P0

Svarbu, Transportas

Per Klaipėdą – greičiau: kuriama speciali trasa greitiesiems autobusams (16)

Palmira Martinkienė

Palmira Mart
2022-03-22


2019 m. Klaipėdos savivaldybės užsakymu buvo atlikta Perspektyvinių naujų transporto rūšių diegimo galimybių studija, kurios tikslas buvo išsiaiškinti, ar tikslinga uostamiestyje įdiegti naują greitųjų autobusų sistemą, vadinamąją BRT.

Galimybių studijoje numatyta, jog miesto gatves pritaikant greitiesiems autobusams turės būti įrengta atskira juosta, nuo kitų juostų atskirta fiziniu barjeru. Ta juosta važiuoti galės išskirtinai tik viešasis transportas, greta jos bus įrengtos stotelės keleiviams.

Pertvarkius žiedinę Taikos pr. – Statybininkų pr. sankryžą, autobusai važiuos per žiedinės sankryžos vidinę salą. Palmiros Mart nuotr.

BRT jungtis eis per visą miestą, pradedant Vingio ir baigiant Liepojos gatve. Maršrutas drieksis Smiltelės, Taikos pr., Tiltų, Herkaus Manto gatvėmis iki pat ligoninių miestelio. Be kitų tikslų šiuo projektu siekiama sumažinti lengvųjų automobilių srautą miesto centre.

Sukels eismo dalyvių nepasitenkinimą?

Tokiai naujai transporto srautų eismo schemai dar 2020 metais pritarė miesto politikai. Pasak savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio, tai yra ilgalaikis projektas, kuris „nebus įgyvendintas per pusmetį”.

Pirmadienio pavakare kauniečių bendrovės „Transporto infrastruktūros projektai“ atstovai parengtą BRT techninį projektą nuotoliniu būdu pristatė klaipėdiečiams.

Projektą pristačiusio jo vadovo Nerijus Jakulio teigimu, „šis projektas įtakos tam tikrą aplinkinių gatvių eismo organizavimą bei gyventojų įpročių pakitimą”.

Kad dėl to gali kilti dalies gyventojų nepasitenkinimas, iš dalies patvirtino ir jau gauti gyventojų pasiūlymai bei paklausimai, ir pristatymo dalyvių pastabos bei klausimai.

Nemažai jų pateikė senamiesčio seniūnaitis Renaldas Kulikauskas ir architektas Aurimas Baužys. R. Kulikausko netenkino nei pranešėjų atsakymai dėl Tiltų gatvės perspektyvų, nei tas faktas, jog jie atsisakė įvardinti šio projekto finansinę išraišką – esą tai gali padaryti tik užsakovas, t.y. savivaldybė.

A. Baužio nuomone, dėl šio projekto „turėtų būti daugiau diskusijų”. Jis siūlė, kad projektą įvertintų dar ir regioninė architektų taryba.

Transporto straipsnių vidus kompas

Tuo metu vilniečiu prisistatęs Eduardas Kriščiūnas projektą išdėjo į šuns dienas, teigęs, jog „čia viskas yra blogai”.

„Aš matau, kad šitas projektas yra 70-tieji metai Europoje”, – sakė jis, pridūręs esą tai nėra BRT projektas, o „yra A juostų įrengimas”.

Įsiaudrinusį kritiką vėliau pranešėjams net teko paprašyti pakeisti kalbėjimo toną.

Ką planuoja keisti?

Vingio, Smiltelės ir Liepojos gatvėse esama gatvių infrastruktūra bus pertvarkyta taip, kad pirmoji eismo juosta būtų skirta tik autobusams. Autobusų juostos bus atskirtos horizontaliuoju kelio ženklinimu, atitinkamai pakeisti ir kelio ženklai.

Taikos prospekte greitųjų autobusų trasos perkeliamos į kairę gatvės pusę. Jos bus atskirtos fizine kliūtimi, numatoma nauja infrastruktūra ties autobusų sustojimais. Stotelės bus įrengiamos jau pagal atskirą projektą, kaip ir šviesoforų reguliavimas. Kur reikalinga, bus pakeisti apšvietimo stulpai.

Čia numatoma pertvarkyti didžiąją žiedinę sankryžą su Statybininkų pr. Joje keičiama eismo organizavimo tvarka, leidžiant autobusams judėti per žiedinės sankryžos vidinę salą, nevažiuojant kartu su bendru eismo srautu. Sankryžoje numatytos dvi vietos, kur kitos transporto priemonės turės sustoti ir praleisti autobusus.

Didžioji žiedinė Taikos pr. – Baltijos pr. sankryža, klaipėdiečių vadinama gaudykle, nekeičiama, joje tik bus atnaujintas kelio ženklinimas ir ženklai, kadangi ši sankryža, pabaigus tiesti Baltijos pr. – Šilutės plento magistralę, bus rekonstruota ir joje bus užtikrintas BRT trasos tęstinumas.

Nuo Kauno g. iki Paryžiaus Komunos g. šiaurės kryptimi vietoj dabar esamos vienos bus įrengtos dvi eismo juostos, skirtos ne viešajam transportui, o visiems kitiems eismo dalyviams. Teigiama, jog dėl to padidės eismo srautų pralaidumas.

Taikos pr. pabaigoje esanti sankryža su Bangų g., Galinio Pylimo g. ir Tiltų g. bus pertvarkyta analogiškai kaip ir ties Statybininkų pr., greituosius autobusus praleidžiant per žiedinės sankryžos centrą.

