Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-01-07 |
Valstybės valdoma AB „Klaipėdos nafta” (KN), praėjusių metų pabaigoje pradėjusi eksploatuoti talpyklas, skirtas naujam produktui – bitumui – krauti, pirmąją jose sukauptą bitumo partiją sėkmingai perkrovė į tanklaivį. Toks principas, kai krova į laivą organizuojama sukaupiant didelę bitumo partiją talpyklose, yra naujovė Klaipėdos uoste.
Į prie bendrovės krantinės prisišvartavusį tanklaivį „BITHAV“ buvo perkrauta beveik 5000 tonų bitumo, kuris yra naudojamas statybose, keliams tiesti.
KN iki šiol eksploatuotų talpyklų pritaikymo bitumo krovai projektas buvo vykdomas beveik metus. Tiek laiko prireikė, kol KN konkursą laimėjusi UAB „Elektrėnų energetikos remontas“ rekonstravo dvi naftos produktų talpyklas ir pritaikė bitumo krovai. Rangovas atliko KN Klaipėdos terminale esančių 2 talpyklų po 4200 kub. m rekonstrukciją bei įrengė du produkto iškrovimo siurblius, kuriais uždaru būdu iš autocisternų karštas bitumas pumpuojamas į talpyklas, jose kaupiamas bei vėliau kraunamas į tanklaivius. Tokiu principu į tanklaivius vykdoma šio produkto krova yra naujovė Klaipėdos uoste.
Dar rudenį KN, suderinusi ir gavusi visus reikiamus aplinkosauginius leidimus bei parengusi detalų grafiką, pradėjo bitumui skirtų talpyklų paleidimo-derinimo darbus, o vėliau ir komercinę jo krovą. Bitumas, kurio temperatūra siekia apie 160-170 laipsnių Celsijaus, į KN valdomą terminalą buvo pristatomas autocisternomis. Produktu buvo užpildytos abi rekonstruotos, šildomos talpyklos, o jose sukauptas bitumas sėkmingai perkrautas į tanklaivį.
Anot Mindaugo Naviko, KN komercijos direktoriaus, bitumo krova – tai vienas iš bendrovės suplanuotų investicinių projektų, siekiant didinti naftos terminalo Klaipėdoje efektyvumą ir lankstumą pritaikant esamą infrastruktūrą naujų netradicinių naftos ir ne tik produktų krovai. Taip pat šiuo metu, bendradarbiaujant su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD), yra baigiama vienos iš KN eksploatuojamų krantinių rekonstrukcija. Pernai atgabenta ir pradėta montuoti nauja jūrinė krovos įranga.
„Siekiame, kad KN Klaipėdos naftos terminalo infrastruktūra būtų lanksčiai panaudota ir pritaikyta prie kintančių rinkos sąlygų, kurias diktuoja sumažėjęs krovinių tranzitas labiau įprasta logistine grandine t. y. geležinkelis-talpykla-laivas. Matome, jog KN atvertas eksporto/importo „langas“ yra visapusiškai naudingas ir patrauklus kuriant ilgalaikius bendradarbiavimo ryšius tarp vietinėse ir užjūrio rinkose veikiančių verslų. Bitumo krovos pradžia, nauja krantinė su itin modernia krovos įranga suteiks galimybę patenkinti esamų klientų poreikius, atrasti naujų klientų, bei garantuoti tiek tradicinių naftos produktų, tiek ir netradicinių, specifinių krovinių krovos paklausą“, – pranešime cituojamas M. Navikas.
Nuo 8 rūšių naftos produktų 2021 m. pradžioje, šiai dienai kartu su bitumu per KN infrastruktūrą kraunama 13 skirtingų rūšių naftos produktų, tarp kurių 3 biodegalų rūšys (RRME, etanolis, biodyzelinas). Pastarųjų produktų krova terminale 2021 m. ženklai išaugo – per minėtą laikotarpį krauta net 40 proc. daugiau biodegalų lyginant su 2020 m. 2021 m. apie 9 proc. augo ir bendras autocisternų krovos kiekis KN, t. y., perkrauta kiek daugiau nei 569 tūkst. tonų naftos produktų.
Parašykite komentarą