Politikai išvargo didžiulę transporto lengvatą daliai pensininkų

Svarbu, Transportas

Klaipėdos miesto taryba trečiadienį po ilgai trukusių diskusijų apsisprendė dėl naujos Klaipėdos viešojo transporto autobusų kainodaros.

Daugumos politikų valia nuo naujųjų metų 70 metų sulaukę gyventojai galės įsigyti metinius bilietus, kurie jiems kainuos tik 10 eurų (nuolaida tokiu atveju sieks net 96 proc.).

Martyno Vainoriaus nuotr.

Keisis mėnesių bilietų tvarka

Pagal Savivaldybės administracijos parengtą pasiūlymą, sulaukusį politikų palaikymo, važiavimas maršrutiniais autobusais Klaipėdoje 2022 metais nesikeis. Brangs tik kai kurie tarpmiestiniai ir priemiestiniai bilietai.

Nuo kitų metų atsisakoma ir atskiros bilietų kainodaros VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT) patalpose, kuriose iki šiol tam tikrus bilietus galima įsigyti pigiau, nei kitur. Čia parduodami bilietai jau kainuos tiek pat, kaip ir kitose prekybos vietose.

Taip pat pritarta liberalės Alinos Velykienės pasiūlymui, kad mėnesinis bilietas galiotų 30 dienų nuo jo įsigijimo datos. Dabar iki 15 mėnesio dienos įsigytas toks bilietas galioja iki einamojo mėnesio pabaigos, o nuo 16 dienos šiuos bilietus galima įsigyti tik ateinančiam mėnesiui.

Pastarasis pakeitimas dėl būtinų technologinių pertvarkymų įsigalios tik nuo kitų metų vasario 15 d.

Įvairiausi pasiūlymai dėl pensininkų

Vykdant Klaipėdos mero pavedimą Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta darbo grupė nagrinėjo galimybes miesto švietimo ir medicinos įstaigų darbuotojams važiuoti viešuoju transportu nemokamai. Konstatavus, kad tokia lengvata kasmet atsieitų apie 2,7 mln. eurų ir neva atsirastų piktnaudžiavimo atvejų bei galimai kiltų kitų profesijų atstovų nepasitenkinimas, toks siūlymas į sprendimo projektą nebuvo įtrauktas.

Darbo grupė taip pat nagrinėjo ir Klaipėdos miesto savivaldybės senjorų tarybos siūlymą sudaryti galimybę pensijinio amžiaus sulaukusiems asmenims važiuoti nemokamai viešuoju transportu švenčių ir savaitgalių dienomis. Motyvuodama sudėtingu administravimu darbo grupė nerekomendavo svarstyti ir šio varianto.

Ji pateikė tik pasiūlymą numatyti galimybę 75 metų ir vyresnio amžiaus asmenims važiuoti miesto autobusų maršrutais įsigijus 10 Eur metinį bilietą. Atitinkamas pasiūlymas sprendimo projekto pavidalu ir nukeliavo į miesto Tarybos komitetus, kur trys iš jų – Finansų ir ekonomikos, Miesto ūkio ir aplinkosaugos, Sveikatos ir socialinių reikalų – laikėsi nuomonės, kad tokia lengvata turėtų būti taikoma jau 65 metų amžiaus sulaukusiems asmenims.

Tada jau Savivaldybės administracija pateikė kompromisinį variantą – lengvatą taikyti 70 metų laukusiems asmenims. Anot Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus, toks variantas pasiūlytas įvertinus finansus – esą realu surasti pusę milijono eurų, kurių papildomai prireiktų tokiai lengvatai padengti.

Į tai sureagavo opozicijos atstovas Arvydas Vaitkus, likus porai dienų iki posėdžio pateikė pasiūlymą, kad lengvata visgi būtų taikoma asmenims nuo 65 metų ir anksčiau išėjusiems į pensiją dėl darbo specifikos.

Aršus mūšis

Konservatorius, Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininkas Aidas Kaveckis, nedalyvavęs posėdyje, kai komitetas svarstė ši klausimą, pareiškė, kad nesutinka su tokiu sprendimu – esą ir šis, ir kiti komitetai „galbūt truputį pasikarščiavo, norėjo būti geresniais už kitus”.

„Norai geri, dar prieš keletą metų iš koalicijos programos, numatančios nemokamą viešąjį transportą buvo pasišaipoma, o dabar visi praktiškai nori šito ir pripažįsta, kad tai teisingi, nepopulistiniai sprendimai, bet turime skaičiuoti klaipėdiečių pinigus ir elgtis labai atsakingai”, – teigė A. Kaveckis.

Anot jo, pradėti taikyti tokią lengvatą nuo 65 metų yra „truputėlį per greitai”, neva reikia viską įsivertinti pradedant nuo vyriausiosios grupės, o ateityje visi klaipėdiečiai galės važiuoti nemokamai.

„Nepolitikuokime, nebūkime populistai”, – ragino konservatorius.

Į jo pasisakymą sureagavęs A. Vaitkus priminė, kad pernai savivaldybė esą nepanaudojo 20 milijonų, o užpernai – 31 milijono eurų.