Tiltų gatvėje numatoma uždrausti lengvųjų transporto priemonių eismą (išskyrus elektromobilius). Ši gatvė bus palikta pėsčiųjų, dviratininkų ir greitųjų autobusų eismui. Bus atnaujintas dviračių takas, pats gatvės grindinys nebus keičiamas, tik išvalytas, išlyginti tarpai.

Tiltų g. numatoma atnaujinti dviračių taką, o gatvės grindinį išvalyti ir išlyginti. Palmiros Mart nuotr.

Herkaus Manto gatvėje Atgimimo aikštės pusėje projektuojamas dviračių takas ir žalioji veja. Nuo Liepų g. gatvės važiuojant iki Lietuvininkų aikštės taip pat numatoma uždrausti lengvųjų transporto priemonių eismą. Čia bus tvarkomas šaligatvis, panaikintos raudonos trinkelės bei keičiama gatvės danga.

Šioje atkarpoje numatoma leisti tik greitųjų autobusų eismą centrinėje gatvės dalyje, o kraštinės eismo juostos bus skirtos dviratininkams, jas atskiriant nuo bendro srauto fizine kliūtimi.

Dėl šios vietos eismo pokyčių automobiliais vykstant iš šiaurinės į pietinę miesto dalį, vairuotojams teks sukti į Dariaus ir Girėno gatvę.

Savivaldybei pasiūlyta sankryžoje ties Dariaus ir Girėno gatve įrengti šviesoforinę sankryžą.

Atkarpoje nuo Dariaus ir Girėno g. iki Liepojos g. ir pačioje Liepojos g. viešasis transportas jau įsilies į bendrą transporto srautą, čia bus atnaujintas tik esamas ženklinimas.


    2022-03-22

    16 komentarai “Per Klaipėdą – greičiau: kuriama speciali trasa greitiesiems autobusams”

    1. AvatarMarta (IP: 78.57.192.7)

      Ar teko projekto rengejams nuo univers.ligonines iki Jurininku prospekto vaziuoti 8E arba 9 marsr.? skirtumas 8 min su greituoju viso!! O keleiviu vos keli nes beveik visi važiuoja vos kelias stoteles.Todel autobusas tures stoti kiekvienoj.tai kur cia didesnis greitis?Didesne problema miestieciams kad vakare arba anksti ryte nera Jokio Autobuso pasiekti darbo vietos o vidury gienos jie traukinukais sukibe uzkemsa gatves

    2. AvatarV ir Gis (IP: 88.118.23.188)

      ,,memel”, labai teisingai pastebėta,, padeda SUAMŽINTI spūstis ir taršą “

    3. AvatarAnonimas (IP: 78.63.37.48)

      Taškymasis mokesčių mokėtojų pinigais. Vietoje to, kad visame kelyje pirmąją juostą pažymėti A raide, dabar bus pertvarkoma visa Taikos pr. infrastruktūra. Ir šimtai milijonų bus tratinami max kokių 3 -5min autobusų laiko sutrumpinimui nuo BIG iki miesto ligoninės?

    4. AvatarHusky (IP: 84.15.185.206)

      Va dabar,tai pasip…sim 😂

    5. AvatarT (IP: 86.100.133.193)

      Eilinis miesto savivaldybės briedas.

    6. AvatarSiautėja toliau (IP: 83.171.17.102)

      miesto administracija su konservatoriais valdžioje

    7. AvatarSiauteja (IP: 88.119.41.104)

      Visuomeninis “transportas” visuomenes pulinys ,biudžeto siurbele,rengia genocidą piliečiams.

    8. Avatarkai nėra proto (IP: 83.171.17.62)

      tada prasideda nesąmonės…čia cirkas ir pamatysite koks fiasko bus.

    9. AvatarC7 (IP: 88.119.136.4)

      Nu idėja gera. Visi pažangūs pinigus skaičiuojantys miestai kurie gali įsirenginėja “Bus Rapid Transit” linijas”. Realiai čia kaip tranmvajus, tik be milijoninių investicijų į bėgius.
      Kokiam Vilniuje jie iš principo to negali padaryti dėl gatvių siaurumo. Tiesiog nėra kur tas linijas dėti. O Klaipėdos laukuose, projektuotojai pasukę smegenis faktiškai suformavo linijas per visą miestą.
      Nu svarbiausia dabar nesuknisti visko vilkinant projekto įgyvendinimą, neįsiveliant į archeologijas, medžių kirtimus, neskaidrius pirkimus ir tt.
      Sėkmės vykdytojams!

      • AvatarAha (IP: 88.119.41.104)
      • AvatarAnonimas (IP: 90.131.34.173)

        Armature sankryžas kad ie tie Bigu? Totalus kliedesiai šis projektą dėl dviejų minučių kuriu sutaupyta nieko nereikia, aukojamas pėsčiųjų ir kitų vairuotojų bei to paties VT kitų autobusų pralaidumas, eismo saugumas. Klaipėda buvo projektuota tramvajaus. Bet ne furoms.

    10. Avatarmemel (IP: 88.119.128.78)

      Labai džiugu , kad tokios idėjos skinasi kelią. Daug Europos miestų tokios trasos sėkmingai veikia jau daugelį metą ir padeda suamžinti spūstis ir taršą.

      • AvatarAnonimas (IP: 90.131.34.173)

        Klaipėdoje tokiu bėdų kaip kituose miestuose nėra iš principo..

    11. AvatarAnonimas (IP: 81.7.123.250)

      didesni miestai, kurie susiduria su spūsčių problemomis tokių radikalių sprendimų nedaro, o Klaipėdai reikia…

    12. AvatarJo (IP: 88.119.136.56)

      Pipies kaip įdomu, analogų neturintis šedevras arba niekalas, greičiau niekalas, bet visiems bus darbo ir rietenų ❗

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt