P0

Miestas, Svarbu

Pradės tiesti prieštaringai vertinamą gatvę (7)

Artūras Šulcas

Artūras Šulcas
2022-06-17


Nepaisydama visuomenės ir kai kurių politikų abejonių bei pasipiktinimo Klaipėdos savivaldybės administracija pasirašė 947,3 tūkstančių eurų vertės sutartį su UAB „Kavesta” dėl dubliuojančios Liepojos gatvės tiesimo.

Liepojos gatvę dubliuoja šis kelias. Artūro Šulco nuotr.

Šalia gyvenantys žmonės sako, kad mato jau pažymėtus medžius – kai kuri augmenija bus naikinama.

Savivaldybė čia, nuo Šiltnamių iki Klaipėdos gatvės, planuoja nutiesti D2 kategorijos gatvę. Važiuojamosios dalies plotis sieks 5,5 metro, ilgis – 800 metrų, bus trys sankryžos. Ir dar bus įrengtas 2,75 m pločio šaligatvis. Bus įrengiamos dvi eismo juostos skirtingomis kryptimis, gatvėje numatytas 50 km/h leistinas greitis.

Šiuo metu šalia Liepojos gatvės, rytinėje pusėje, yra asfalto ir žvyro dangos pėsčiųjų takas, kuriuo naudojasi ir automobilių vairuotojai. Jo techninė būklė –  bloga: žvyro danga duobėta, vietomis yra ištrupėjusio asfalto.

Artūro Šulco nuotr.

Nors formaliai takas įvardijamas kaip pėsčiųjų ir dviračių, bet vietomis jis primena kaimo keliuką per laukus, iš abiejų pusių apsodintą krūmais ir medžiais. Tačiau ten, kur labiausiai palei Liepos gatvę reikia dviračių ir pėsčiųjų tako – nuo Šiltnamių iki Girininkijos gatvės – jo tiesti šiame projekte nenumatoma, nes čia esą beveik nėra motorinio transporto eismo.

UAB „Kavesta” įsipareigojo darbus pabaigti per porą metų. 

„Atvira Klaipėda” dar 2021-ųjų sausį rašė, kad miesto Tarybos Finansų ir ekonomikos komiteto nariai siūlė tokios naujos gatvės netiesti, o pinigus skirti kitoms priemonėms, susijusioms su žvyruotų gatvių dangos asfaltavimu. Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto nariai iš pradžių irgi lyg ir sutarė, jog dubliuojanti gatvė, tuomet vertinta 700 tūkst. eurų, yra per didelė prabanga, bet galiausiai nubalsavo už jos įtraukimą į planus.

Paskutinį kartą tokį projektą kritikavo opozicijoje esantis liberalas Saulius Budinas.

„Klaipėdos mieste šiuo metu yra per 20 kilometrų žvyruotų kelių, jiems asfaltuoti planus rengiantys politikai šiais metais yra numatę skirti tik 100 tūkst. eurų, kitąmet – 200 tūkst. eurų, o 2024 metais – 600 tūkst. eurų. Tuo pat metu Liepojos gatvę dubliuojančios gatvės tiesimui, kuri tikrai nėra prioritetinė ir nėra tokia skausminga problema kaip žvyrkeliai mieste, Strateginiame plane 2022–2023 metais numatyta skirti per 1 milijoną 300 tūkst. eurų”, – rašė jis.


    2022-06-17

    7 komentarai “Pradės tiesti prieštaringai vertinamą gatvę”

    1. AvatarAnonimas (IP: 78.57.211.224)

      Jeigu rašo 0,9 mln. Eur. kainą, vadinasi kainuos 2-3 mln. Eur. Ar tik man atrodo, bet kažkaip labai dažnai girdisi UAB “Kavesta” pavadinimas vykdant savivaldybės miesto darbus.

    2. AvatarFiodoras (IP: 86.100.73.43)

      O buvo tokia graži vieta tarp medžių ir krūmų praeiti ar pravažiuoti dviračiu šalia baisios Liepojos gatvės. Dabar bus šlykštus ūžiantis ir birbiantis asfalto laukas automobiliams. Gyventi ten nenorėčiau.

    3. AvatarPraeivis (IP: 78.57.246.140)

      Nepasitenkinimo visa esmė, matyt yra tai, kad numatomoje atkarpoje, smarkiai išplėtę savo valdas valstybinės žemės sąskaita, ten esančių namų savininkai šeimininkauja kaip savo darže, o dabar teks “susitraukti”. Tik nelabai aišku, kodėl nepratęsiama paralelinė privažiuojamoji Liepojos gatvės atkarpa nuo Girininkijos iki Šiltnamių gatvių? Vien todėl, kad ten nėra nei vieno “įkirtimo” į Liepojos plentą (gatvę)? Ar taupumo sumetimais, turint galvoje ir šį aspektą? O gal toje atkarpoje namus valdantys ponai turi stebuklingų galių ir todėl jų nejudina? Logiškai paralelė Liepojos gatvė turėtų būti ištisinė. Būtų visiems patogiau. Įsukus nuo Panevėžio gatvės, per visą Mažąjį kaimelį nebereikėtų lįsti į pagrindinę Liepojos gatvę. Būtų saugiau visiems.

      • AvatarAnonimas (IP: 78.57.211.224)

        Ar 10-15 individualių namų privažiavimui tikslinga tiesti 5 m. pločio “autostradą” su 2,7 m. pėsčiųjų taku ? Ar ne protingiau ir ūkiškiau būtų suremontuoti ir įrengti dviračių/pėsčiųjų taką, kuriuo galėtų pravažiuoti ir namų gyventojai. Taip,beje, yra Giruliuose palei geležinkelį, Smiltynėje.

    4. AvatarT (IP: 86.100.133.193)

      Absurdas,visa taryba viename sprendime, gėda!

    5. AvatarSaulius (IP: 78.57.213.239)

      tai gal kaip tik čia ir reikėjo tiesti dviračių gatvės statusą turinčią gatvelę, kuri būtų siauresnė ir nesinaikintų tiek daug žalumos, ir būtų pigesnė?

      • AvatarSaula22 (IP: 78.57.192.7)

        Na tai kam dar tokia plati ir 50 ?km greicio gatve jei salia ir taip plati ir triuksminga vos ne autostrada?Tikrai ten puikiausiai butu dviraciu gatve nes vaziuoja tuo zvirkeliu ir su vaikais.O zaluma nuo Liepojos g
        bent smarve nuima

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt