Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-01-25 |
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Klaipėdos departamento inspektoriai, atlikę pakartotinį patikrinimą Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazijoje maitinimo paslaugas tiekiančioje įmonėje UAB „Dussmann Service”, nustatė, kad patiekalų porcijos ir maisto kokybė neatitiko maisto saugos reikalavimų ir nubaudė atsakingą darbuotoją, o švietimo įstaiga ėmėsi papildomų priemonių kontroliuoti maisto kokybę.
„Nebe pirmą kartą tikrinamoje įmonėje aptinkame įvairių ir besikartojančių pažeidimų, todėl taikome poveikio priemones ir skiriame baudas. Kartu siekiame svarbiausio tikslo – užtikrinti, kad mokiniai valgytų kokybišką ir saugų maistą. Pokalbiai tiek su gimnazijos administracija, tiek su paslaugos tiekėju teikia vilčių, kad bus padarytos išvados ir situacija pasikeis ne tik šioje, bet ir kitose valgyklose“, – pranešime cituojamas VMVT Klaipėdos departamento direktorius Antanas Bauža.
Visuomenės pasipiktinimą sukėlė Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijoje tiekiamas neestetiškas, galimai nekokybiškas ar pasenęs maistas. Šių metų sausį VMVT inspektoriams atlikus neplaninį patikrinimą nustatyta, kad mokinių maitinimą organizuojanti UAB „Dussmann Service” nesilaiko suderinto valgiaraščio, patiekalų svoris neatitinka deklaruojamo svorio patvirtintose receptūrose, patiekalų gamybai naudojami prieskoniai su pridėtine druska, duonos gaminiai su mažesniu skaidulinių medžiagų kiekių. Taip pat nustatyta, kad neužtikrinamos greitai gendančių produktų laikymo sąlygos, maisto atliekų tvarkymas, higienos reikalavimų neatitinka ventiliacijos, patalpų, inventoriaus priežiūra. Atsakingiems asmenims už nustatytus pažeidimus taikytos sankcijos.
Klaipėdos E. Balsio menų gimnazijoje maitinama apie 90 mokinių ir 60 mokinių, kurie gyvena bendrabutyje, ir tai jau nebe pirmas skundas dėl maisto kokybės. Paslaugas teikianti įmonė jau buvo bausta už panašius pažeidimus.
Reaguojant į paskutinių VMVT atliktų patikrų rezultatus ir specialistų patarimus bei sprendžiant mokinių maitinimo organizavimo klausimus, aktyviai įsitraukė gimnazijos bendruomenė. Buvo nutarta valgykloje demonstruoti patiekalų pavyzdžius, kad akivaizdžiai būtų galima juos palyginti su pateikiamais ar pasverti, o gimnazistams leisti patiems pasirinkti garnyrus, kad sumažėtų maisto atliekų kiekis. Maitinimą organizuojanti įmonė teigė pasitelkusi darbuotojus iš Vilniaus, taip pat organizuojanti kvalifikacijos kėlimą valgyklos darbuotojams, didelis dėmesys skirtas užsakomų produktų ir žaliavų kokybei, vyksta nuolatinė komunikacija su gimnazijos administracija ir vaikais, siekiant geriau išsiaiškinti bei atliepti mokinių mitybos poreikius.
Be to, gimnazijoje pasiūlyta įdiegti elektroninę balsavimo – atsiliepimų sistemą. Ant kiekvieno valgyklos stalo būtų priklijuotos išmanios nuorodos – QR kodai, kuriais telefono pagalba mokiniai ir mokytojai galėtų prisijungti prie balsavimo sistemos ir palikti anonimišką valgyklos darbo įvertinimą bei atsiliepimą. Sistema leistų analizuoti padėtį ir nedelsiant reaguoti į pastabas.
Parašykite komentarą