„Maximos” plėtra: kaimynai nerimauja dėl sunkiasvorio transporto

Miestas, Svarbu

Prekybos tinklo „Maxima” parduotuvei patalpas Liepojos gatvėje nuomojančios bendrovės „Seramas” planai nugriauti šalia stovinčius du apleistus pastatus ir išplėsti prekybos centrą kelia nerimą kai kuriems aplinkinių namų gyventojams. Žmonės mano, kad ir jau dabar  sunkvežimių keliamos problemos, įgyvendinus tokį projektą, tik paaštrės.

Projektuotojai tikino, kad bandys ieškoti sprendimų, tačiau konkrečių pažadų nedavė.

UAB „Tophaus” parengtuose projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad rekonstrukcijos metu būtų nugriauti du avarinės būklės pastatai – administracinės bei ūkio paskirties, o rekonstruotasis pastatas būtų išplečiamas į kiemo pusę. Algirdo Kubaičio nuotr.

Dalį fasado apželdins

„Atvira Klaipėda” jau rašė, kad nuo 2012-ųjų pastatą Liepojos g. 10, kuriame veikia prekybos centras „Maxima”, valdanti UAB „Seramas” numato jo plėtrą šalia esančios nuo nepriklausomybės atgavimo niekaip nebaigtos statybos sąskaita.

Nebaigtas statyti kompleksas turi du adresus – Liepojos g. 10B ir 10C. Pastarąją dalį UAB „Seramas” įsigijo dar 2012-aisiais, kaip ir 2005 metais įrengto prekybos centro patalpas, o pastatas 10B įmonės nuosavybe tapo 2020-ųjų pavasarį.

UAB „Tophaus” parengtuose projektiniuose pasiūlymuose rašoma, kad rekonstrukcijos metu būtų nugriauti du avarinės būklės pastatai – administracinės bei ūkio paskirties, o rekonstruotasis pastatas būtų išplečiamas į kiemo pusę, būtų naikinamos rūsio patalpos.

Projektinių pasiūlymų autoriai tikina, kad po rekonstrukcijos lankytojų ir automobilių srautai ir išliks nepakitę, todėl transporto sukeliamo triukšmo padidėjimas aplinkinėse gatvėse nenumatomas ir nėra vertinamas. Teigiama, kad ant vėdinimo sistemų ortakių bus įrengti triukšmo slopintuvai, o stoginiai ventiliatoriai, kondicionierių blokai bus „pakankami tylūs”, todėl triukšmo mažinimo priemonės nenumatomos. Pagal pateikiamus duomenis, triukšmingiausiais įrenginys ant pastato stogo bus šalčio mašina. Kad būtų sumažintas šio įrenginio skleidžiamas triukšmas, mašina projektuojama dėl pastato peraukštėjimo suformuojančiame kampe. Teigiama, kad taip triukšmas dėl aukštesnės pastato dalies sienos bus nukreiptas į priešingą pusę nuo gyvenamųjų teritorijų.

Lengvųjų automobilių įvažiavimas į stovėjimo aikšteles ir po rekonstrukcijos liks toks pat – iš Liepojos gatvės ir iš Kretingos gatvės. Prekybos centrą aptarnaujantys sunkvežimiai esą kaip ir dabar važiuos per Kretingos gatvę.

UAB „Tophaus” vizualizacija ir nuotrauka

Nuotoliniu būdu vykusio viešo susirinkimo metu projektuotojai papildomai paaiškino, kad rekonstruotasis pastatas bus „dalinai dviejų aukštų” – ant dalies pirmo aukšto konstrukcijos įrengtame antrajame aukšte bus patalpos darbuotojams ir administracijai. Akcentuota ir aplinkybė, kad po rekonstrukcijos Liepojos gatvės pusėje atsiras žalio ploto, kurio čia dabar nėra. Pietinis pastato fasadas (galinė siena) bus apželdinama vijokliniais augalais. Taip pat bus išsaugomi visi dabar augantys medžiai. Numatoma įrengti 20 papildomų vietų automobiliams toje vietoje, kur dabar yra žvyro danga.

Taip pat „Tophaus” atstovai informavo, kad po rekonstrukcijos pastate be „Maximos” parduotuvės dar įsikurtų tik „Eurovaistinė”.

„Tragedija”

Iki viešo susirinkimo „Tophaus” gavo tik vieną kreipimąsi raštu su pastabomis. Jų autorius – architektas Vytautas Valančius – pirmiausia nuogąstavo, ar verslas nepasisavins aikštelės, esančios pietinėje pusėje. Projektuotojai atsakė, jog ji tik bus sutvarkyta. Taip pat jis atkreipė dėmesį, kad jau dabar į prekybos centrą prekes vežančios sunkiasvorės mašinos važinėja ant bortelių bei akcentavo spūstis, susiformuojančias vairuotojams norint išvažiuoti į Liepojos gatvę.

Transporto problemas akcentavo ir du susirinkime sudalyvavę Liepojos gatvės gyventojai – Žilvinas Barkauskas ir Renatas Drumstas.

Ž. Barkauskas teigė, kad jam, kaip atestuotam projekto vadovui, labiausiai akis užkliūva už sunkiajam transportui skirtų sprendinių, nes numatyti tik vieni vartai ir viena vieta, kur jis stovės ir krausis.

„Kur stovės, kai vienu metu bus dvi mašinos? Ir dabar taip stovi, šitas klausimas labai opus. Blokuos arba gyventojų esamą aikštelę, arba naują. Iš esamo kiemo paliekate tik pusę, esančią problemą dar labiau padidinate. Jei stovės ir lauks tiesiai prieš kiemą, bus žymiai garsiau nei modeliuojama. Ir taip – kas pusę valandos”, – kalbėjo klaipėdietis.

„Tophaus” direktorius Daivis Kublickas tikino, jog turi būti suderintas prekių tiekimo laikas, kad vienu metu būtų atvažiavęs tik vienas sunkiasvoris automobilis ir tai esą turės užtikrinti statytojas, bus kalbama su parduotuvės vadovybe. Tačiau Ž. Barkauskas tokį paaiškinimą pavadino tik teorija, kuri praktika tikrai, vargu, ar taps.

R. Drumstas sakė galintis tik paantrinti Ž. Barkauskui.

„Didžiulė problema, kai važiuoja „Maksimos” fūros, ypač žiemos laiku užtrunka, negali įsisukti iki pusės valandos. 17 fūrų per dieną yra tragedija. Problema tik aštrėja, nes sumažės esamo kiemo. Arba „Maxima” ateina draugiškai ir padeda spręsti problemas, arba ateina su gyventojų keiksmais. Gal „Maxima” galėtų prisidėti prie Kretingos gatvės platinimo? Kita problema, kai vairuotojai turi įsisukti į Liepojos gatvę, nes šviesoforas trumpai dega”, – dėstė R. Drumstas.

D. Kublickas tikino, kad projektuotojai dar kalbėsis su savivaldybe ir ieškos sprendinių, kurie būtų palankūs gyventojams.

14 Comments

  1. Sonata

    Aikštelę padaryti tik pirkėjams,visada jį prikimšta gyventojų mašinų

    Reply
  2. KRISTINA

    Valio, pagaliau tą baisuoklį gadinantį tokį miškingą bei gražų vaizdą prie vasaros estrados panaikins ?tiesiog super !!! ? laukiu labai kada to baisuoklio pastato nebebūs ??

    Reply
    • Anonimas

      pastatas kitoje gatves puseje nei vadaros estrada?

  3. Bambekliams

    Išpindėję klaipėdiečiai dėl bet kokio š… nerimauja ir pyksta. Tai jiems laivas Sūduvis trukdo, tai paspirtukai, tai dar kas nors. Nereikia kreipti dėmesio į tokius pastoviai bambančius ir nusivylusius. Tegul veiklos susiranda, nes dabar per daug laisvo laiko turi matyt.

    Reply
    • Anonimas

      Laivas tikrai trukdo.. nemanote? Kaip tik i tokius kaip jus be nuomones nereikia kreipti demesio. Nes tinka bet kas kas pasiuloma. Šaunuoliai gyventojai kad kovona uz savo gerovę.

  4. mano miško raj.

    Tikrai gerai kad atnaujins, nes vaizdai del tu pastatu apgailetini. Galetu praplatinti ivaziavima tuo paciu Puiku buti ir zvyruota aikstele tarp 10A ir darzelio perdaryti i parkingo tvarkinga aikstele !

    Reply
  5. Pagaliau

    Pagaliau sutvarkys tą vaiduoklį, kuris neteikia garbės miestui, o ir patiems estetinio pasigėrėjimo. Didžiausi sveikinimai! O gyventojams, kad tiktai pazirsti. Nieko čia blogiau nebus, kaip yra. Džiaukimės, kad bus gražesnė aplinka. Pats gyvenu prie tos parduotuvės ir nė kiek nepergyvenu.

    Reply
  6. Darius

    Aišku kad bus problemų. Mes jau daugybe metu Priestocio gatve riedandcius daugiatonius kenčiam, naktim del triukšmo nemiegam. Valdžiažmogiams nusispjaut i skundus

    Reply
  7. Gyventoja

    Gyventoja: aikštelę turėtų daryti požeminę arba ant stogo, o ne nugnybti gyventojų dabar naudojamą dalį. Taip pat juos aptarnaujantis transportas neturėtų važiuoti Kretingos gatve, o tiesiai prie rampos iš Liepojos g.

    Reply
  8. Brone

    Ir lengvasias apmokestinti kurios stovi prie parduotuves diena nakti ,atvaziuoji į parduotuvę ner kur sustot

    Reply
    • Vilija

      Taip Koks Maksimos atstovas Brone pasirašo, kad užskaityti kaip gyventojų nuomonę. Nė vienas vietinis rajono gyventojas tam nepritaria. Šaunuoliai vyrai, kurie galėjo sudalyvauti pristatyme ir išsakyti realią situaciją apie projekto planavimą, neatsižvelgiant į bendruomenės poreikius. Pritariu, kad ta pasaka, jog grafikus suderins yra absoliuti nesąmonė, kažkoks kosmonautas durnina žmones

  9. Maksimalistas

    Netaupytų pinigų – galėtų po žeme kastis

    Reply
  10. v

    Maximinė tragedija – vaizdai ne kokie.

    Reply
  11. Genute

    Aišku atnaujinti

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

ELTA

Pigo pigiausios prekės

Kovą pigiausių maisto produktų vidutinis krepšelis, palyginti su šių metų vasariu, šalies parduotuvėse pigo 4,52 euro (6,6 proc.) ir buvo 14,65 euro ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Nauji daugiabučiai: kaimynai nuogąstauja dėl eismo sprendimų

Verslo planus taip ir nepradėtos eksploatuoti vandentiekio siurblinės vietoje Kretingos gatvėje statyti daugiabučius kaimynai sako sveikinantys, tačiau jiems didelį nerimą ...
2024-03-28
Skaityti daugiau

Svarbu, Verslas

Vietoje Liepojos gatvės vaiduoklio - prekybos centras (atnaujinta)

Sausio pradžioje uždarius prekybos tinklo „Maxima” parduotuvę Liepojos gatvėje prasidėjo ir šio pastato rekonstrukcija, ir šalia nuo nepriklausomybės pradžios stovėjusios ...
2024-01-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This