Memelio mokykla: kitoks požiūris į mokymąsi

Mums rašo

Renata Mikienė
2022-06-10

Komentarų: 0

2021 m. rugsėjo 1-osios šventė, naujai įkurtos Memelio mokyklos bendruomenei prasidėjo Klaipėdos pilies muziejaus ekspozicijoje, o istorinis šių metų kelias baigėsi moksleivių forumu „Memelio detektyvai“

Klaipėdoje jau ilgiau nei metus veikia Memelio mokykla – pagal laisvosios mokyklos „Forvardas“ ugdymosi modelį ir Geros mokyklos koncepciją kuriame mokyklą kiekvienam vaikui.

Tai ilgos dienos mokykla, kurioje

nėra klasių;

nėra pažymių;

mokymas bei mokymasis, kai virš galvos nekabo pažymio Damoklo kardas iš vaikų pozicijų pašalina būtinybę meluoti mentoriui, nusirašinėti, sąmoningai vėluoti į pamokas arba praleisti jas be pateisinamos priežasties, skųsti ir vienas kitam pavydėti. Taip atsiranda sąlygos, kad susidarytų abipusis pasitikėjimas ir pagarbi atmosfera. Tai kelias, kuriuo eidami moksleiviai pamokose patiria džiaugsmą ir pasitenkinimą, nes kiekvienas atsiskaitymas yra vertas 10!

namų darbų (jie nėra uždrausti, jeigu moksleivį veda neatsakytas klausimas, smalsumas, pažinimas ar pvz. turi paimti interviu iš močiutės, kad rastum skirtumus tarp to laikmečio ir šiuolaikinio gyvenimo, tačiau neformuojamas žalingas „pabaigsiu namie” įprotis;

frontalių pamokų (paskaitas paliekame ten, kur jos ir priklauso – universitetams, o vietoj jų moksleiviams organizuojame įtraukius ir intriguojančius užsiėmimus).

Memelio mokykloje moksleivis kviečiamas autentiškai asmenybės („Aš esu Aš“) ūgčiai, per bendrąsias ugdymo programas žengiant sau tinkamu būdu ir ritmu, mokantis prasmingai, atrandant savo vidinę motyvaciją. Šią mokyklą baigę moksleiviai gebės organizuoti savo ugdymosi procesą ir adaptuotis naujame, nuolat besikeičiančiame pasaulyje. Čia ieškoma savo autentiško kelio, prisiimama atsakomybė už savo mokymąsi ir gyvenimą. Mokymosi procese moksleivį lydi ne tik sėkmė ir džiaugsmai. Pažinimo kelyje būna visko. Tačiau tolesnis mokinio požiūris į mokslą dažnai priklauso nuo to, kaip bus įvertintos jo nesėkmės, kas ir kaip kartu su juo jaudinsis, kai nesiseks.

Nepasisekimai besimokant turi būti vertinami kaip dovanos, kurios nukreipia tobulinti žinias, įgūdžius, mokėjimus, veiklos būdus. Iš tokios pozicijos kilusi pagalba ir atjauta moksleiviui dėl jo nesėkmių, užtikrins neskausmingą korekciją, tolimesnį mokomosios pažintinės veiklos vystymą ir formavimą. Čia mokomasi drąsos būti savimi ir būti laimingam.

Ugdymosi turinys įdomus, provokuojantis, gilus, integruotas, kuriantis iššūkius, pagrįstas kritiniu mąstymu, tyrinėjimu, eksperimentavimu, kūryba, grąžinantis moksleiviui teisę klysti ir suteikiantis galimybę taisyti klaidas. To siekti padeda kvalifikuoti pedagogai, kurie lydi vaiką jo
individualiame ugdymosi kelyje.

Mokyklos komanda besimokanti su kitais ir iš kitų, atvira pokyčiams ir drąsiai žengianti į ateities švietimą, reflektuojanti, padedanti vaikui augti laisvam, atsakingam ir laimingam, pasiruošusi kiekvieną vaiką grąžinti prie įgimto natūralaus noro mokytis ir be kančios įveikti bendrųjų ugdymo programų labirintus.

Individualus dėmesys kiekvienam vaikui. Čia vienoje pamokoje moksleiviai gali atlikti skirtingo sunkumo užduotis, priklausomai nuo kiekvieno jų gebėjimų. Jei vaikui nesiseka, tutoriai organizuoja individualias konsultacijas. Moksleivis gali pats pasirinkti, kas jam naudingiau: ar šiandien spręsti matematikos uždavinius ar skaityti knygą. Pamokos vysta ir kitose miesto aplinkose, ir gryname ore.

Geros mokyklos koncepcijoje 2015 m. teigiama, jog „nuo švietimo visiems pereinama prie švietimo kiekvienam, t.y. personalizuoto, suasmeninto ugdymo ir mokymo(si) pripažįstant, kad žmonių patirtys, poreikiai ir siekiai skiriasi, o mokomasi skirtingais tempais ir būdais. Drauge mokymasis „socialėja“ – mokomasi partneriškai, grupėse, komandose, įvairiuose socialiniuose ir virtualiuose tinkluose. Keičiasi mokymo organizavimas mokyklose – mažiau paisoma tam tikram amžiaus tarpsniui numatytų pasiekimų normų, lanksčiau grupuojama, individualizuojama.

Mokomasi visą gyvenimą, ir lankstesni bei imlesni naujovėms mokiniai kartais tampa savo mokytojų mokytojais. Mažėja privalomų „tinkamo mokymo“ receptų, nes vis daugiau žinoma apie jų įvairovę. Plinta mokymasis iš elektroninių šaltinių ir virtualus pažinimas, tačiau tuo pat metu suvokiama aktyvaus, patyriminio mokymosi svarba.”

Džiaugiamės galėdami būti gyvu šios koncepcijos pavyzdžiu ir kviečiame nuo 2022 m. rugsėjo prisijungti prie ateities švietimo, kurio reikėjo vakar.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Švietimas

Pradinukų nuotolinis mokymas tėvus padalijo į dvi stovyklas

Didžiajai daliai uostamiesčio moksleivių per karantiną mokantis nuotoliniu būdu, kai kurie pradinukų tėvai pageidauja, kad ir jie savo vaikų galėtų ...
2020-11-09
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This