Savivaldybė aiškinasi, kiek dabar gali atsieiti Atgimimo aikštės rekonstrukcija ir požeminis garažas

Miestas, Svarbu

Klaipėdos savivaldybė, visą dešimtmetį besirengdama Atgimimo aikštės rekonstrukcijai, pagaliau nusprendė paklausti rinkos dalyvių, kiek gali kainuoti sumanymas po aikšte įrengti požeminį garažą. Ir kiek laiko tokia rekonstrukcija gali užtrukti. 

Be to, paskelbtoje konsultacijoje rinkos dalyvių klausiama, kokias sąlygas jie papildomai siūlytų įtraukti į techninę specifikaciją arba kurių reikėtų atsisakyti. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Kai kurie rekonstrukcijos darbų terminai paskelbtuose dokumentuose yra nurodyti: pamatų ir dugno plokštės įrengimo terminas – 10 mėnesių; atitvarų, apšiltinimo ir apdailos įrengimo terminas  – 16 mėnesių. O galutinį aikštės rekonstrukcijos terminą palikta pasiūlyti galimiems rangovams.

Pagal techninį projektą, kurį parengė UAB „SRP Projektas“, po 8 tūkst. kv. m ploto Atgimimo aikšte numatoma įrengti parkingą, kuriame numatyta 231 vieta automobiliams statyti. Dviejų aukštų požeminio parkingo bendras plotas – 7,5 tūkst. kv. m.

Sklype dalis esamų želdinių bus kertami. Iš viso grius 21 medis: beržai, liepos, uosialapiai klevai, o 20 medžių žadama išsaugoti.

Iš viešai paskelbtų dokumentų – Atgimimo aikštės techninio projekto – bendrą aikštės vaizdą iš pėsčiojo pozicijos sunku susidaryti: pateikti tik brėžiniai, techninės charakteristikos bei aprašymai.

Taip Atgimimo aikštę įsivaizdavo ją projektavę architektai.

„Viena iš pagrindinių Atgimimo aikštės idėjų yra įprasminti istoriją. Projekto sprendiniais siūloma grąžinti istorinį kultūros paveldą – Biržos gatvės kvartalo namų stogų kontūrus”, – rašo projekto autoriai.

Želdinių zonos aikštėje projektuojamos tarsi atkartojant buvusio užstatymo vietas, jose įrengiant apželdintus kalnelius. Aikštėje „atsisakoma laiptų, aukščių, perkritimų”.

Teigiama, kad aikštėje numatytas akcentas su blyškiu istorinio Klaipėdos miesto žemėlapio atspaudu leistų formuoti erdvę aplink save, ją esant reikalui suskaidant į skirtingiems poreikiams skirtas zonas – lauko kavinę, amfiteatrą, susibūrimo vietą. Atskirtos šio akcento vizualizacijos paskelbtame projekte nėra.

ISTORIJA

Lenino paminklas iš šios aikštės buvo nukeltas po 1991-ųjų rugpjūtį nesėkmingai pasibaigusio Maskvos pučo. Tuometinis Klaipėdos meras Poviolas Vasiliauskas, kalbintas Lenino paminklo nukėlimo proga, dienraščiui „Klaipėdai” tvirtino, kad „jau prieš metus projektuotojams duota užduotis išspręsti šitos aikštės architektūrines problemas”.

„Priklausomai nuo to, kokie bus patvirtinti projektai dėl aikštės sutvarkymo, galvosim apie jos pavadinimą”, – tada sakė P. Vasiliauskas.

Aikštei naujas pavadinimas buvo sugalvotas, tačiau judinti jos sutvarkymo klausimą imta tik 2014-ųjų pabaigoje, kai buvo patvirtintas Klaipėdos miesto viešo naudojimo erdvių miesto istorinėje dalyje detalusis planas, kuris leido dalyje aikštės atkurti kai kuriuos buvusius ar statyti naujus pastatus. Tada 2014 m. savivaldybės administracijos užsakymu UAB „Eurointegracijos projektai” pradėjo rengti aikštės ir gretimybių raidos galimybių studiją.

