Šiai vasarai šviečiasi gerokai brangesni keltų bilietai (atnaujinta) (4)

Svarbu, Transportas
Avatar photoMartynas Vainorius
2022-05-26

Jei Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį palaimins jau parengtą sprendimo projektą, nuo birželio gan ženkliai brangs persikėlimas per Kuršių marias.

Valstybės valdomos AB „Smiltynės perkėla” vadovas Mindaugas Čiakas sako, kad pagrindinės tai lemiančios priežastys yra atsiradusi tonažo rinkliava už perkeliamus automobilius ir keturis kartus išaugęs uosto žemės mokestis.

Martyno Vainoriaus nuotr.

VERT kiekvienais metais tvirtina vadinamąjį keltininkų didžiausią tarifą (metines būtinąsias sąnaudas, įskaitant investicijų grąžą), kuris nulemia galutines kainas. „Smiltynės perkėlos” valdyba balandžio pabaigoje patvirtino, kad šis tarifas sudarys 7,08 mln. eurų. VERT po perskaičiavimo konstatavo, kad tai – reali suma.

VERT parengtoje pažymoje nurodoma, kad dėl pernai liepą susisiekimo ministro patvirtintų naujų uosto žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo taisyklių „Smiltynės perkėlai” ši mokestinė našta šiemet išaugs nuo 25,8 tūkst. iki 137,7 tūkst. Eur.

Šiemet vasarį Vyriausybės patvirtintame uosto rinkliavų rūšių, jų maksimalių dydžių sąrašo ir taikymo principų apraše numatyta, kad už perkeliamas transporto priemones „Smiltynės perkėla” turi mokėti Uosto direkcijai tonažo rinkliava, svyruojančią nuo 2,52 iki 8,1 Eur priklausomai nuo transporto priemonės rūšies. Dėl to įmonė šiemet turės sumokėti 978,9 tūkst. Eur.

Pasak M. Čiako, būtent šie du mokesčiai yra esminiai faktoriai, lemiantys, kad reikės didinti paslaugų kainą, nes brangstantis kuras ir elektra ženklios įtakos nedaro. Minėtoje pažymoje rašoma, kad dėl kuro kainos pasikeitimo didžiausias tarifas didės tik 34,3 tūkst. Eur. Pernai įmonės faktinės kuro sąnaudos vienam reisui buvo 10,4 l, įmonė iš viso jo sunaudojo 603 tūkst. litrų.

„Smiltynės perkėlos” vadovo teigimu, iki šiol būdavo labai sunku prisiprašyti, kad Uosto direkcija investuotų į įmonei reikalingą infrastruktūrą. Tikimasi, kad atsiradus tonažo rinkliavai, požiūris pasikeis.

Anot pašnekovo, jei VERT didžiausią tarifą ketvirtadienį patvirtins, naujus tarifus klientams įmonė pradės taikyti jau nuo birželio 1-osios. Minėtoje pažymoje numatoma, kad jie gali didėti nuo 14,2 iki 39 proc. Labiausiai brangtų visų rūšių transporto perkėlimas, o keleivių tarifai turėtų didėti apie 14 proc.

„Numatoma, kad kaina keleiviui į abi puses didės nuo 1,1 iki 1,3 euro, nors būtų galima didinti iki 1,34 euro. VERT tokiais atvejais leidžia apvalinti į mažesnę pusę, kad tarifas būtų patogesnis. Tačiau jei skaičius po kablelio būtų didesnis, jau reikėtų apvalinti į didesnę pusę”, – sakė M. Čiakas.

Šiuo metu lengvojo automobilio perkėlimas atsieina 13, autobuso – 26, krovininio automobilio iki 12 t – 30, autobuso ir sunkesnių krovininių automobilių – 41,7 Eur, dviratininkų ar pėsčiųjų – 1,5 Eur.

ATNAUJINTA. Stebuklui neįvykus ir VERT suderinus parengtą sprendimo projektą ketvirtadienį įmonė jau paskelbė apie nuo birželio 1-osios įvyksiančius kainų pokyčius. Keleivio bilieto kaina bei keleivio (su dviračiu) už perkėlimą į abi puses sieks 1,3 Eur, persikėlimas lengvuoju automobiliu – 18,3 Eur, mopedu, motociklu – 6 euru, autobusu iki 5 tonų – 36,6 Eur, sunkesniu nei 5 tonos – 58,70 Eur, krovininiu automobiliu nuo 3,5 iki 12 tonų – 42 eurus, sunkesnių nei 12 tonų – 58,7 Eur.

Žymos: | | | | | |

Komentarai (4):

Atsakymai į “Šiai vasarai šviečiasi gerokai brangesni keltų bilietai (atnaujinta)”: 4

  1. Anonimas parašė:

    AB Smiltynės perkėla – išpūstų etatų valdiška kontorėlė.

  2. Dokininkas parašė:

    Ar valstybėje tikrai mąstoma?
    Jei būtų pastatytas tiltas, tai bilietų niekas negalėtų branginti, nes bilietų nebūtų. Tilto iš Klaipėdos į Smiltynės pusiasalį kaina 2014 metų skaičiavimais buvo 48 mln. Eur. Tai reiškia, kad piliečiai ar keleiviai tikrai turėtų naudos, nes būtų panaikintos transporto eilės, sumažinta tarša mieste, bilietų kainos nesikeistų, nes neliktų keltų amortizacijos 920 000 Eur/m, nereikėtų išlaidauti keltų kurui 270 000 Eur/m, nereikėtų leisti uosto žemės nuomai 138 000 Eur/m, na ir taip toliau ir taip toliau. Tokie sutaupymai tikrai yra prielaida tilto galimybei ir nereikėtų samdyti valdybos jo priežiūrai.

    • Anonimas parašė:

      Jei būtų tiltas mokwtumet už važiavimą juo ir suma būtų tokia kad apsimokėtu tilto statymą. Kodėl toks didelis noras kiekvian unikalų gamtos kampelį paversti urbanizuotu? Jums su jų iš automobilio išlipti. Jau turime jakų estakada kuri miesto problemų nesprendžia. Kaip ir naujai statoma Šilutės plente. Tarša sumazinsite eidami pėstute ar važiuodami dviračiu. Klaipėda.uostas čia natūralią bus didesnė tarša. Tad brandžių lietuviškų medžių kirtimas netleruotinas

  3. Jo parašė:

    Valstybė kelia mokesčius, visi kiti iš paskos, tik niekas algų nenori kelti, bet sako dabar žmonės butus už grynus pradėjo pirkti, gal ir nėra taip blogai ?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Straipsnių apie vandenilio gamybą Lietuvoje apžvalga

Dar 2024 m. pradžioje pasirodžius skurdžiai informacijai apie vandenilio, metanolio gamybą, infrastruktūros vystymą šalia uosto, mes nuspėjome tai, ką įvairios ...
2024-07-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Uosto direkcija revizuos savo organizacinę struktūrą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įsigijo savo organizacinės struktūros vertinimo konsultacines paslaugas. Konsultacijų tikslas – sprendiniai, „kurie atspindėtų Uosto direkcijos ...
2024-07-21
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Visuomenei pristatys žaliojo vandenilio gamybos projektinius pasiūlymus

Klaipėdos uostas tikisi jau po poros metų tapti pirmuoju Lietuvoje ir Baltijos šalyse gaminančiu ir tiekiančiu žaliąjį vandenilį laivams, viešajam ...
2024-07-12
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This