Tikrins SGD terminalo infrastruktūros būklę po vandeniu

Uostas ir jūra
Avatar photoArtūras Šulcas
2022-08-05

Akcinė bendrovė „Klaipėdos nafta“ rengiasi suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo hidrotechninių statinių povandeninės dalies ir magistralinio dujotiekio povandeninės dalies apžiūrai ir remontui. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Dujotiekio povandeninės techninės apžiūros metu bus tikrinama dujotiekių vamzdyno sandarumas, apsauginės dangos būklė, vamzdynų įgilinimo atitiktis projektinėms altitudėms, vamzdžių apsaugos nuo mechaninių pažeidimų būklė, stebima, ar yra išorinių defektų.

Krantinės hidrotechninių statinių metalinių laikančiųjų konstrukcijų techninės apžiūros metu bus tikrinamos atskirų elementų bei visos konstrukcijos deformacijos, galimi jų poslinkiai nuo projektinės padėties. 

Tai pat – atskirų konstrukcinių elementų stygius, skerspjūvių geometriniai matmenys bei formos iškraipymai, elementų, nenumatytų projekte, panaudojimas, temperatūrinės bei mechaninės metalo pažaidos, elementų tarpusavio jungimo mazgai, antikorozinių padengimų būklė bei tikrinama, ar nėra kitokių defektų. 

SGD terminalas yra Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje, kurios gylis šioje vietoje – 16 metrų. Terminalo jūrinius įrenginius sudaro 450 m. ilgio prieplauka, sumontuota ant 134 polių. Prieplauka susideda iš aukšto slėgio ir aptarnavimo platformų, 3 švartavimosi ir 6 tvirtinimo aikštelių, 2 mažųjų laivų prieplaukų, kurios pritvirtintos prie polių 2 metrų gylyje.

Ant aukšto slėgio dujų platformos yra pritvirtinta statvamzdžio metalinė konstrukcija su apsauginiu dėklu, skirta laikyti ir saugoti dujotiekį nuo mechaninių pažeidimų. Ji yra panirusi po vandeniu apie 4 metrus. Aptarnavimo platformoje yra sumontuoti 4 vertikalūs priešgaisriniai siurbliai, kurie yra panardinti į vandenį apie 2-3 metrus.

Dujotiekio vamzdis jungiantis krantinę su požeminiu dujotiekiu, ir povandeninė sklendė yra  ant marių dugno, 12-15 metrų gylyje, prispausti gramzdikliais ir pritvirtinti ant 4 atraminių polių. Bendras vamzdžio ilgis po vandeniu yra apie 70 metrų.

Išsamiai terminalo povandeninės infrastruktūros apžiūrai „Klaipėdos nafta“ yra numačiusi beveik 50 tūkst.eurų.

INFORMACIJA

Klaipėdos SGD terminalas – vienas iš svarbiausių nacionalinių energetinį saugumą užtikrinančių objektų, kuris sukūrė sąlygas atsirasti gamtinių dujų rinkai Lietuvoje, o valstybei bei jos piliečiams atvėrė galimybę importuoti gamtinių dujų iš viso pasaulio. Gamtinės dujos vartotojams gali būti tiekiamos iš skirtingų tiekėjų rinkos kainomis. SGD terminalas veiklą pradėjo 2014 m. gruodį.

SGD terminalą sudaro laivas-saugykla „Independence“, krantinė ir dujotiekis. SGD laivą-saugyklą tiekia Norvegijos „Höegh LNG“. Pietų Korėjos laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries Co., Ltd“. Laivas-saugykla „Independence“ yra nuolat prišvartuota prie krantinės. Terminalas yra prijungtas prie gamtinių dujų perdavimo sistemos.

Žymos: | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

„Independence“ aprūpins jungtimi su elektros tinklais

Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą, aprūpinantį visą Lietuvą ir kaimynines šalis gamtinėmis dujomis, AB „KN Energies“ suplanavo nutiesti ...
2024-07-18
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Naftininkai susirūpino „aukštesniu saugos kultūros lygiu”

„Saugos kultūros lygio įvertinimo, audito ir gerintinų sričių identifikavimo paslauga. Saugos strategijos 2030 metams parengimas ir strategijos įgyvendinimo plano parengimas”, ...
2024-07-06
Skaityti daugiau

ELTA

Kodėl kitąmet augs SGD terminalo veiklos kaštai?

Lietuvai iki kitų metų išpirkus suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivą-saugyklą „Independence“, terminalo veiklos kaštai didės dėl iki nulio sumažintos pastoviosios ...
2024-06-24
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This