Trys didžiosios įmonės bandys mažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį

Verslas

Bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN), „Akmenės cementas“ ir „Orlen Lietuva“ pasirašė ketinimų protokolus dėl bendros galimybių studijos įvertinti suskystinto anglies dvideginio (CO2) sugaudymo ir saugojimo technologijos potencialą ir galimybes pramonės įmonėms šalyje. Atliekant galimybių studiją bus analizuojamos galimybės sumažinti į atmosferą išmetamas emisijas pasinaudojant visa anglies dvideginio sutvarkymo vertės grandinės koncepcija Lietuvoje ir šio sprendinio pritaikomumas įmonėms, kurių veiklos procesuose neišvengiama išmetami dideli šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekiai.

Ketinimų protokolą pasirašiusios įmonės sutarė, kad bendradarbiaus rengiant studiją, kuri vertins galimybes įmonių veikloje mažinti CO2 emisijas į atmosferą renkant ir skystinant CO2 bei transportuojant jį pritaikytais laivais į nuolatinio saugojimo vietą Europoje. Bus vertinamas šių sprendinių ekonominis atsiperkamumas, o sutarus gali būti įgyvendinamas ir bandomasis projektas.

Galimybių studija prisidės prie 2021 m. KN, „Larvik shipping“ (LS) ir „Mitsui O.S.K.“ Lines Ltd. (MOL) pradėtos analizės dėl CO2 projekto, kuris galėtų būti įgyvendintas pasitelkus esamą KN infrastruktūrą Klaipėdoje. KN su tarptautiniais partneriais atliekamos studijos metu gautos įžvalgos sudomino bendroves „Orlen Lietuva“ ir „Akmenės cementas“, kurios aktyviai ieško sprendimų mažinti į aplinką išmetamus ŠESD kiekius. 2021 m. „Orlen Lietuva“ ŠESD išmetimai siekė 1,5 mln. tonų, „Akmenės cemento“ atitinkamai 997 tūkst. tonų. Abi bendrovės patenka tarp daugiausiai ŠESD išmetančių įmonių Lietuvoje.

KN, „Akmenės cementas“ ir „Orlen Lietuva“ planuoja galimybių studiją atlikti per vienerius metus.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija IV

„Atsirado tada jau ir Būtingės variantas, galiausiai prasidėjo ten statybos, bet tyliai ramiai liko Klaipėdos terminalas, nors buvo kalbama, kad ...
2024-03-11
Skaityti daugiau

ELTA

Būtingėje renkami į Baltijos jūrą išsilieję naftos produktai

Trečiadienį Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) gavo pranešimą iš AB „Orlen Lietuva“, kad prie Būtingės naftos terminalo plūduro, baigiant tanklaivio krovą, ...
2024-02-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This