Tuomet vyko miesto gyventojų apklausa, aibė diskusijų ir prieita prie sutarimo, jog reikia atnaujinti tik aikštės paviršių. Preliminariais skaičiavimais tuomet tai būtų kainavę apie 1,5 mln. eurų, tačiau vėliau, motyvuojant poreikiu sukurti parkavimo vietas rekonstruojamam Muzikiniam teatrui, buvo nuspręstą įrengti ir požeminę aikštelę. 

Šiuo metu parengtas Atgimimo aikštės techninis projektas – ne pirmas: 2019 metais vienas jau buvo parengtas, bet savivaldybė tuomet nusprendė, kad jo sprendiniai nėra racionalūs. Todėl užsakė jo auditą. Auditavo UAB „Hidrosfera“. Sutartį su projektuotojais, sumokėjusi ir už projektą, ir už auditą, savivaldybė 2020 metais nutraukė. 

Visų šių veiksmų tikslas, pasak Klaipėdos miesto savivaldybės vadovų, yra noras sumažinti Atgimimo aikštės rekonstrukcijos kaštus. Tačiau „Atvirą Klaipėdą” konsultuojantys ekspertai tvirtina, kad dėl visų šių procedūrų aikštės atnaujinimas dar labiau brangs. Rusijos sukelto karo pasekmės esą deda galutinį tašką: rekonstrukcijos kaštai esą gali išaugti beveik dvigubai nei buvo prognozuota 2020 metais.

Pasirenkant ekspertus techniniam Atgimimo aikštės projektui ekspertuoti, savivaldybė nurodė ir sąlyginę projekto vertę – 20 milijonų eurų.

29 Comments

  1. Ona

    Juk kasdien į operą neisim. Taigi, ir taksi galima kartą, kitą per metus išsikviesti..Nebūtina požeminė parkingo aikštelė.

    Reply
    • Praeivis

      Beje, Vilniuje visai šalia Operos teatro ir Kongresų rūmų, kur vyksta LVSO simfoniniai koncertai, po visa Daukanto aikšte yra didelis požeminis parkingas. Nuvažiavę „pasikultūrinti”, automobilį visada statome ten. Brangoka, bet patogu. Žinoma, automobilius ten stato ir daugiau žmonių ir visai kitomis progomis. Kaune kitapus Muzikinio teatro taip pat veikia didelė, tiesa, ne požeminė, o įprasta aikštelė automobiliams. Klaipėdoje prie „Žvejukų” oficialus parkavimas išspręstas tiesiog ant plataus šaligatvio. Ir net keista, kad dėl to iki šiol niekas neprotestuoja bei negula kryžium – šalin trinkeles, šalin ponų auto, užsėkim žolyną! Kaip besuktum, kiekvienas stambus infrastruktūros objektas turėtų turėti vietos lankytojams pasistatyti automobilius. Ir nereikia čia taškytis taksi ar kitokiais pseudo antiargumentais.

    • Praeiviui

      Daukanto aikštėj jokio požeminio parkingo nėra, ten Prezidentūra, nemaišykit su Kudirkos aikšte. Daugiausiai žiūrovai visuomeniniu transportu, taksi atvyksta, prašmatnesnius asmeniniai vairuotojai atveža… O, Praeivi, pats kiek Operhauze būni? Kalėdos tikrai dažniau. Nestatykit to požeminio, klaipėdiečiai, neišlaidaukit beprotiškai- miestas mažas, jokių bėdų be mašinų į teatrą atvykti.

  2. Nezabitauskas

    Ką ten ruošiasi rauti ponas „plius minus” ir jį kartojantys pusakliai? Gražiausius vakarų Lietuvoje kaštonus? Kokie dar Lenino berželiai jiems vaidenasi?.. Žinoma, aikštės reljefą, kuris buvo derintas prie paminklo postamento, reikia pakeisti, o dangą atnaujinti. Ir ne auksinį garažą čia rauskime, o pastatykim už tuos milijonus bent keletą slėptuvių savo vaikams išsaugoti! O kol rasis absoliučiai daugumai priimtinas paminklas Atgimimui, aikštė gali pabūti ir tuštesnė. Čia turi likti pakankamai vietos politiniams ir pilietiniams renginiams ar mitingams. Juk čia – Atgimimo aikštė! Visi tie mėnuliai ir panašūs griozdai, matyt, turi tik vieną tikslą – išstumti iš aikštės ir viešumos paskutinius aktyvius piliečius, dar drįstančius pareikšti savo, o ne valdžios nuomonę.

    Reply
    • Praeivis

      Nereikia dėl to požeminio garažo kurti sąmokslo teorijų. Kai pagaliau buvo prisiruošta per daugiau kaip 30 gyvavimo ir pažadų metų statyti Muzikinį teatrą, kurio steigėjas, beje, LR Kultūros ministerija, abipusiu susitarimu nuspręsta, kad miestas prisidės paruošdamas reikiamą infrastruktūrą. Dabar nekvestionuosime sprendimo teatrą statyti senojo vietoje, kur buvo susidurta su aibe nesąmoningų reikalavimų bei „normų”. Parkavimas atvykusiems į teatrą buvo numatytas Dangės gatvėje, ją išplatinant. Čia kryžium gulė didieji „medžių” entuziastai, kruvinai protestuodami prieš gatvės platinimą – būtų reikėję iškirsti dalį senų medžių. Parkavimo problema ir miesto įsipareigojimai niekur nedingo. Ministerija sėkmingai finansuoja teatro statybas. Iš miesto pusės radosi idėja statyti požeminį parkingą. Vėl entuziazistams blogai. Pasirodo, parkingu galės naudotis ir centre esančių viešbučių svečiai. O tai jau, entuziazistų nuomone, reiškia korupciją ir nepelnytą naudą taip nekenčiamam verslui, kuris, anot „paprastų žmonių” tik skurdina ir visaip išnaudoja vargšus Lietuvos žmones. Nebus parkingo – nebus „korupcijos ir išnaudojimo” bei mokesčių mokėtojų „pinigų švaistymo”. Ir dar viena „svari” priežastis: kur statybos, ten otkatai. Nereikia, šiukštu mums to parkingo. Remiantis treningų, sportbačių ir beisbolo kepuraičių gerbėjų nuomone, lai eina į spektaklius pasirėdę ponai ir ponios su aukštakulniais ir vakarinėmis suknelėmis kilometrą, geriausiai dar ir per lietų. Ponai nepasius. Ir apskritai velniop tą teatrą. Ponų nusikalstamas išmislas. Su visu parkingu. A ne?

    • Praeivi,

      Žinai, kai tas požeminis parkingas kainuos ne mažiau, nei teatro rekonstrukcija, tai kaži, ar ir pats jam pritartum. O į Vilniaus operhauzą ar Kauno muzikinį ir nepateksi, šalia savo karietą pasistatęs. Ir ten, ir ten rekonstrukcijos vyko, vyks dar ir nieks nereikalauja parkingų šalia. Yra taksi, viešasis transportas- nematau bėdos pasipuošus spektaklio žiūrėti atvykti. Matom istoriją su mokykla, manot, čia bus kitaip?

  3. D.

    Pagaliau konkretesnis veiksmas, nes vaizdas toks, lyg aikštė visus 31-nerius metus, neprarasdama vilties ir nesikeisdama, laukė sugrįžtant lenino. Belieka tikėtis, kad miesto administracijai pakaks jėgų nesustoti ir privesti projektą iki galutinio jo įgyvendinimo, o politikai ir aktyvistai gebės atsispirti pagundoms tapti keletos medžių „gynėjais”, architektūros guru ir kitų sričių ekspertais, kišančiais koją atsinaujinimui.

    Reply
    • Anonimas

      Miesto niokojimas.garazais nera.naujijimas.. anaiptol nesusipratimas.

  4. klausiu

    Nežinau kam gali patikti esama situacija… Ir gėda prieš užsieniečius ir nemalonu kai tenka praeiti. Daugelis tokių sovietinių objektų jau aptampyta, vo ši aikštė vidury miesto saugo kažkokią dvasią negerą. Kas vaikšto pėsčiomis, nesupras, kad ir parkingo kažkur reikia. Sustojo dėl idėjų mėnulį įkurdinti ar kaip? Juk galima suprojektuoti ir kažką žemiškesnio gal.

    Reply
    • Anonimas

      Sutvarkyti aikštę paprastuoju dangų atnaujinimų remontu netinka?pakeisti jei būtina plyteles naujomis ir atnaujinti dangas sudentin6ga?

  5. Ieva

    Kad tik išjudėtų darbai, pati aikštė fififi atrodo, o ir mašiną tragedija rasti kur pasistatyti. Neverta apsimesti, kad visi pradėsim darniai judėti pėsčiomis ar tais užmuštukais/paspirtukais.

    Reply
    • Anonimas

      Pestute ateikite, vt vaziuokite į centrą.. beto prie piliavietes didele aiksteele parkavimui.

    • U

      Kol statysim visur parkingus ir negerinsim viešojo transporto, dviračių ir pėsčiųjų eismo – tikrai nepradėsim.

  6. Vietinis iš senamiesčio

    Džiaugiuosi sutvarkytu Dangės skveru, net vilniečiai svečiai džiaugėsi, kokią gražiai sutvarkytą pakrantę turime. Džiugina, ten besirenkantys vaikai. Tvarkosi Muzikinis teatras. Kaip būtų gražu, kad ir atgimimo aikštė būtų atnaujinta ir sutvarkyta.
    O dėl požeminio parkingo: čia verkia, kad parkingą statys, o tuoj kitame straipsnyje verks, kad nėra kur mašinų statyti. Gal apsispręskime.

    Reply
  7. Visuomenės balsas

    Senai laikas sutvarkyti šią miesto vietą. Juk joje dar iki šiol išliko sovietinis tvaikas, nepaisant aikštės pavadinimo. Ir Lenino berželiai, kurie buvo pasodinti 1976 metais kad proletariato vadui nebūtų liūdna, turi būti pašalinti. Apskritai, aikštė labiau sovietinį Kaliningradą primena. Reikalinga moderni, vakarietiška erdvė, kuri būtų pagarbi paveldui, patogi bei patraukli miestelėnams bei spręstų parkavimo problemą miesto centre. Taigi, aš už.

    Reply
    • Anonimas

      Isdarkytas.skveras. ankstenis parkas ir jaukesnis ir pateuklesnis buvo. Tereikejo irengti vaiku aiksteles atnaujinti dangas.

  8. Joris

    O gal šiaip sutvarkyti erdvę, be požeminių parkingų, stovylų, mėnulių…? Šiaip tvarkinga, apželdinta erdvė, gal su fontanu. Nereik muzikiniam to parkingo tikrai, o viešbučių abiejų svečių automobiliams per didelė mūsų auka būtų ten auksinį garažą statyti.

    Reply
  9. Pažvelkim iš kitos pusės...

    Būtent dabar, paskelbus rinkos dalyvių apklausą ir pradeda švietis viltis, jog pagaliau gali prasidėti realūs darbai. Bet juos teks atlikti naujai išrinktai miesto valdžiai. Jei norime mūsų miestelyje turėti sutvarkytą vieną pagrindinių miesto erdvių, nederėtų prileisti prie valdžios vairo verkšlenačių, amžinai ir viskuo nepatenkintų, nusiteikusių prieš naujų tiltų statybą, sporto aikštynų įrengimą, parkų tvarkymą, pastatų atnaujinimą…. Apeliuoju į pozityviai nusitekusius klaipėdiečius, kurie, deja, bet retai randa laiko parašyti komentarą po eiliniu aktualiu visai miesto visuomenei straipsniu, kuris pademonstruotų beviltiškiems niurzgliams, kad ne nuo jų priklauso miestelio perspektyvos… Taigi, mieli klaipėdiečiai, pasirinkite teisingai!

    Reply
    • Anonimas

      kalbekite tik uz save . realija tokia kad garazu miesto centruose niekas nestato. Tie jusu vadinami niuzgliai i situacija žiūri realiomi nerozinenemis akimis. Beto kritika yra sveika demokratijos išraiška.

  10. 100%

    Pinigų švaistymas.Absoliučiai beprasmis projektas,ypač kai dabar tokia infliacija.Tas garažas bus su mokamu parkavimu,aplinkui pilna jau apmokestintų gatvių.

