Teismas: aplinkosaugininkai nepagrįstai užblokavo „Klasco” planus pietinėje uosto dalyje

Svarbu, Uostas ir jūra

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai („Klasco”) pirmos instancijos teisme pavyko įrodyti, jog Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) nepagrįstai nepriėmė jos paraiškos, kuria ji norėjo gauti leidimą 144 ir 151 krantinėse (buvusi Tarptautinė jūrų perkėla) per metus krauti iki milijono tonų fosforitų bei skaldos.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Klasco” su prašymu peržiūrėti jos taršos leidimą, išduotą teritorijai Perkėlos g. 10, į AAA kreipėsi dar pernai kovą. Įmonė nurodė, kad per metus 144 krantinėje numato perkrauti 600 tūkst. tonų mineralinių medžiagų, o 151-oje – 400 tūkstančių. Jas numatoma iškrauti iš laivų, sandėliuoti atviroje aikštelėje (abejose aikštelėse būtų sandėliuojama apie 100 tūkst. tonų krovinių) ir krauti į geležinkelio vagonus.

AAA, pabrėžusi, kad fosforitų dalelių dydis būtų iki 5 mm ir jie būtų kraunami atviru būdu bei laikomi atvirose sandėliavimo aikštelėse, iki 10 m aukščio krūvose, konstatavo, kad tai neužtikrintų pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo. Pabrėžta, kad atsirastų keturi nauji stacionarūs aplinkos oro taršos šaltiniai, didėtų į orą išmetamų teršalų kiekiai, taip pat ir triukšmas, o bendrovė esą nenumatė nė vienos priemonės, susijusios su tokiu nauju kroviniu, neįvertino, kaip užtikrins dulkėtumo mažinimo reikalavimus. Taip pat, anot AAA, norint pradėti tokią veiklą būtina parengti atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo.

Įvertinusi visas šias aplinkybes AAA nusprendė nepriimti „Klasco” paraiškos. Su tokiu sprendimu nesutikusi įmonė apskundė jį Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Bendrovė tikino, kad AAA jai taikė reikalavimus, kurie yra skirti chemijos pramonei, o fosforitai esą nėra cheminė medžiaga. Akcentuota kad dėl skaldos krovos aplinkosaugininkai iš viso nepasisakė.

Bylą išnagrinėjusi šio teismo kolegija, kurią sudarė teisėjai Beata Martišienė, Sigita Fomičiova ir Gediminas Užubalis, konstatavo, kad AAA iš tiesų neįrodė, kodėl „Klasco” privalo atlikti atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo. Teismo vertinimu, AAA sprendime taip pat nėra motyvuota, kodėl fosforitai yra laikomi chemine medžiaga, o ne cheminių medžiagų mišiniu. Teisėjų kolegija sutiko ir su „Klasco” argumentais, kad AAA savo sprendime visiškai nepasisakė dėl skaldos krovos.

Tad teismas konstatavo, kad AAA sprendimas neatitinka Viešojo administravimo įstatymo reikalavimų, įpareigojančių individualų administracinį aktą pagrįsti objektyviais duomenimis (faktais). Tad jis buvo pripažintas neteisėtu, nepagrįstu bei naikintinu. AAA kartu buvo įpareigota priimti naują sprendimą.

„Tuo pačiu pabrėžtina, kad padaryta teismo išvada dar nereiškia, kad agentūra, iš naujo spręsdama klausimą dėl pareiškėjos taršos leidimo sąlygų peržiūros, neturi teisės priimti tokias pačias teisines pasekmes pareiškėjai sukeliančio sprendimo. Pažymėtina, kad teismo sprendimas, kuriuo buvo panaikintas viešojo administravimo subjekto priimtas aktas dėl to, kad jame neišdėstyti, netinkamai išdėstyti jo priėmimo motyvai, nereiškia, jog viešojo administravimo subjektas yra įpareigojamas priimti priešingą sprendimą”, – kartu akcentuojama teismo sprendime.

Juo iš AAA „Klasco” buvo priteista 3 771 Eur bylinėjimosi išlaidų

Šis sprendimas dar gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.

2 Comments

  1. Kintas

    Eilinį sykį, uostas nori šiukšlinti žmonių sąskaita ir ginčijasi su AAA. Nenuostabu, kad uosto direkcija žiūri KLASCO naudai. Lai įsirengia atitinkamas patalpas ir krauną savo medžiagas. Iki tol – drausti ir viskas. Kitokių kalbų neturėtu būti. Jei ne vieną miesto dalį terš, tai kitą. 10 metų paterš ir grįš į prieš tai buvusią…

    Reply
  2. GintarasR

    Įdomu, ar yra kokia nors Klaipėdos miesto savivaldos ir Tarybos pozicija šiuo labai taršios veiklos klausimu? Greta ir pavėjui nuo atviros apatito miltų ir skaldos krovos miestas savo BP numato rekreacines teritorijas marinai ir gyvenamos paskirties sklypus. Mums sakė, kad ten bus vos ne prabangi kurorto zona pietinės Klaipėdos gyventojams.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

„Klasco” ir miesto valdžios mūšis grįžta į pradinę stadiją

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco”), teismams skundusi praėjusios kadencijos Klaipėdos miesto tarybos 2022-ųjų pavasarį priimtą sprendimą nepritarti jos planuojamai naujai ...
2024-03-14
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This