P0

Svarbu, Transportas

Tiltų gatvė: šoferiai spjauna į draudimus (11)

Artūras Šulcas

Artūras Šulcas
2022-06-22


Užtenka bent 10 minučių pasivaikščioti Tiltų gatve ir supranti, kad šiame mieste iškreiptai suprantam laisvė.

Lietuvos atgimimo laikais miesto sajūdiečiai, atstovavę daugumai gyventojų, kaip vieną pagrindinių siekių skelbė Tiltų gavės atidavimą vien pėstiesiems. Tačiau šiandien čia šeimininkauja šoferiai – chamai, kuriems nusispjauti į Kelių eismo taisykles ir elementarią kultūrą. Ir jų kasmet vis daugėja.

Artūro Šulco nuotr.

Pervažiuoti Tiltų gatvę ištisai – nuo Senojo turgaus iki Herkaus Manto gatvės – yra leista tik viešajam transportui, elektromobiliams, mopedams ir motociklams, aptarnaujančiajam transportui ir ženklu „Neįgalusis“ pažymėtoms transporto priemonėms. Tačiau „ereliams” toks veiksmas yra, matyt, šaunumo įrodymas. Juolab kad daugeliui pavyksta išvengti baudų. Arba tos baudos jų negąsdina.

Gatve ne tik neleistinai važiuojama: nevengiama ir statyti automobilių ant dviračiams pažymėtų eismo juostų, trukdoma viešajam transportui.

Artūro Šulco nuotr.

Važinėtis šia gatve pirmyn atgal, stovėti ten, kur draudžiama, ypač mėgsta įvairių siuntų išvežiotojai. Klaipėda suteikia jiems absoliučią laisvę nesilaikyti elementarių taisyklių ne tik šioje gatvėje, bet ir visame mieste.

Marius Poimanskis, savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas, teigia, kad šioje gatvėje yra įrengtos stebėjimo kameros – jų transliuojamą vaizdą stebi policija. Jis priminė, kad būta eksperimento pastatant čia greičio matavimo prietaisus, tačiau jis nepasitvirtino: greičio viršijimų bemaž neužfiksuota.

Virginijus Zubauskas, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Operatyvaus valdymo skyriaus viršininkas, patvirtino, kad policija išties stebi savivaldybės įrengtų vaizdo stebėjimo kamerų duomenis. Jo teigimu, ne kiekvienas šia gatve važiuojanti asmuo yra pažeidėjas: gal jis namo važiuoja, gal vairuoja elektromobilį ir panašiai. Esą kiekvienas atvejis nagrinėjamas atskirai.

Andromeda Grauslienė, Klaipėdos VPK Komunikacijos skyriaus vedėja, pateikė informaciją, kad Administracinių nusižengimų registre Tiltų gatvėje 2020 metais užregistruoti du greičio viršijimo atvejai, 24 kelio ženklų ir ženklinimo pažeidimai, trys neleistino naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis atvejai. Pernai užfiksuotas 21 greičio viršijimo atvejis, net 271 kelio ženklų ir ženklinimo pažeidimo atvejis, keturis kartus fiksuotas saugos diržų nesegėjimas ar šalmų nedėvėjimas, įkliuvo šeši vairuotojai, neleistinai naudojęsi mobiliojo ryšio priemonėmis.

Šiais metais iki birželio 20 d. jau užfiksuoti 93 kelio ženklų ir ženklinimo pažeidimo atvejai ir dar keletas kitų pažeidimų.

Transporto straipsnių vidus kompas

Panašu, kad administracinės nuobaudos įsismarkavusių šoferių negąsdina. O dažnai Turgaus gatve Tiltų gatvę turintys kirsti verslininkai dejuoja, kad tai kaskart vis sunkiau padaryti, nes šviesoforas sankryžoje mirksi tik geltonai.


    2022-06-22

    11 komentarai “Tiltų gatvė: šoferiai spjauna į draudimus”

    1. AvatarApgailetini. (IP: 88.119.41.104)

      Nafik ten tie autobusai drebina istorinius pastatus,tinkas krenta.Darykit pesčiuju Laisves Aleja.!!

    2. AvatarŠoferis (IP: 88.119.156.187)

      mūsų miestelio generalinis busšoferis G.Neniškis intensyviai stumia savo planą Tiltų gatve abiem eismo kryptimis paleisti BRT greituosius autobusus. Šiaip, tradiciškai, tokio tipo eismo juostose negali būti jokios kitos transporto rūšies, bet čia Klaipėda. Kada daugiau jei ne dabar? Amžinai direktoriaus kėdėje tai nebūsi. Todėl pėsčiųjų bulvaro Tiltų gatvėje dar teks palaukti arba pėstiesiems teks bandyti laimę tarp autobusų reisų.

