P0

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” planuoja krovos pokyčius (9)

Martynas Vainorius

Martynas Vainorius
2022-04-04


Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) puslapyje paviešinta nuoroda į Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) užsakymu UAB „Nomine Consult” parengtą poveikio aplinkai vertinimo programą, kuria numatoma didinti metalo laužo krovos ir sandėliavimo pajėgumus, o tokią krovą perkelti iš 6 ir 7 krantinės į 8 ir 9 (tarp S. Dariaus ir S. Girėno gatvės ir Vitės mokyklos stadiono). Taip pat planuojamas  fosforitų, perlito, gipso anhidrito, klinkerio, geležies šlako, geležies silikato, birių trašų ir grūdinių kultūrų krova ir sandėliavimas prie 10 ir 11 krantinių.

AAA puslapyje „Klasco” dokumentas kažkodėl paskelbtas prie Kauno regiono informacijos.

Parengtoje programoje rašoma, kad įmonė numato 10 ir 11 krantinėse per metus krauti iki 400 tūkst. t. fosforitų, iki 15 tūkst. t. perlito, iki 30 tūkst. t. gipso anhidrito, iki 100 tūkst. t. klinkerio, iki 50 tūskt. tonų geležies šlako, geležies silikato krova siektų iki 20 tūkst. t., birių trašų – iki 120 tūkst. t. Bendra maksimali metinė krovos apyvarta šiose krantinėse (įskaitant ir šiuo metu kraunamas grūdines kultūras) neviršytų 1,5 mln. t, o vienkartinio sandėliavimo – 250 tūkst. t. Taip pat numatoma galimybė šiuos krovinius, neviršijant nurodytų maksimalių kiekių krauti ir krantinėse Nr. 7-9. Tai būtų daroma, jeigu krantinės Nr. 10 ir 11 būtų užimtos.

Planuojamas metalo laužo perkrovimo kiekis 6 ir 7 krantinėse – 300 tūkst. tonų per metus (šiuo metu perkraunama iki 100 tūkst. tonų), vienkartinis sandėliavimas – 50 tūkst. tonų (šiuo metu sandėliuojama iki 18,4 tūkst. tonų).

Teigiama, kad juodųjų ar spalvotųjų metalų laužas iš pusvagonio, automobilio ar laivo būtų iškraunamas kranu su greiferiu arba magnetu. Esant būtinybei, rietuvės perimetru būtų išstatomos gabaritinės sienelės. Rietuvės aukštis būtų nustatomas pagal „leistiną sandėliavimo aikštelės apkrovą”.

Numatomas laivų krovos našumas – 5500-7000 t/parą. Metalo laužo sandėliavimo aikštelė užimtų apie 16 000 kv. m. plotą.

Metalo laužas būtų atvežamas automobiliu, kuris iškraunamas per 15 min. Žadama, jog tokie iškrovimo darbai vyktų tik darbo dienomis, 8-17 val. Juodojo ir spalvotojo metalo laužo atliekos būtų atvežamos geležinkelio transportu. Vagonai esą irgi būtų iškraunami dienos metu. Vieno vagono iškrovimas vyktų 45 minutes.

Numatoma, kad metalo laužas gali būti atplukdomos ir laivais. Laivas iškraunamas per 2 paras, o pakrova užtrunka iki 7 parų.

Taip pat numatoma, kad prieš priimant metalų laužo krovinį į aikštelę būtų patikrinama, ar krovinyje nėra draudžiamų priimti atliekų ar medžiagų; ar jis nėra radioaktyvus; ar atitinka kokybės reikalavimus.

Anot programos, krovos darbų metu įprastinėmis sąlygomis vanduo naudojamas, į aplinkos orą krovos metu turėtų patekti kietosios dalelės. Apie galima tokios taršos mastą bei jos suvaldymo priemones programoje nerašoma.

Motyvuotus pasiūlymus dėl šios programos galima teikti per 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo balandžio 1-osios, kai ji buvo paskelbta.


    2022-04-04

    9 komentarai “„Klasco” planuoja krovos pokyčius”

    1. AvatarRaimonda (IP: 78.61.17.194)

      Kam švaistyti eurus darant PAV programą, , atvažiuokite į Smeltės kvartalą ir pamatysite, išgirsite, užuosite. Popieriuje nugula labai gražūs rodikliai, o realybėje taip nėra!!!

    2. AvatarAnonimas (IP: 78.63.37.48)

      Klasco korabl, idi na*ui.

    3. AvatarAudrius (IP: 78.58.121.56)

      Metalo laužas, trąšos pats tas miesto centre. trūksta žodžių

    4. Avatarxy (IP: 195.182.76.3)

      Ne, tiesiog trūksta žodžių… Ta kenkėjiška įmonė pačiame miesto centre vėl dulkins, triukšmaus dieną naktį. Kodėl iš viso planuojami kroviniai iš tos baisios šalies, ar mes palaikome Ukrainos žudynes?

    5. AvatarAkivaizdu (IP: 88.119.156.187)

      kad pasistatytas naujasis uosto generalinis eksklaskininkas stropiai atidirbinėja už postą tik algą dabar jau moka Valstybė. Tradiciškai sena miesto genocido forma – kuo daugiau sergančių klaipėdiečių, tuo mažiau jų mieste ir tuo pat daugiau vietos- daugiau vietos ir juodam uosto bizniui.

    6. AvatarKLASCO INFORMUOJA (IP: 78.56.163.243)

      Viduryje miesto krovėme, krauname ir ateityje krausime bet kokias taršias, keksmingas ar nuodingas medžiagas. Iki visiško Klaipėdos ir klaipėdiečių pažaliavimo.

      • AvatarAusma (IP: 185.129.61.8)

        Komentaras – tušti plepalai ir jokio dalykiškumo.

    7. AvatarDokininkas (IP: 82.135.197.2)

      KLASCO vėl ruošiasi atnaujinti ir padidinti taršą Klaipėdoje. Krovė metalo granules, o dabar kraus metalo laužą. Tai toks pat baisus krovinys kaip metalo granulės iš Rusijos.

      • AvatarAusma (IP: 185.129.61.8)

        Metalo laužas kraunamas jau seniai, sugrįžkite į realybę. Daugiau surūdijusiometalo laužo važinėja LT gatvėmis, nei bus Klaipėdoje ant krantinių 😀

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt