(S)TEAM projektas – galimybė sužinoti, pažinti ir keistis

Mums rašo

Lina Lorenzo Ruiz, projekto koordinatorė
2022-08-24

Komentarų: 0

Rugpjūčio 31 dieną baigiasi Erasmus+ projektas „(S)TEAM TODAY, MAKE CHANGES FOR TOMORROW“, kuris Klaipėdos Baltijos gimnazijoje vyko 2019-2022 metais.

Projekte, kurio partneriai buvo mokiniai ir mokytojai iš Kipro, Portugalijos, Graikijos ir Italijos, dalyvavo keturiasdešimt penki Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokiniai ir penkiolika mokytojų.

Organizatorių nuotr.

Projekto metu dalinantis patirtimi ir bendradarbiaujant buvo siekiama susipažinti su jame dalyvaujančių šalių atsinaujinančios energijos išteklių gavybos bei suvartojimo rodikliais, įvairove bei panaudojimo galimybėmis.

Projekto veiklos buvo suskirstytos į 5 dalis (saulė, vanduo, vėjas, bioenergija, išmanūs miestai), jų metu moksleiviai ne tik gilino žinias apie atsinaujinančius energijos šaltinius, bet ir ieškojo būdų, kaip paskatinti šios energijos panaudojimą, kuriant išmanius ateities miestus ir kaip kiekvienas asmeniškai gali prisidėti prie kovos su klimato kaita.

Projekto įgyvendinimo metu buvo tobulinami ne tik mokinių socialiniai įgūdžiai, bet ir inžinerinės kompetencijos, įgyvendinami tarpdisciplininiai projektai STEAM srityje ir robotikoje (t.y. saulės, vėjo, vandens ir bioenergijos edukaciniai projektai).

Moksleivių mobilumai projekto partnerių šalyse suteikė ne tik galimybes tobulėti bei kaupti patirtį akademinėje srityje, bet ir sudarė puikias sąlygas asmeniniam tobulėjimui.

Vizitų metu projekto dalyviai lavino užsienio kalbos, komunikacinius įgūdžius, mokėsi atsakomybės, punktualumo, savarankiškumo, susipažino su partnerių šalių kultūra, tradicijomis, mentaliteto ypatumais, praplėtė geografinį akiratį, įgijo tarptautinio mobilumo patirtį.

Pirmojo projekto dalyvių susitikime Kipre, Limassol mieste, susipažinome su bioenergijos gavybos ir panaudojimo galimybėmis (biodyzelinas, biomasė, biodujos ir kitos bioenergijos formos, gaunamos perdirbant organines medžiagas). Edukacinės išvykos metu apsilankėme didžiausioje Limassol nuotekų valykloje, kurioje pamatėme ir išgirdome pasakojimą apie visą nuotekų valymo procesą, dumblo apdorojimą ir biodujų gamybos bei panaudojimo technologinius procesus.

Prasidėjusi pasaulinė COVID-19 pandemija tapo tikru iššūkiu projekto įgyvendinimui. ES šalyse įvesti karantinai, suvaržymai, baimė keliauti ir kitos problemos privertė sustoti ir atidėti mobilumo veiklas metams, ieškoti alternatyvų ir veiklas vykdyti virtualiai. Projektų koordinatoriai susitikdavo kartą per mėnesį ir net dažniau. Nepaisant visko, visus mokslo metus mūsų mokyklos gimnazistai nuotoliniu būdu vykdė įvairius inžinerinius projektus kartu su inžinieriais iš įvairių Klaipėdos miesto pramonės įmonių ir Klaipėdos universiteto dėstytojais. O su partneriais pavasarį susitikome nuotoliniame renginyje, skirtame vandens dienai paminėti.

Moksleiviai pristatė savo atliktus tiriamuosius darbus vandens tema, susirungė tarptautinėje viktorinoje. Tai buvo puikus pavyzdys, kuris dar kartą patvirtino, kad galima daug ko išmokti ir virtualiai.

Pirmasis „gyvas“ susitikimas po ilgos pertraukos įvyko Lietuvoje. Jis buvo skirtas hidroenergijos temai. Dalyviai pristatė savo šalyse atliktus tyrimus ir jų rezultatus, apžvelgdami vandens energijos panaudojimo galimybes, statistinius duomenis ir įžvalgas ateičiai. Klaipėdos Baltijos gimnazijos mokytojai aktyviai prisijungė prie organizuojamų veiklų ir pasiūlė jauniesiems projekto dalyviams įveikti STEAM iššūkius išbandant naująją STEAM laboratoriją. Lankėmės Lietuvos energetikos instituto atsinaujinančių išteklių ir efektyvios energetikos laboratorijoje, vandenilio energetikos technologijų centre, KTU ir KU atsinaujinančios energetikos katedrose.

Po mėnesio susitikome Portugalijoje, kur susipažinome ir diskutavome apie vėjo energetikos privalumus ir trūkumus. Vizito programa buvo ypač turtinga edukaciniais užsiėmimais ir išvykomis. Lankėmės vėjo jėgainių parke Serra da Capucha, aplinkosaugos centre Torres Vedras, MAAT – technologijos muziejaus edukaciniuose užsiėmimuose, Lisabonos Technikos universitete ir t.t.

Praktinėje programos dalyje mokiniai patys gamino mažą vėjo jėgainę ir išbandė, kaip ji veikia, išmatavo pagaminamą energijos kiekį, ištyrė, nuo ko jis priklauso, bandė gaminti dar galingesnę vėjo jėgainę.

Sausio mėnesį susitikome Kretoje. Šį kartą nagrinėjome saulės energiją, lankėmės įvairiose atsinaujinančių energijos išteklių taikymo ir gamybos srityje dirbančiose įmonėse ir institucijose bei dalyvavome įdomiose kūrybinėse dirbtuvėse.

STEAM dirbtuvėse neformaliojo ugdymo organizacijoje „Science in the City“ Retimno mieste moksleiviai stebėjo žvaigždėtą dangų, statė žemės drebėjimams atsparius statinius, matavo vėjo greitį, dalyvavo robotikos užsiėmimuose. E.K.F.F.E (Fizikos mokslų laboratorijos centre), moksleiviai išsamiai susipažino su saulės energija, jos gavyba, saulės baterijomis ir grupėse atliko saulės baterijų gaunamos energijos matavimus skirtingu paros metu.

Italija – paskutinė šalis partnerė, kurioje balandžio mėnesį lankėsi dvi mūsų gimnazijos mokytojos ir penki mokiniai. Turinas – kultūrinis ir industrinis Italijos centras. Būtent jame įsikūrusi mūsų mokykla partnerė. Mieste gausu architektūrinių paminklų, muziejų, tarp kurių antras pagal dydį pasaulyje egiptologijos muziejus. Tai paskutinis projekto vizitas – inovacijų savaitė, skirta susipažinti su išmaniaisiais miestais ir iššūkiais, kurie jų laukia.

Savaitė buvo kupina įkvepiančių paskaitų, pokalbių apie išmaniuosius miestus, išmaniąsias technologijas, robotikos užsiėmimų, diskusijų, praktinių veiklų. Susitikimas išties buvo įspūdingas, kadangi su moksleiviais bendravo ir veiklose dalyvavo Turino universiteto ir Turino politechnikos universiteto mokslininkai ir tyrėjai.

Lankėmės Envipark ir Energetikos centre, kur susipažinome su laboratorijose dirbančiais mokslininkais ir jų moksliniais darbais (sugauto CO2 panaudojimas atsinaujinančiajai energijai, biokatalizei ir kuro elementams). Kitą dieną Energetikos centras suteikė galimybę susipažinti su Politechnikos ir Edisono grupės energetiniais tyrimais, leidžiančiais jaunimui suprasti, kaip veikia baterija, kaip ji gaminama, kaip iškilus energijos, naftos ir dujų tiekimo problemoms reikia modeliuoti ir vizualizuoti per „Sprendimų teatro“ scenarijus.

Gyva patirtis laboratorijose ir bendravimas su mokslininkais sužavėjo jaunus žmones. Jų entuziazmą galima apibendrinti žodžiais, kuriais vienas portugalų moksleivis kreipėsi į tyrėjus: „Šiandien supratau, kokį darbą noriu dirbti. Galbūt vieną dieną susitiksime kaip kolegos“.

Per trejus metus daug vieni iš kitų išmokome, sužinojome ir patyrėme. Kiekvienos kelionės metu šalys stengėsi parodyti tai, kas geriausia savoje šalyje, stengėsi mus pavaišinti viskuo, kas skaniausia, išmokyti to, kas jiems atrodo svarbu ir tipiška tai vietai, todėl išmokome kiprietiškų šokių, graikišką sirtakį, ragavome įvairių skanėstų: graikiškos pitos, kalamaki, chalvos, itališkų pastos gaminių, įvairių picų, portugališkus pyragėlių pastéis de nata.

Susipažinome su nuostabiais žmonėmis, mokiniai susirado draugų, mokytojai kolegų, kas žino, gal šios pažintys tęsis ir toliau. Be šio projekto visų šių nuostabių patirčių ir pažinčių nebūtų

Baigiamajame projekto renginyje mokiniai, dalyvavę projekte, pasidalino savo įspūdžiais, pristatė atliktus darbus mokyklos bendruomenei ir kviestiniams svečiams.

Pasibaigus „(S)TEAM TODAY, MAKE CHANGES FOR TOMORROW“ projektui, rezultatai aiškiai matomi: ugdytos kompetencijos – pažinimo, socialinės, kalbinės, inžinerinės. Mokyklos bendruomenė įtraukta į bendrą projekto veiklą, daug sužinota apie atsinaujinančius energijos šaltinius ir jų svarbą visai žmonijos ateičiai. Tikimės, kad kiekvienas suvokė: kovoti su klimato kaita – mūsų visų pareiga. O kur dar užmegzti asmeniniai ir profesiniai kontaktai, pažintos kitos kultūros, šalių istorijos. Nuoširdžiai dėkojame visai gimnazijos bendruomenei už visokeriopą pagalbą ir entuziazmą vykdant projektą.

Projektą remia Europos Komisija.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Švietimas

Gimnazistai įmonėje vysto išmaniojo namo projektą

Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) veikianti PET gamintoja UAB „Neo Group“ jau penktus mokslo metus tęsia bendradarbiavimą su Klaipėdos Baltijos ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Verslas

Gero maisto festivalyje - maisto gaminių įvairovė

Balandžio 6 d. Klaipėdos „Akropolis“  lankytojus pakvies į naują renginį – gastronomijai dedikuotą Gero maisto festivalį. Atėjusieji į renginį galės ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This