Prasidėjo Lietuvos įsigyto karinio laivo atstatymo darbai

Uostas ir jūra

Krašto apsaugos ministerijos iš Jungtinės Karalystės Gynybos ministerijos įsigytas minų medžiojimo ir paieškos bei gelbėjimo laivas HMS „Quorn“ pasiekė JK įmonės „Harland & Wolff Group“ doką Devono grafystės Appledore miestelyje. Laivas oficialiai perduotas Lietuvos kariuomenės nuosavybei ir atstatymo darbams.

Jungtinės Karalystės Gynybos ministerijos Gynybos įrangos pardavimo agentūros (JK DESA) nuotr.

Rugpjūtį prasidėję laivo atstatymo darbai vyksta pagal sutartį, kurią Jungtinės Karalystės Gynybos ministerijos Gynybos įrangos pardavimo agentūra (JK DESA) pasirašė su minų medžiojimo ir paieškos bei gelbėjimo laivo atstatymo rangovu.

Laivas per 24 mėnesius bus atstatytas ir visiškai paruoštas tarnybai Lietuvos kariuomenės karinėse jūrų pajėgose. Atstatymo darbų metu bus pilnai pakeistos laivo navigacinės, eigos jėgainių, elektros gamybos, apšvietimo, vidaus ir išorės ryšių, ginkluotės, minų medžiojimo bei naikinimo sistemos.

„Šis laivas reikšmingai sustiprins Karines jūrų pajėgas vykdant tiek taikos, tiek karo metu keliamas užduotis. Lietuva yra jūrinė valstybė, todėl yra priimami sprendimai siekiant vystyti pajėgumus, turėti naujus laivus ir naujas galimybes“, – pranešime cituojamas krašto apsaugos viceministras Vilius Semeška.

Šių metų liepą JK DESA laivo atstatymo konkurso laimėtoja paskelbė Jungtinės Karalystės įmonę „Harland & Wolff Group“, su kuria JK DESA pasirašė 55 milijonų svarų sterlingų vertės sutartį. Sutarties vykdymą perėmė Gynybos resursų agentūra prie Krašto apsaugos ministerijos.

Krašto apsaugos ministerija 1988 m. pastatytą nebeeksploatuojamą minų medžiojimo ir paieškos bei gelbėjimo laivą HMS „Quorn“ iš Jungtinės Karalystės Gynybos ministerijos įsigijo pagal 2020 m. balandžio 9 d. pasirašytą sutartį už milijoną svarų. Pagal tą pačią sutartį buvo numatyta, kad konkursą laivo atstatymui surengs JK DESA.

Planuojama, kad laivas Lietuvos kariuomenės Karinėms jūrų pajėgoms bus perduotas 2024 metais.

Anot ministerijos, būtinybė turėti tokį minų medžiojimo bei paieškos ir gelbėjimo laivą atsirado po to, kai 2018 metais buvo utilizuotas Karinių jūrų pajėgų eksploatuotas priešmininis LINDAU klasės laivas M51.

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Iš Klaipėdos konteinerių terminalo - reguliarūs reisai į Britaniją

Nyderlandų logistikos kompanija „Samskip“ įtraukė Klaipėdos uostą į reguliarų maršrutą, aptarnaujantį krovinius Baltijos jūroje. Savo partneriu ji pasirinko Klaipėdos konteinerių ...
2024-03-18
Skaityti daugiau

Veidai

Emigracija klaipėdietei laimės neatnešė

Klaipėdietė Žaneta Gedrimienė pasakoja skaudžią savo emigracijos Didžiojoje Britanijoje patirtį ir tikisi, kad iš to jėgų, o gal ir supratimo, ...
2024-01-23
Skaityti daugiau

ELTA

Ir Lietuva žada atsisakyti Kaliningrado pavadinimo?

Penktadienį Seimo nariai Vilius Semeška ir Paulė Kuzmickienė kreipėsi į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją dėl Kaliningrado srities ir Kaliningrado miesto ...
2023-05-12
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This