektinių pasiūlymų derinimas jau yra baigtas, praneša Klaipėdos savivaldybės.

Su dviem projektuotojų grupėmis, rengusiomis projektinius pasiūlymus, dirbusi projekto priežiūros komanda, kurioje – miesto planuotojai, projektuotojai, architektai ir paveldosaugos specialistai, anot savivaldybės pranešimo, neslepia pasitenkinimo: pagaliau pasiektas toks rezultatas, kokio norėta.

Kitas svarbus etapas –  projekto viešas svarstymas su visuomene, kurio metu Atgimimo aikštės projekto rengėjai pasirengę atsakyti į miesto bendruomenės klausimus. Preliminari viešo projekto svarstymo data – mažiau negu po mėnesio, sausio 10 d. Apie šį renginį bus paskelbta viešai. Klaipėdiečiai kviečiami sekti informaciją ir aktyviai dalyvauti projekto pristatyme.

Skelbiama, jog įgyvendinti šį projektą savivaldybei svarbu dėl turimų įsipareigojimų išspręsti parkavimo vietų klausimą šalia Atgimimo aikštės įsikūrusiam Muzikiniam teatrui. Be to, automobilių stovėjimo vietų ypač trūksta miesto centre kiekvieno didesnio renginio metu. Sprendžiant šią problemą, rekonstruojant aikštę bus išsaugoti brandūs medžiai.

„Labai gerai, kad šį kartą projektas apima ne tik pačią Atgimimo aikštę ir automobilių saugyklą, bet ir daug išsamiau analizuoja aikštės gretimybes, sąsajas su viešuoju transportu, pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūra. Manome, kad pasiūlyti Atgimimo aikštės sprendiniai papuoš miestą ir bus visapusiškai naudingi miestui“, – pranešime spaudai pažymi Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis. 

Alternatyvūs pasiūlymai

Pirmiausia Atgimimo aikštėje ketinama pastatyti požeminę dviejų aukštų parkavimo aikštelę, kurios bendras plotas 8428 kv. m. Čia numatyta įrengti apie 218 automobilių stovėjimo vietų, iš jų 8 bus skirtos žmonėms su negalia, sanitarines bei technines patalpas. Taip pat bus įrengtos 4 elektromobilių įkrovimo prieigos su galimybe, esant poreikiui, ateityje jų įrengti daugiau.

Įvažiavimas į požeminę aikštelę – iš Naujojo Sodo g. ir Liepų g. (projektuojamas atskiru projektu), išvažiavimas numatomas į skersgatvį, besijungiantį su Danės gatve. Tikimasi, kad, realizavus susisiekimo su parkavimo aikštele sprendinius, sumažės tarša centrinėje miesto dalyje, nes automobilių vairuotojams nebereikės sukti ratų aplink senamiestį, ieškant vietos automobiliui. Pėstiesiems ties išėjimu iš požeminės aikštelės į Herkaus Manto g. numatyta perėja, o nuo vasaros kaitros ir gatvės, kurioje vyksta intensyvus transporto eismas, bus galima pasislėpti naujos alėjos medžių šešėlyje.

Požeminės parkavimo aikštelės Atgimimo aikštėje dalį rengę projektuotojai UAB „SRP Projektas“ susidūrė su neeiliniais iššūkiais: būsimojo požeminio garažo vietoje yra aukštas gruntinio vandens lygis bei silpnas gruntas, todėl automobilių saugyklos sienos projektuojamos iš plieninių įlaidų – tokių, kokie naudojami tvirtinant upės krantines. Požeminės automobilių aikštelės dugnas ir perdangos – gelžbetoninės monolitinės plokštės, o po kolonomis – gręžtiniai poliai.

Techninis projektas, siekiant rekonstruoti Atgimimo aikštę, buvo parengtas ir anksčiau – 2019 m., bet neracionalūs jo sprendiniai miesto netenkino, todėl, gavus praėjusiais metais atlikto projekto audito išvadas, sutartis su ankstesniais techninio projekto rengėjais buvo nutraukta.

Techninio projekto auditą atlikusi UAB „Hidrosfera“ paruošė alternatyvius požeminio garažo laikančiųjų konstrukcijų įrengimo variantus, numatančius, kaip galima atpiginti vienos parkavimo vietos įrengimo kainą. Vietoj brangių gręžtinių betoninių polių konstrukcijos nuspręsta rinktis ekonomiškai naudingesnį sprendimą – metalinius įlaidus. Projektavimo konkursas paskelbtas vadovaujantis šio audito išvadomis.

Kiek miestui kainuos įgyvendinti projektuotojų sprendinius, paaiškės techninio projekto rengimo metu.

Atgimimo idėjų ieškojo istoriniame palikime

Atgimimo aikštės antžeminės dalies projektinius pasiūlymus parengė kita vilniečių įmonė – UAB „Cloud architektai“. Pirminę idėją ji pristatė 2018 m., kuomet savivaldybės skelbtame Atgimimo aikštės rekonstrukcijos projektavimo konkurse dalyvavo jungtinėje veikloje su viena šalies statybos bendrove, kurios pateikta automobilių stovėjimo aikštelės įrengimo kaina miesto netenkino, todėl sutartis buvo nutraukta. Savivaldybės kvietimu „Cloud architektai“ sutiko toliau dalyvauti Atgimimo aikštės projekte.                        

Projekto sprendiniai parengti, vadovaujantis pagarbos išlikusiam kultūros paveldui ir miesto istorijai principais. Siūloma vizualiai sumažinti Atgimimo aikštės erdvę apželdintų žemės pylimų pagalba, atkartosiančių buvusio užstatymo struktūrą. Projektuotojų pasiūlytos aikštės reljefo formos yra artimos miesto gynybinių pylimų sistemai, kurios viena dalis pateko ir į dabartinės Atgimimo aikštės pietrytinę pusę. Pagrindinis aikštės akcentas – tai senosios Klaipėdos maketas, kuriame lankytojai galės atrasti svarbiausius išlikusius ar jau sunykusius istorinius miesto kvartalus, atskirus pastatus, gatves ir aikštes, o kai reikės, šis akcentas galės tapti scena. Šis akcentas – alternatyva ankstesniam „Dangaus veidrodžiui“. Planuojama, kad, lyginant su ankstesniu pasiūlymu, dabartinio sprendinio įgyvendinimo kaina bus žymiai mažesnė.

Teigiama, kad aikštė suprojektuota kaip atvira erdvė, ji galės būti pritaikyta masiniams miesto renginiams, bet tuo pačiu bus patraukli kasdieniame gyvenime – apsodinta želdynais (apželdinimo projektas bus parengtas techninio projekto rengimo metu). Suformuota nauja erdvinė struktūra – lengvai prieinama iš visų pusių, atsisakant laiptų, klombų, kurios gali trukdyti žmonėms patekti į aikštę.

Kadangi aikštės tvarkymo darbai bus vykdomi istorinėje Klaipėdos miesto dalyje, numatyta atlikti ir detalius archeologinius tyrimus. Pažymėtina, kad Atgimimo aikštės sutvarkymo projektas bus vystomas be 2014 m. patvirtinto detaliojo plano keitimų ar koregavimų.

Po viešo svarstymo su visuomene ­­prasidės techninio projekto rengimo darbai, įskaitant tyrinėjimus ir kitas susijusias paslaugas.

9 Comments

  1. Nezabitauskas

    Ką matome iš vienintelio vizualizacijos paveiksliuko? Apšerkšniję mūsų žiemos… Aikštė padalinta į dvi dalis. Viena dalis kaip jubiliejinė euro moneta. Kita – stačiakampis lankstinukas. Jeigu kam pasirodytų, kad skritulys nesikomponuoja su stačiakampiu, tegu patyli. Kam erzinti žmones? Imkim pavyzdį iš projektuotojų ir užsakovų – ar jie rodo, pro kur į garažą įvažiuos ir iš jo išvažiuos automobiliai? Ne, nerodo, lyg požeminio garažo nė nebūtų. Ačiū jiems, kad rūpinasi mūsų psichine sveikata! Ir apie pinigus, kuriuos už visa tai mes sumokėsime, jie nutyli. Tiesą sakant, iš kur jiems žinoti, kokia bus galutinė kaina, su kokiais siurprizais susidurs, kai pradės statybas?

    Reply
  2. Miestietis

    Na juokingiausia ta dalis, jog neva šį projektą laimina ir palaiko paveldosaugininkai. Tai gal tada įvardinkite vardais ir pavardėm. Nes čia absoliučiai nėra jokios paveldosaugos. Geriau būtų kalbama apie buvusios Biržos pastato, Biržos gatvės ir jos statinių atkūrimą ir tam būtinus išsamius tyrimus. Nes dabar prisidengiama ir formuluojama: „na va sovietmetis viską subjaurojo, neliko nieko, aplink pristatyta nederančių nesąmonių, tai ant kultūros paveldo likučių (taip po žeme bus vertingi pamatai) leisim sau šiuolaikiškai painterpretuoti”

    Reply
    • Anonimas

      ir arklius iskasti ir atstatyti

  3. Tomas

    Reto primytivumo pasiūlymas, apgailėtinas ir niekinis. Eilinis š.

    Reply
  4. Vita

    Negaliu patikėti, kad daromos tokios nesąmonės mano mieste! Įdomu, kaip tai atrodys dienos šviesoje, vasarą, kai bus +30??? Ar mes ant to juodo granito kojas nenusideginsim? Tikrai dalyvausiu viešajame pristatyme, o jei prireiks ir kokį protestą surengsiu. Kol kas ši aikštė nusimato graži tik iš Amberton viešbučio lango žiūrėti į naktinę Klaipėdą. Ir kaip graudu skaityti, kad tokiam projektui pritaria paveldosaugininkai… negi jie nežino, kokie gražūs pastatai ten anksčiau stovėjo? Kokį paveldą čia jie saugo su šiuo projektu???

    Reply
    • Miestietis

      Pritariu Jums! Labai taikliai parašyta.

  5. Nejaugi dar neaišku?

    Kad vanduo užpyls tą požeminine aikštelė. Nu net 5 tokui aišku. Bet savivaldybėi neaišku. Kam centre tokia aikštele?????

    Reply
    • Anonimas

      Viskas teisingai, kol vanduo nepakils ir neuzpils bus pozeminis garazas, kai uzpils – jachtu uostelis

  6. Skaitytojas, kuriam išdegė akys

    Puikus pavyzdys „komitetinio” projektavimo. Kai kūrybiškumo nebuvimas yra pridangstomas „pagarba miesto istorijai”, dedant maketukus ir žemėlapiukus visur kur papuola, pritempinėjant vieną idėją prie kitos. Vietoj to, kad žengti drąsų žingsnį pirmyn, užtikrinai važiuojam atgal. Svarbiausia, kad pigiau bus padaryti pagrindinį aikštės akcenta. Visi prioritetai vietose. Aplodismentai.

    P.S. nemanau, kad patys Cloudai taip būtų projektavę.
    P.P.S Principe, buvusio užstatymo įprasminimas yra sveikintinas. Bet nereikėtų suplakti su gynybinių įtvirtinimų principų.
    P.P.P.S. Apsimetinėjam, kad esam didelis miestas, bet nėra pakankamai „cohones”, kad tokiu iš tikrųjū būti.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Nuomonės

Metai prie Klaipėdos valdžios šturvalo: sėkmės ir nesėkmės

Sėkme reikėtų vadinti pastangas darbuotis atnaujinant daugiabučių namų kiemus, ugdymo įstaigas ir jų aplinką – dėmesio anksčiau tam tikrai stokota. ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This