„Klasco” planuoja krovos pokyčius (9)

Svarbu, Uostas ir jūra
Avatar photoMartynas Vainorius
2022-04-04

Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) puslapyje paviešinta nuoroda į Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) užsakymu UAB „Nomine Consult” parengtą poveikio aplinkai vertinimo programą, kuria numatoma didinti metalo laužo krovos ir sandėliavimo pajėgumus, o tokią krovą perkelti iš 6 ir 7 krantinės į 8 ir 9 (tarp S. Dariaus ir S. Girėno gatvės ir Vitės mokyklos stadiono). Taip pat planuojamas  fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako, geležies silikato, birių trašų ir grūdinių kultūrų krova ir sandėliavimas prie 10 ir 11 krantinių.

AAA puslapyje „Klasco” dokumentas kažkodėl paskelbtas prie Kauno regiono informacijos.

Parengtoje programoje rašoma, kad įmonė numato 10 ir 11 krantinėse per metus krauti iki 400 tūkst. t. fosforitų, iki 15 tūkst. t. perlito, iki 30 tūkst. t. gipso anhidrito, iki 100 tūkst. t. klinkerio, iki 50 tūskt. tonų geležies šlako, geležies silikato krova siektų iki 20 tūkst. t., birių trašų – iki 120 tūkst. t. Bendra maksimali metinė krovos apyvarta šiose krantinėse (įskaitant ir šiuo metu kraunamas grūdines kultūras) neviršytų 1,5 mln. t, o vienkartinio sandėliavimo – 250 tūkst. t. Taip pat numatoma galimybė šiuos krovinius, neviršijant nurodytų maksimalių kiekių krauti ir krantinėse Nr. 7-9. Tai būtų daroma, jeigu krantinės Nr. 10 ir 11 būtų užimtos.

Planuojamas metalo laužo perkrovimo kiekis 6 ir 7 krantinėse – 300 tūkst. tonų per metus (šiuo metu perkraunama iki 100 tūkst. tonų), vienkartinis sandėliavimas – 50 tūkst. tonų (šiuo metu sandėliuojama iki 18,4 tūkst. tonų).

Teigiama, kad juodųjų ar spalvotųjų metalų laužas iš pusvagonio, automobilio ar laivo būtų iškraunamas kranu su greiferiu arba magnetu. Esant būtinybei, rietuvės perimetru būtų išstatomos gabaritinės sienelės. Rietuvės aukštis būtų nustatomas pagal „leistiną sandėliavimo aikštelės apkrovą”.

Numatomas laivų krovos našumas – 5500-7000 t/parą. Metalo laužo sandėliavimo aikštelė užimtų apie 16 000 kv. m. plotą.

Metalo laužas būtų atvežamas automobiliu, kuris iškraunamas per 15 min. Žadama, jog tokie iškrovimo darbai vyktų tik darbo dienomis, 8-17 val. Juodojo ir spalvotojo metalo laužo atliekos būtų atvežamos geležinkelio transportu. Vagonai esą irgi būtų iškraunami dienos metu. Vieno vagono iškrovimas vyktų 45 minutes.

Numatoma, kad metalo laužas gali būti atplukdomos ir laivais. Laivas iškraunamas per 2 paras, o pakrova užtrunka iki 7 parų.

Taip pat numatoma, kad prieš priimant metalų laužo krovinį į aikštelę būtų patikrinama, ar krovinyje nėra draudžiamų priimti atliekų ar medžiagų; ar jis nėra radioaktyvus; ar atitinka kokybės reikalavimus.

Anot programos, krovos darbų metu įprastinėmis sąlygomis vanduo naudojamas, į aplinkos orą krovos metu turėtų patekti kietosios dalelės. Apie galima tokios taršos mastą bei jos suvaldymo priemones programoje nerašoma.

Motyvuotus pasiūlymus dėl šios programos galima teikti per 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo balandžio 1-osios, kai ji buvo paskelbta.

Žymos: | |

Komentarai (9):

Atsakymai į “„Klasco” planuoja krovos pokyčius”: 9

  1. Raimonda parašė:

    Kam švaistyti eurus darant PAV programą, , atvažiuokite į Smeltės kvartalą ir pamatysite, išgirsite, užuosite. Popieriuje nugula labai gražūs rodikliai, o realybėje taip nėra!!!

  2. Anonimas parašė:

    Klasco korabl, idi na*ui.

  3. Audrius parašė:

    Metalo laužas, trąšos pats tas miesto centre. trūksta žodžių

  4. xy parašė:

    Ne, tiesiog trūksta žodžių… Ta kenkėjiška įmonė pačiame miesto centre vėl dulkins, triukšmaus dieną naktį. Kodėl iš viso planuojami kroviniai iš tos baisios šalies, ar mes palaikome Ukrainos žudynes?

  5. Akivaizdu parašė:

    kad pasistatytas naujasis uosto generalinis eksklaskininkas stropiai atidirbinėja už postą tik algą dabar jau moka Valstybė. Tradiciškai sena miesto genocido forma – kuo daugiau sergančių klaipėdiečių, tuo mažiau jų mieste ir tuo pat daugiau vietos- daugiau vietos ir juodam uosto bizniui.

  6. KLASCO INFORMUOJA parašė:

    Viduryje miesto krovėme, krauname ir ateityje krausime bet kokias taršias, keksmingas ar nuodingas medžiagas. Iki visiško Klaipėdos ir klaipėdiečių pažaliavimo.

  7. Dokininkas parašė:

    KLASCO vėl ruošiasi atnaujinti ir padidinti taršą Klaipėdoje. Krovė metalo granules, o dabar kraus metalo laužą. Tai toks pat baisus krovinys kaip metalo granulės iš Rusijos.

    • Ausma parašė:

      Metalo laužas kraunamas jau seniai, sugrįžkite į realybę. Daugiau surūdijusiometalo laužo važinėja LT gatvėmis, nei bus Klaipėdoje ant krantinių 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Pietinei uosto plėtrai gautas institucijų palaiminimas

Klaipėdos uosto direkcija skelbia, jog žengia dar vieną žingsnį įgyvendinant vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuojant ir įveiklinant naują 100 ...
2024-07-22
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Akvatoriją prieš Kiaulės nugarą gilins iki 12 metrų

Nors Uosto direkcijos projektinėje užduotyje buvo nurodyta „parengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijos, reikalingos vėjo elektrinių veiklai vykdyti, gilinimo (iki ...
2024-07-09
Skaityti daugiau

Verslas

„MET Group“ žada įsigyti kontrolinį „Achemos grupės“ akcijų paketą

„MET Group“, viena sparčiausiai augančių integruotų Europos energetikos bendrovių, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Šveicarijoje, skelbia ketinanti įsigyti 54,07 proc. Baltijos ...
2024-06-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This