    3. AvatarJoris (IP: 78.56.19.8)

      Jau seniai Tiltų gatvė prašosi paversti ją pėsčiųjų. Sugrįš čia žmonės, rasis kavinės, barai ir t.t., neverta net abejoti. Bet vis neapsisprendžiam dėl Bastionų tilto, gal ir nepakeliamo, gal nedidelio, bet turime modeliuoti miesto centrą be eismo šia gatve.

      • AvatarAnonimas (IP: 213.197.131.196)

        Kokis bastionų tiltas? Jei jau centras uždaromas tai visa šeima reiktų nukreipti per aplinkines gatvės mokyklos ir pilies tilta.

      • AvatarAnonimas (IP: 78.57.211.224)

        Nereikėtų įsisvajoti dėl kavinių. Dabar matyti kiek kavinių merdi arba yra uždarytos miesto centre arba senamiestyje. Vėsiuoju laikotarpiu šiokiadieniais lankytojų lyg maro metu, t.y. tuščios. Realiai klesti tik Barakudų alėja, taip pat palyginti gyvybingas pasažas . Nepamirškime, kad ir transformuojantis Senajam turgui turėtų atsirasti kavinių. Pati Tiltų g. lokacija ir jos konfigūracija nėra sutverta būti Laisvės al. Kaune, Pilies g. Vilniuje, LaRambla Barselonoje ir pan.

      • AvatarKaskart sužinai ką nors naujo (IP: 85.232.138.203)

        Kur yra Pasažas – žinau. O kur Klaipėdoje yra Barakudų Alėja?

    4. AvatarRokas Arbušis (IP: 88.119.34.134)

      1. Gerai, gatvė pėsčiųjų. O ka jiems ten veikti? Ar atsiras, kai taps pėsčiųjų ar pirma reikia ten sukurti traukos centrą? Vištos ir kiaušinio dilema.
      2. Kur pastatyti automobilį, jei atvykstu iš toliau?
      3. Kaip patekti ten gyvenantiems? Kur jiems laikyti mašinas?
      4. Į Tiltų gatvę galima įvažiuoti ir iš šoninių gatvių nepažeidžiant KET. FYI.

      • AvatarAnonimas (IP: 78.57.211.224)

        Auto pastatyti vietos iki valiai yra prie piliavietės, Senojo turgaus iš abiejų pusių, Kultūros fabriko. Be to, bus statomas “auksinis” požeminis parkingas. Kita vertus, beprasmis klausimas, nes ir dabar Tiltų g. draudžiamas eismas. Bent aš nematau reikalingumo šią gatvę padaryti pėsčiųjų. Būtų galima leisti ja važiuoti tik viešajam transportui (važiavimas lankstu ženkliai prailgins važiavimą per šviesoforus ir kamščius kokiomis 4-5 min., be to ir ekologija) . Gal netgi uždrausčiau (bent savaitgaliai ir švenčių dienomis) ja važiuoti patiems vietiniams gyventojams , kurie į namus galėtų įvažiuoti bendra tvarka kirsdami Daržų ir Turgaus gatvėmis. Triukšmingą grindinį galima būtų pakeisti, kas jau yra daroma lygiagrečiai esamose senamiesčio gatvelėse. Tuo pačiu būtų išspręstas ir dviratininkų/paspirtukininkų problema, kuomet jie važiuoja pėstiesiems „per galvas“, nes grindiniu važiuojant nežmoniškai kratoma.

      • AvatarBaisu (IP: 85.232.138.203)

        Vietų trumpam nemokamam parkavimui miesto centre beveik nėra! Atvažiavus į centrą už pirmąsias dvi valandas mokestis neturėtų būti skaičiuojamas, o toliau jau kaip kokia zona nors ir ištisą parą. Programėlių algoritmą pakeisti programuotojui pusvalandžio darbas. O dabar išeina panašiai kaip Maksimos ar kitų parduotuvių gudročių sugalvota – aikštelės išties ištuštėjo, bet ir klientų sumažėjo. Miesto centre ar ne tas pats?

    5. AvatarGyventojas (IP: 78.61.50.10)

      Tai kada Tiltų gatvė bus atiduota pėstiesiems?

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos adresas: Bangų g. 5A-3F, Klaipėda, LT-91250, Tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt