30 procentų įskaitinių eismo įvykių Klaipėdoje – dėl elektrinių paspirtukų kaltės. Jie važiuoja dideliu greičiu, važiuoja dviračių takais, atsitrenkia į pėsčiuosius ir automobilius, lūžta kaulai, net žūsta žmonės. Atsitikus eismo įvykiui paspirtukų vairuotojai sprunka – nustatyti jų tapatybes labai sudėtinga.
Tokią informaciją miesto Tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetui pateikė Mindaugas Džermeika, Klaipėdos kelių policijos komisaras. Pasak jo, kai kuriose Europos šalių miestuose uždrausta naudotis šia transporto priemone. O Lietuvoje elektrinį paspirtuką gali nusipirkti bet kuris asmuo. Silpniausia grandis – pėsčiasis. Jo interesus, anot pareigūno, svarbiausia ginti.
M. Džermeika sako, kad valstybė policiją paliko be įrankio, kaip kontroliuoti situaciją. Nors šiais metais jau nubausti 72 asmenys: važiavo neblaivūs, neleistinai kirto sankryžas, nepraleido pėsčiųjų, nesulėtino greičio ir t. t. Baudos – nuo 80 iki 150 eurų.
Jei elektrinio paspirtuko galimas greitis yra daugiau nei 25 km/h, tai jau – motoroleris. Jį vairuojantis asmuo privalo važiuoti ne šaligatviais ar dviračių takais, o gatve, jam reikia vairuotojų teisų, privalu būti su šalmu. Nepilnamečiai tokios transporto priemonės vairuoti negali. Tačiau kontroliuoti yra sudėtinga, nes paspirtukai neturi reikiamų identifikacijos numerių.
Komisaras pasakojo, kaip policija sustabdė 8 metų vaiką, vairuojantį mieste elektrinį paspirtuką. Vaikas apsiverkė. Jo policijai nei barti, nei bausti negali: palydėjo su švyturėliai ik namų. Duris atidaręs vaiko tėvas sako nežinojęs, kad vaikui negalima… Už Kelių eismo taisyklių pažeidimą tokiu atveju tėvų bausti negalima – juos gali bausti vaikų teisių sergėtojai už tai, kad vaikai neprižiūrimi.
M. Džermeika sako, kad policija neturi didelių priekaištų elektrinių paspirtukų mainų paslaugas Klaipėdoje teikiančiai įmonei „Bolt”. Nors replikavo, kad šia transporto priemone mėgsta iš barų grįžti namo įkaušę piliečiai.
Pasak „Bolt” atstovų, išanalizavus 320 tūkstančius per metus šiais paspirtukais įvykusių kelionių, buvo nustatyta, jog apie 50 procentų jų vyko darbo reikalais. Kita pusė – pramoginės kelionės. Vien 2022 metais Klaipėdoje šios įmonės paspirtukus išbandė beveik 25 tūkstančiai unikalių vartotojų. Kelionių skaičius pastaraisiais metais išaugo 400 proc.
Didelių priekaištų „Bolt” neturėjo ne tik policija, bet ir Savivaldybės administracija. Jie pažymėjo, kad ši įmonė noriai bendradarbiauja, greitai reaguoja į pastabas. Įmonė savo programine įranga senamiestyje ir kitose vietose riboja paspirtukų greitį, jų palikimo vietas ir panašiai.
Nors išklausyta informacija skambėjo gana dramatiškai, net problemą iškėlusi miesto Tarybos narė Lina Skrupskelienė nebuvo linkusi į sprendimą uždrausti elektrinius paspirtukus. Klaipėdoje, nes tai yra ekologiška transporto priemonė.
„Prieš ką nors draudžiant, reikia žinoti, kaip kontroliuoti”, – sakė Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Samprotauta, jog Tiltų gatvė galėtų tapti dviračių gatve. Kai kur galėtų būti uždraustas eismas paspirtukais (tačiau kartu – ir elektriniais dviračiais), ribojamas jų greitis. Herkaus Manto gatvėje taip pat galėtų atsirasti kelio ženklas Nr. 559 – dviračių gatvė – ir autobusai negalėtų lenkti dviračių. Arba reikėtų pertvarkyti kai kurias gatves. Ir visi vieningai sutarė, kad reikia šviesti žmones apie Kelių eismo taisykles ir eismo kultūrą.
Norint kontroliuot reikaslingi Džermeikos sprendimai. Ne policija į važiuojančius elektrinius motorolerius dviračių taku nekreipia dėmesio. Kodėl? Atskaingai pareiškiu, mačiau savo akimis ties Bazės stotele.
Jau teko matyti ir elektrinį bagį važiuojantį dviračių taku. Du storuliai sulindę laimingi sau rieda ir jiems visiškai buvo nusispjauti kad dviračiai turėjo sukti į pėsčiųjų dalį kad prasilenkti galėtų.
https://www.peticijos.lt/visos/78814/privalomi-dokumentai-paspirtuku-vairuotojams/
Elektra su tokiom kainom yra pats dydžiausias blogis !
Labai paprasta, paspirtukas turi būti registruojamas policijoje ar regitroje ir paspirtukininkas turi vežiotis dokumentus su savimi. Tada galima daryti reidus ir žinoti kam galima tokia priemonė, o kam ne. O užmerkti akis prieš mažamečius su galingais paspirtukais irgi ne variantas, kaip kaikurie bando pasakyti, turi visi žinoti kas yra negalima…
Dokumentų nereiktų bolt ir kitiems paspirtukams, nes jie patys atsakingi už paspirtuko galią ir nuomoja tokius, kurie neviršija parametrų.