Jau paskelbti pietinių Klaipėdos uosto vartų komplekso projektiniai pasiūlymai, kuriuos parengė UAB „Sweco Lietuva”.
Projektiniai pasiūlymai parengti vadovaujantis uosto bendrojo plano sprendiniais. Dalis projektuojamo komplekso sprendinių patenka į valstybinę žemę už valstybinio jūrų uosto ribos.
Skelbiama, kad siūlomas įgyvendinti jūrų uosto pietų vartų sprendinys yra „tenkinantis keliamus aplinkosaugos reikalavimus ir atitinka jūrų uosto ilgalaikės plėtros tikslus”.
Svarbiausias statinys, būtinas užtikrinti tinkamą hidrodinaminį režimą Klaipėdos sąsiauryje įvykdžius Klaipėdos uosto akvatorijos gilinimo darbus, yra pietinė ir šiaurinė apsauginės dambos, teigiama dokumente.
Jos turėtų būti įrengiamos pirmiausiai. Rekomenduojamas statybos darbų terminas damboms – 2 metai.
Kartu su apsauginių dambų statybos darbais rekomenduojama lygiagrečiai vykdyti ir gilinimo darbus, kad gilinimo metu iškastą gruntą galima būtų panaudoti damboms statyti, taip maksimaliai sumažinant papildomas transportavimo ir sandėliavimo apimtis.
Pietinę akvatorijos dalį uždaranti apsauginė damba būtų formuojama su paviršiaus sutvirtinimu nuo išplovimo. Išoriniame perimetre apsaugai nuo ledonešio įrengiamos papildomos techninės priemonės – gelžbetoninio antstato konstrukcijos.
Šiaurinę akvatorijos dalį uždaranti apsauginė damba būtų formuojama analogiškai kaip ir pietinė.
Atlikus šiuos darbus rekomenduojama statyti krantinę bei prieplauką. Šie darbai, jau po dambų įrengimo, galimai truktų trejetą metų.
Projektiniuose pasiūlymuose mažųjų laivų uosto akvatorijos pietinėje dalyje numatytos dvi perspektyvinės plėtros galimybės.
Pirmas perspektyvinis variantas yra Karaliaus Vilhelmo kanalo sujungimas su Kuršių mariomis, sudarant galimybes kanalu laivams pasiekti Kuršių marias. Antras perspektyvinis variantas – plėsti mažųjų ir pramoginių laivų mariną ir įrengti daugiau pontonų, švartavimosi vietų, plėsti buriavimo mokyklos akvatorijos zonos plotą.
INFORMACIJA
Viešas susirinkimas dėl šių projektinių pasiūlymų vyks gegužės 2 d., 17.45 val., nuotoliniu būdu.
Ta vieta turi būti atiduota sportui ir miesto laisvalaikiui, turi būti įrengta irklavimo, buriavimo bazes. Tuo atveju galima bus sakyti kad valdžia dirba dėl miestiečiu o ne dėl uosta okupavusiu oligarchu.
Pinigi plovikla
O galbūt reikia pagalvoti ir apie uosto teritorijos pritaikymą žmonėms? Norvegijoje uostai planuojami tvariai ir dažnai žmones turi galimybę pasivaikscioti pakrante, uosto teritorija. Tai ir yra miesto Porto šarmas. O dabar??? Viskas užtverta baisiomis sienomis.
Ar proto turite? Dabartinis uostas tusčias. O kam dar viena statyti? AAAApinigus išplauti…
Kas galit – stabdykit tuos projektuotojus ir užsakovus, nes pagal paviešintus brėžinius yra kuriama ne pilnavertė marina, o tik jos imitacija. Marina reikalinga labai, bet negalima planuoti vien akvatoriją su pontonais. Pilnavertė marina – tai yra akvatorija ir gana didelė kranto infrastruktūra. Jokios kranto teritorijos marinos veiklai šiuo metu nėra numatomos. Marinoje būtinai turi būti administracijos biuras, marinerių dirbtuvės ir sandėlys, sanitarinis blokas su wc/dušais/skalbykla/svetaine/bbq zona, kavinė, teritorija buriavimo mokyklai su jos pastatais. Būtina numatyti pramoginių laivų remonto/priežiūros verslų vietas su elingais, dirbtuvėmis, remonto aikštelėmis, reikalinga didelė aikštelė laivų žiemojimui, slipas valčių nuleidimui nuo priekabų ir buriavimo mokyklos poreikiams, travelifto zona – čia minimumas, kuris yra būtinai numatomas projekte. Eilinė gero sumanymo profanacija vyksta.
Seniai, kai tik prasidejo uosto bendrojo plano darbai, buvo kalba apie trecios perkelos i Neringa irengimo galimybe sioje vietoje. O kaip dabar? Ar liko sita ideja pasiulymuose ar jau jos atsisakyta??