„Didžiausia bėda, kad tokį pasiūlymą pateikė opozicijos atstovas”, – teigė A. Vaitkus, priminęs valdantiesiems pažadus visus klaipėdiečius vežioti nemokamai.

Dabar valdantieji, anot jo, neatsakingai nori „suskaidyti pensininkus”.

Tuo metu Judita Simonavičiūtė šio klausimo svarstymą pavadino pageidavimų koncertu. Anot jos, pirmiausia reikia pasidaryti studiją, kaip gali būti įgyvendinta nemokamo viešojo transporto idėja.

„O kokie dabar motyvai? Kodėl pensininkus skirstote į grupes?” – sakė ji.

Konservatoriai Kazys Bagdonas ir Andrius Petraitis administracijos pasiūlymą vadino kompromisinis variantu, kuris remiasi racionalumu. Jų partijos kolega Rimantas Didžiokas teigė, kad po metų, kai pradės funkcionuoti klaipėdiečio kortelė, bus galima taikyti nuolaidas ir platesniam klaipėdiečių ratui.

Tuo metu A. Velykienė visus pasiūlymus vadino „draskymusi už rinkėjų balsą” ir siūlė pasižiūrėti, kokio lygio yra darželių infrastruktūra, kad mokyklose trūksta pedagogų, o ne „į kairę ir dešinę dalinti lėšas”.

„Grynai transporto interesų tenkinimas”, – teigė liberalė, priminusi, kad Savivaldybės administracijai vadovauja iki tol KKT direktoriaus pareigas ėjęs Gintaras Neniškis.

Jos partijos kolega Edmundas Kvederis pasiūlė atidėti šio klausimo svarstymą, bet dauguma šios idėjos nepalaikė. Po tokio verdikto paprašytos pertraukos metu pasitarė liberalai pranešė, kad nedalyvaus toliau svarstant šį klausimą. Analogiškai pasielgė ir J. Simonavičiūtė.

Prasidėjus balsavimams A. Vaitkaus pasiūlymą palaikė tik 9 tarybos nariai, prieš buvo trys, susilaikė 13.

Galutiniame balsavime už „kompromisinį” Savivaldybės administracijos variantą pasisakė 14, susilaikė trys politikai, prieš buvo tik Jurij Šeršniov.

„Kada išskaidoma pensijinio amžiaus senjorų bendruomenė į atskiras grupes, yra socialiai neteisinga”, – po balsavimo replikavo A. Vaitkus, o jo frakcijos kolega Arūnas Tuma tokį sprendimą pavadino skaldymu, bandymu vienus pensininkus padaryti geresniais.

5 Comments

  1. Senjoras

    Keisčiausia gaunasi, kad Vaitkus su savo kompanija + Puteikiene nepritarė senjorams nuo 70 metų. Užgavote ambicijas, tai tegu b9na nuo 75 metų. O paskui „triūbyją”, kad reikia padėti senjorams.

    Reply
  2. Valentina

    Gėda Jums,liaudies tarnai.Dauguma pensininkų gauna nedidelę pensiją,kodėl negalite suteikti visiems pensininkams tokios lengvatos? Kai kuriose respublikose viešasis transportas jau seniai nemokamas.Dar šį rudenį žadėjote įvesti klaipėdiečio kortelės,o dabar atidėtas metams,kaip suprasti ? Tokios kortelės jau seniai įvestos kaimyninėse respublikose.Taip pat noriu sužinoti,kokią lengvatą mūsų deputatai suteiks žmonėms su negalia.Nė vienas iš Jūsų neįtraukė šio klausimo į darbotvarkęPrašome persvarstyti savo sprendimus.

    Reply
  3. Jovita

    Esu su negalia,vidutiniu,kaip bus taikoma lengvata?

    Reply
  4. Pensininkas

    Čia joks nesupriešinimas. Juk ir dabar, sutinkamai su Vyriausybės lengvatų įstatymu keleiviniame kelių transporte, lengvatos galiojo priklausomai nuo pensijinio amžiaus. 50 procentų bilieto lengvata galioja sulaukusiems 70 metų, o aštuoniasdešimtmečiams – 80 procentų lengvata. Eame dėkingi gaudami 96 procentų lengvatą metiniam bilietui, kuris kainuos tik 10 Eur.

    Reply
  5. klp

    Labai blogai nubalsavo Taryba, supriešins pensininkus juodai, kituose rinkimuose už jus niekas nebalsuos !

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Medžių kirtimas: sprendžia vykdomoji institucija - meras

Želdynų komisijos išvada nėra galutinis žodis, nes vykdančioji institucija gali priimti kitokį sprendimą – tai yra reglamentuota įstatymu. O Vietos ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Politikai pritarė „kosminės kainos“ socialinio būsto statybai

„Net šiurpuliukai per kūną nuėjo: ar tai tiesa, kad skaičiuojamoji vienos kv. metro kaina – virš 4 tūkstančių eurų?”- taip ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Transportas

„Klaipėdos paslaugos” pirks senus tolimojo susisiekimo autobusus

Klaipėdos savivaldybės valdoma UAB „Klaipėdos paslaugos” paskelbė rinkos konsultaciją dėl trijų naudotų tolimojo susisiekimo autobusų pirkimo. Ši bendrovė siekia įsigyti ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This