    Reply
  11. plius minus

    Na pagaliau ryžosi ir duok Dieve savivaldybei proto ir valios nepasiduoti tiems , kas neturi nei fantazijų nei potencijos ką nors daryti . Nėra tai LENGVA UŽDUOTIS, tikrai atsiras čia tų amžinų ekspertų-vertintojų , bet kas nedirba tas ir NEDIRBA.
    Sveikinimai ir labai gerai, kad pagaliau tuo rusiškus Lenino berželius išraus… Istorija ir tikri Klaipėdiečiai pamena, kad Leninui atsistojusiam ne savo žemėje pritrūko rusiškos aplinkos, tai tuometinis partijos komitetas nusprendė jį apsodinti beržais iš Razlivo. O beržinių malkų dabar kaip tik yra didelis trūkumas ….
    Sėkmės ir sveikatos visiems prisidėjusiems.

    Reply
    • Anonimas

      Gal nereikia blevyzgotis. Valdiškuose piniguose ir užsakymuose nesišildantys miestiečiai teigia apie švaistymąsi mokesčių mokėtojų pinigais perteklinėse statybose ir įvairiose studijose. Sumažinus apetitus įvairioms nebūtinoms ar perteklinėms statyboms ar jų įmantrybėms, „sutaupytos” lėšos galėtų būti skiriamos kitiems būtiniems darbams ir poreikiams tenkinti.

  12. Nebėra vilčių

    Nebėra vilčių, kad centrinėje miesto dalyje esanti Padniestrė bus sutvarkyta. Trypčioja, diskutuoja, o tuo metu viskas pabrango dvigubai. imkite pavyzdį iš kauno- ne bezda o daro, todėl ir padaro.

    Reply
  13. Na

    Centrinio miesto garažo miestui verkiant reikia, o Teherano aikštės mėnulio tikrai nereikia, čia gyvena lietuviai !

    Reply
    • Anonimas

      Daugiau vaikščioti reikia. Kojos nenuluš paeiti 300-400 metrų nuo gigantiškos visada pustuštės stovėjimo aikštelės, esančios aplink Pilies uostelį. Beje, vietos dar padaugės nugriauto pastato vietoje prie Daržų g. sankryžos.

  14. Anonimas

    Kokia nauda iš požeminio parkingo jei nebus galima ten parkuoti elektromobilių? Beto kuriame dar pasaulio mieste centrinėje mmiesri aikštėje yra parkingas būtent crntrineje.?

    Reply
    • Anonimas

      Milane, Čikagoje. Aišku, ten požeminiai parkingai nebuvo statomi kaip kad mūsų Bezdonių kaime vien tam, kad pvz. [La Scala] teatro lankytojai galėtų arčiau pasistatyti savo transportą teatro renginių metu [sezono laikotarpiu].

    • anonimui

      Jusu paminetuose miestuose parkingas senamiescuo pakrasciuose. Musu miesta bandoma parkinga irengti paciame miesto centre. Yra skirtumas. Ps siulytume.najdoti parkavima prie pilies…

  15. Ruta

    Gal leiskit klaipėdiečiams , kurie yra įleidę šaknis čia, suprojektuot svarbiausią miesto aikštę. Jie geriau žino istoriją ir jaučia Klaipėdos dvasią. Šitas modernizmas tik palaidoti milijonai ir jokio jaukumo, nebent Klaipėdos viešbutis džiaugsis čia būsiančiais garažais.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atgimimo aikštės rekonstrukcija: iš teismo kliūčių nebus

Ir Apeliacinis teismas patvirtino, kad vienos iš abejones dėl Atgimimo aikštės konkurso sąlygų kėlusių bendrovių pretenzijos yra nepagrįstos. Trečią kartą ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

Švietimas

„Boružėlės” prakeiksmas: atsisakius vieno rangovo, kiti darbų nesiima

Šiais metais Klaipėdos savivaldybei jau net du kartus teko viešai paskelbti karčią žinią: nė vienas projektuotojas neatsiliepė į kvietimą dalyvauti ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This