P0

Verslas

„Independence“ įsigijimas: liko paskutinis palaiminimas

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2022-02-03


Valstybės valdomos AB „Klaipėdos nafta” (KN) valdyba priėmė sprendimą dėl laivo-saugyklos su išdujinimo įranga (FSRU) „Independence“ įsigijimo, pasibaigus jo nuomos sutarčiai.

Nustatyta „Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių, be pridėtinės vertės mokesčio (PVM). Martyno Vainoriaus nuotr.

Anot bendrovės pranešimo, pernai KN atliktas rinkos tyrimas bei tarptautinė viešojo pirkimo procedūra parodė, kad šiuo metu nuomojamas FSRU yra ekonomiškai naudingiausias sprendinys. Šiam bendrovės siūlomam sprendimui turės pritarti bendrovės akcininkai visuotiniame akcininkų susirinkime, kuris vyks vasario 25 dieną.

Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo įstatyme numatyta, kad SGD terminalo operatorius pasirenka ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą laivo-saugyklos įsigijimui ir iki 2024 m. gruodžio 31 d. nuosavybės teise įsigyja laivą-saugyklą su išdujinimo įranga bei tampa jo valdytoju. Terminalo veikla turi būti užtikrinama iki 2044 m. gruodžio 31 d.

Atliekant rinkos konsultaciją ir tyrimą dėl FSRU įsigijimo, nustatytos trys galimos alternatyvos: naujas FSRU, naudotas FSRU arba konvertuotas dujovežis.  Bendradarbiaujant su konsultantais, taip pat apklausus potencialius FSRU tiekėjus bei SGD terminalo naudotojus apibrėžtas optimalus FSRU dydis ir kiti svarbūs parametrai, kurių pagrindu parengta FSRU pirkimo techninė specifikacija bei kiti pirkimo dokumentai. Priimant sprendimą dėl konkretaus laivo-saugyklos KN vertino laivo gyvavimo ciklo sąnaudas, ne tik įsigijimo kainą: siūlomo laivo amžius, dydis, tikėtini veiklos kaštai, tai pat kai kurie techniniai sprendiniai darant apsisprendimą buvo labai svarbūs. Vienas iš esminių reikalavimų laivui – technologijos suderinamumas su jau atliktomis investicijomis, t. y., pastatyta krantine ir dujotiekio atšaka.

Įvertinę visas dedamąsias – maksimalią FSRU pirkimo vertę, technologinius aspektus ir kitas rinkos sąlygas – viešojo pirkimo procedūros metu potencialūs tiekėjai iš esmės pripažino negalintys pasiūlyti ekonomiškai naudingesnio sprendinio nei turima FSRU „Independence” išpirkimo opcija.

„Priimant sprendimą dėl ekonomiškai naudingiausio sprendinio siekėme sudaryti maksimaliai skaidrias ir visiems rinkos dalyviams vienodas sąlygas, pasiūlyti alternatyvių sprendinių dabartiniam „Independence“ bei užtikrinti konkurencingą procesą. Rinkos tyrimui pasitelktos tarptautinės kompetencijos, bendrauta su daugiau nei 11 potencialių tiekėjų, atsižvelgta į esamų terminalo klientų nuomonę, inicijuota atvira viešojo pirkimo procedūra. Visi įgyvendinti sprendimai parodė, kad kito ekonomiškai naudingesnio pasiūlymo už esamą nėra“, – pranešime cituojamas KN generalinis direktorius Darius Šilenskis.

KN teikia akcininkams sprendimą pritarti FSRU „Independence“ įsigijimui ir įsigijimo sąlygoms, kurios nustatytos laivo nuomos sutartyje 2012 metais. Akcininkams pritarus FSRU „Independence” įsigijimui ir patvirtinus įsigijimo sąlygas, kurios nustatytos laivo nuomos sutartyje, KN turi informuoti „Höegh LNG“ apie savo sprendimą pasinaudoti FSRU „Independence“ išpirkimo opcija per nuomos sutartyje numatytą laiko tarpą, kuris baigiasi 2022 m. gruodį. Pirkimo sutartis turėtų būti sudaryta ne vėliau nei iki 2024 m. gruodžio 6 dienos. Nustatyta FSRU „Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių, be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Sausio 6 d. Valstybinė energetikos reguliavimo taryba pritarė KN investicijai į SGD laivą-saugyklą.

„Praėjusiais metais bendrovės atlikti veiksmai pasitikrinti laivo-saugyklos parametrus, tokius kaip, pavyzdžiui, talpų dydis, išdujinimo pajėgumai, tik patvirtino, kad jau 2012 m. buvo priimti apdairūs ir racionalūs sprendimai, atitinkantys Lietuvos poreikius. Esamas terminalo dydis atitinka valstybės energetinio saugumo interesus – Klaipėdos SGD terminalas gali per parą išdujinti tiek, kiek Lietuvai reikėtų šalčiausiu metų laiku. Dabar, kai Europa susiduria su energetine krize ir kyla nerimo dėl pakankamo dujų tiekimo užtikrinimo, Lietuvos sprendimas dėl SGD terminalo ilgalaikės veiklos yra įžvalgus ir taip tik dar kartą galime pasitvirtinti, kokia svarbi ši infrastruktūra šalies ir regiono energetiniam saugumui“, – sako D. Šilenskis.

Akcininkams apsisprendus dėl konkretaus laivo-saugyklos įsigijimo, KN turės priimti papildomus sprendimus, susijusius su laivo valdymu ir registravimu. Planuojama tai padaryti dar šiemet.

SGD terminalo laivas-saugykla „Independence“ nuo 2014 metų nuomojamas iš Norvegijos kompanijos „Höegh LNG“, kuri 2012 m. laimėjo tarptautinį laivo-saugyklos tiekimo viešąjį pirkimo konkursą. Laivas specialiai šiam projektui buvo pastatytas Pietų Korėjoje.

Straipsnio vidus 10 pastraipa kompas

72,47 proc. akcijų priklauso valstybei, 10,43 proc. akcijų valdo UAB koncernas „Achemos grupė“, kitos akcijos priklauso smulkiesiems investuotojams.


    2022-02-03

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt