Pradės kurti vizualinį Klaipėdos identitetą

Miestas

Klaipėdos miesto vizualinio identiteto kūrėjai skelbia, kad jau „išgrynintas miesto tapatybės naratyvas, kurio pagrindu bus kuriamas miesto vizualinis identitetas”.

Teigiama, kad kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo daugiau kaip 50 Klaipėdos įvaizdžiu suinteresuotų miestiečių, atstovaujančių skirtingiems veiklos sektoriams, o į apklausos klausimus atsakė daugiau kaip 1300 respondentų.

„Įtraukimo proceso metu siekėme išsiaiškinti, kokia istorija gyvena Klaipėdos miestas. Šią istoriją, apimančią ne tik praeitį, dabartį, bet ir ateities viziją, ir turėtų atskleisti miesto vizualinis identitetas. Žinoma, keliais sakiniais perteikti miesto tapatybės naratyvą – išties nemažas iššūkis. Tyrimo ir įtraukimo proceso metu išryškėjo, kad Klaipėdos miesto heraldikoje užkoduotas tarptautinio jūrinio miesto potencialas istorijos tėkmėje buvo paslėptas po fragmentuotu žmonių santykiu su miestu bei dėmesiu pramoninei infrastruktūrai. Tačiau iš jūros kylanti gyvybingumo energija palaiko ir primena apie besiskleidžiančią pažangaus, darnaus, bendruomeniško gyvenimo galimybę. Prisijaukinęs (atsi)kuriančią jūros energiją, žmogus ir miestas kvėpuoja darniu ritmu. O tai – visaverčio gyvenimo šiame mieste apibrėžimas“, – pranešime cituojamas „Xwhy / Supratimo agentūraXwhy / Supratimo agentūros“ atstovas Dominykas Karpovič.

„Svarbu suprasti, kad identiteto kūrimas yra jau kurį laiką vykstantis sudėtinis ir ilgas procesas. Prieš dvejus metus „Synthesis Consulting Group“ kurta Klaipėdos miesto ekonominės rinkodaros pozicionavimo strategija taip pat rėmėsi gyventojų ir ekspertų įtraukimo metu surinktomis įžvalgomis. Tai, kad „Xwhy / Supratimo agentūros“ surinktos įžvalgos ir suformuluotas naratyvas atitinka pozicionavimo strategiją ir joje apibrėžtą „judančio miesto“ koncepciją, patvirtina tiek pasirinktą metodiką, tiek ir suformuluotą naratyvą. Darnaus gyvenimo mieste jūros ritmu siekis labai tiksliai atspindi miestiečių nuotaikas ir santykį su Klaipėda. Tikiuosi, kad naujasis miesto vizualinis identitetas ne tik leis kokybiškai reprezentuoti miestą, bet ir sustiprins pačių klaipėdiečių ryšį su juo“, – teigia „Klaipėda ID“ rinkodaros vadovas Girmantas Neniškis.

Dabartiniame projekto etape estafetę perima dizaino agentūra „Critical“. Kūrybinio proceso metu dizaineriai kurs Klaipėdos miesto vizualinį identitetą, kuris atitiktų suformuluotą naratyvą ir kitus miesto įvaizdžiui keliamus reikalavimus.

Kūrybinis procesas vyks vasario ir kovo mėnesiais, o sukurtą miesto vizualinį identitetą planuojama viešai pristatyti balandį.

2 Comments

  1. Nebūkite nemokšos dvejetukininkai

    Kaip gali miesto, gyvuojančio 800 metų, identitetą imti ir sukurti 50 personų. Na, kad ir 1500. Gal pasidomėkite, pasiskaitykite, pasimokykite, pastudijuokite. Gal tada suprasite, kas kuria, kas sudaro, nuo ko priklauso, kame glūdi, kas lemia miestų identitetą. Dabar jums, kaip sako istorikas A. Bumblauskas – du.

    Reply
    • Miestietis

      Gal kiek piktokai, bet gana teisingas komentaras. Pritarčiau, kad identiteto kūrimo atspirties taškas tai ne tik „apklausos ir kūrybinės dirbtuvės”. Tai veikiau gali būti modifikuojantis veiksnys, tačiau pagrindas identiteto yra tiek istoriškais, tiek kultūriškai žymiai ‘giliau’.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Verslas

Klaipėdos vizualiniam identitetui - auksas

Naujasis Klaipėdos miesto vizualinis identitetas buvo įvertintas auksu tarptautiniuose Art Directors Club of Europe (ADCE) ir European Design Awards dizaino apdovanojimuose. ...
2023-09-04
Skaityti daugiau

Verslas

Unikalias idėjas Klaipėdoje įgyvendinę verslininkai įsitikinę miesto potencialu

Dar neišnaudotos galimybės, šilta gyventojų reakcija ir unikalios prieigos prie vandens – tokius Klaipėdos miesto privalumus vardina verslininkai, pasirinkę čia ...
2023-08-30
Skaityti daugiau

Verslas

Renginių organizavimo agentūra giria pajūrį ir Klaipėdą

Renginių organizavimo agentūros „A Management“ vadovė Aušra Virkietytė tvirtina, jog Lietuvos pajūris kiekvienam renginiui suteikia atostogų skonį, net jei jis ...
2023-07-27
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This