Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2022-05-27 |
Nuo birželio 1 d. pasikeitus Kelių eismo taisyklėms (KET), kelio savininkams atsirado teisė prie A raide pažymėtos eismo juostos, kuria dabar gali važiuoti tik viešasis transportas, pridėti pliusą – rastųsi žymėjimas A+. Klaipėdos miesto Eismo saugumo komisijai penktadienį sunkiai sekėsi apsispręsti, kur dėti kokį akcentą.
KET pakeitimai nustato, kad kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir raide A, gali važiuoti tik maršrutinis transportas. „A+“ galės važiuoti ir dviračiai, mopedai, lengvieji keturračiai, neįgaliųjų automobiliai, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą. Savivaldybei leidus, čia gali važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.
Komisija sklandžiai sutarė dėl to, kad Taikos projekto, Tiltų ir Herkaus Manto gatvių pirmoji eismo juosta bus pažymėta A+ ir elektrinio automobilio ženklu. Diskusijos ir sumaištis kilo dėl dviratininkų: kodėl jiems leidžiama važiuoti pirmąja eismo juosta, jei šalia yra geri dviračių takai? Tik kelis kartus paaiškinus, kad tokios dabar bus KET, aistros nurimo. Dviratininkų atstovas šiame posėdyje nedalyvavo.
Be to, sutarta, kad atkarpoje nuo Kauno gatvės iki PC „Avitela”, neliks žymėjimo 4+, leidusio pirma juosta važiuoti automobiliams, kuriuose yra 4 ir daugiau žmonių. Herkaus Manto gatvėje, nuo Liepų gatvės iki Lietuvininkų aikštės transporto eismo greitis bus apribotas iki 30 km/h.
Apsispręsti dėl šių ženklų skubėta todėl, kad kitą savaitę prasideda gatvių ženklinimo darbai. Tačiau, pasak komisijos pirmininko Gintaro Neniškio, jie išliks tik iki tol, kol bus pradėtas diegti BRT – greitųjų autobusų eismo projektas.
Eismo saugumo komisija taip pat atsižvelgė į Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus pasiūlymą įrengti pėsčiųjų perėją Liubeko gatvėje, ties prekybos centru „Molas“. Siekiant užtikrinti saugumą, šioje vietoje bus įrengta neiškilioji pėsčiųjų perėja su kryptiniu apšvietimu.
Kadangi birželį prasidės Klemiškės gatvės rekonstrukcija, aptartos eismo organizavimo schemos vykstant kelio darbams. Birželį bus kliūtys tik vienoje šios gatvės vietoje, o nuo liepos eismas vyks pagal specialiai tam paruoštas schemas.
Eismo saugumo komisija be diskusijų pritarė parengtoms eismo schemoms, tačiau paprašė rekonstrukciją vykdančios UAB „YIT Lietuva“ gerokai iš anksto pranešti apie eismo pokyčius, kad būtų galima apie juos informuoti visuomenę.
„STR 2.06.04:2011 „Gatvės. Bendrieji reikalavimai.“
TREČIASIS SKIRSNIS DVIRAČIŲ EISMO JUOSTOS
… 174. Dviračių eismo juostos negali būti rengiamos kartu su automobilių stovėjimo ir viešojo transporto eismo juostomis. …”
Prašau nekišti dviratininkų po autobusais.
nuo 2011 m gal reiktų atnaujint žinias?
BRT – greitųjų autobusų eismo projektas kodėl grudate tą.nevykusi projektą. Faktas.kad tramvajus turibūti mieste.
Sureguliuokite autobusu grafikus. Važiuoja vienas paskui kitą kaip teaukinukas..tušti…
Herkaus Manto gatvė turi būti pažymėta ženklu „dviračių gatvė”, nes kitaip ir toliau važiuosiu pėsčiųjų takais, nes gatvė pažymėta tik A+, bus taip pat nesaugi važiuoti dviračiu, kaip ir dabar.
H.Manto g. pažymėjimas A+ nieko nekeičia, išskyrus papildomas išlaidas dažams. Liks kaip buvę: 1% gatve važiuojančių dviratininkus/paspirtukininkus gąsdins chuliganiškai ir pavojingai manevruojantys autobusai, kiti to vengiantys (likusi 99 proc. ) dviratininkai/paspirtukininkai „šoka į trasą” pėstiesiems ant galvų šaligatvyje, tuo keldami realų pavojų juos sužaloti. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad autobusų vairuotojai specialiai važiuoja pavojingai gąsdindami dviratininkus/paspirtukininkus tam, kad šie gatvė nevažiuotų. Savivaldybė (tame tarpe viešosios tvarkos skyrius) šios problemos visiškai nesprendžia. Nelaimingų atsitikimų atveju savivaldybė turėtų būti traukiama bendraatsakove .
Neabejoju, kad miesto savivaldybės viešosios tvarkos skyrius nėra nubaudęs nei vieno dviratininko ar paspirtukininko, važiavusį H.Manto g. šaligatviu, kuriuo važiuoti jiems draudžiama.
Sutinku, pats ne kartą buvau spaudžiamas lenkiamų mikroautobusų ir autobusų prie pat šaligatvio bortelio, rekomendacija aplenkti dviratininkus 1,5m atstumu jiems, kaip ir daugeliui kitų vairuotojų negalioja. O man sveikata ir gyvybė svarbesnė, negu bauda.