P0

Svarbu, Transportas

Šiai vasarai šviečiasi gerokai brangesni keltų bilietai (atnaujinta) (4)

Martynas Vainorius

Martynas Vainorius
2022-05-26


Jei Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį palaimins jau parengtą sprendimo projektą, nuo birželio gan ženkliai brangs persikėlimas per Kuršių marias.

Valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėla” vadovas Mindaugas Čiakas sako, kad pagrindinės tai lemiančios priežastys yra atsiradusi tonažo rinkliava už perkeliamus automobilius ir keturis kartus išaugęs uosto žemės mokestis.

Martyno Vainoriaus nuotr.

VERT kiekvienais metais tvirtina vadinamąjį keltininkų didžiausią tarifą (metines būtinąsias sąnaudas, įskaitant investicijų grąžą), kuris nulemia galutines kainas. „Smiltynės perkėlos” valdyba balandžio pabaigoje patvirtino, kad šis tarifas sudarys 7,08 mln. eurų. VERT po perskaičiavimo konstatavo, kad tai – reali suma.

VERT parengtoje pažymoje nurodoma, kad dėl pernai liepą susisiekimo ministro patvirtintų naujų uosto žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo taisyklių „Smiltynės perkėlai” ši mokestinė našta šiemet išaugs nuo 25,8 tūkst. iki 137,7 tūkst. Eur.

Šiemet vasarį Vyriausybės patvirtintame uosto rinkliavų rūšių, jų maksimalių dydžių sąrašo ir taikymo principų apraše numatyta, kad už perkeliamas transporto priemones „Smiltynės perkėla” turi mokėti Uosto direkcijai tonažo rinkliava, svyruojančią nuo 2,52 iki 8,1 Eur priklausomai nuo transporto priemonės rūšies. Dėl to įmonė šiemet turės sumokėti 978,9 tūkst. Eur.

Pasak M. Čiako, būtent šie du mokesčiai yra esminiai faktoriai, lemiantys, kad reikės didinti paslaugų kainą, nes brangstantis kuras ir elektra ženklios įtakos nedaro. Minėtoje pažymoje rašoma, kad dėl kuro kainos pasikeitimo didžiausias tarifas didės tik 34,3 tūkst. Eur. Pernai įmonės faktinės kuro sąnaudos vienam reisui buvo 10,4 l, įmonė iš viso jo sunaudojo 603 tūkst. litrų.

„Smiltynės perkėlos” vadovo teigimu, iki šiol būdavo labai sunku prisiprašyti, kad Uosto direkcija investuotų į įmonei reikalingą infrastruktūrą. Tikimasi, kad atsiradus tonažo rinkliavai, požiūris pasikeis.

Anot pašnekovo, jei VERT didžiausią tarifą ketvirtadienį patvirtins, naujus tarifus klientams įmonė pradės taikyti jau nuo birželio 1-osios. Minėtoje pažymoje numatoma, kad jie gali didėti nuo 14,2 iki 39 proc. Labiausiai brangtų visų rūšių transporto perkėlimas, o keleivių tarifai turėtų didėti apie 14 proc.

„Numatoma, kad kaina keleiviui į abi puses didės nuo 1,1 iki 1,3 euro, nors būtų galima didinti iki 1,34 euro. VERT tokiais atvejais leidžia apvalinti į mažesnę pusę, kad tarifas būtų patogesnis. Tačiau jei skaičius po kablelio būtų didesnis, jau reikėtų apvalinti į didesnę pusę”, – sakė M. Čiakas.

Transporto straipsnių vidus kompas

Šiuo metu lengvojo automobilio perkėlimas atsieina 13, autobuso – 26, krovininio automobilio iki 12 t – 30, autobuso ir sunkesnių krovininių automobilių – 41,7 Eur, dviratininkų ar pėsčiųjų – 1,5 Eur.

ATNAUJINTA. Stebuklui neįvykus ir VERT suderinus parengtą sprendimo projektą ketvirtadienį įmonė jau paskelbė apie nuo birželio 1-osios įvyksiančius kainų pokyčius. Keleivio bilieto kaina bei keleivio (su dviračiu) už perkėlimą į abi puses sieks 1,3 Eur, persikėlimas lengvuoju automobiliu – 18,3 Eur, mopedu, motociklu – 6 euru, autobusu iki 5 tonų – 36,6 Eur, sunkesniu nei 5 tonos – 58,70 Eur, krovininiu automobiliu nuo 3,5 iki 12 tonų – 42 eurus, sunkesnių nei 12 tonų – 58,7 Eur.


    2022-05-26

    4 komentarai “Šiai vasarai šviečiasi gerokai brangesni keltų bilietai (atnaujinta)”

    1. AvatarAnonimas (IP: 78.63.37.48)

      AB Smiltynės perkėla – išpūstų etatų valdiška kontorėlė.

    2. AvatarDokininkas (IP: 82.135.197.2)

      Ar valstybėje tikrai mąstoma?
      Jei būtų pastatytas tiltas, tai bilietų niekas negalėtų branginti, nes bilietų nebūtų. Tilto iš Klaipėdos į Smiltynės pusiasalį kaina 2014 metų skaičiavimais buvo 48 mln. Eur. Tai reiškia, kad piliečiai ar keleiviai tikrai turėtų naudos, nes būtų panaikintos transporto eilės, sumažinta tarša mieste, bilietų kainos nesikeistų, nes neliktų keltų amortizacijos 920 000 Eur/m, nereikėtų išlaidauti keltų kurui 270 000 Eur/m, nereikėtų leisti uosto žemės nuomai 138 000 Eur/m, na ir taip toliau ir taip toliau. Tokie sutaupymai tikrai yra prielaida tilto galimybei ir nereikėtų samdyti valdybos jo priežiūrai.

      • AvatarAnonimas (IP: 90.131.43.85)

        Jei būtų tiltas mokwtumet už važiavimą juo ir suma būtų tokia kad apsimokėtu tilto statymą. Kodėl toks didelis noras kiekvian unikalų gamtos kampelį paversti urbanizuotu? Jums su jų iš automobilio išlipti. Jau turime jakų estakada kuri miesto problemų nesprendžia. Kaip ir naujai statoma Šilutės plente. Tarša sumazinsite eidami pėstute ar važiuodami dviračiu. Klaipėda.uostas čia natūralią bus didesnė tarša. Tad brandžių lietuviškų medžių kirtimas netleruotinas

    3. AvatarJo (IP: 88.119.136.56)

      Valstybė kelia mokesčius, visi kiti iš paskos, tik niekas algų nenori kelti, bet sako dabar žmonės butus už grynus pradėjo pirkti, gal ir nėra taip blogai ?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt