Kodėl klaipėdiečiams buvo uždrausta verstis jūrų prekyba?

Istorinės Klaipėdos pėdos, Svarbu

Dovilė Ringis
2022-12-02

Komentarų: 1

Iki pat 18 amžiaus vidurio Klaipėdos uostas apėmė tik Dangės upės žiotis. Gylis prie upės krantinių čia siekė apie 10 pėdų – pavertus į metrus tai vos daugiau kaip trys metrai. Šiandien didžiojoje dalyje uosto yra pasiektas 15–15,5 metrų gylis. Tačiau prireikė ne vieno šimto metų, kad Klaipėdos uostas suklestėtų.

XVI a. antroje pusėje – XVII a. pradžioje miestiečiams ne kartą buvo uždrausta verstis jūrų prekyba, laivininkyste ir laivų statyba. Apribojimai panaikinti tik 1657-aisiais. Klaipėdos uostas vaduotis iš sąstingio pradėjo suklestėjus prekybai mediena.

Laivų statybos Klaipėdos uoste pradžia laikomas XVI amžius. Nors burlaiviai uoste ir buvo statyti, tačiau neaktyviai – ne vieną dešimtmetį Klaipėdoje registruotus burlaivius buvo galima suskaičiuoti ant pirštų. Burlaivių statyba Klaipėdos uoste suklestėjo XIX amžiuje, teigiama, kad kurį laiką Klaipėda galėjo pasigirti turinti vieną didžiausių burlaivių laivynų regione. Tačiau atsiradus garlaiviams, burlaivių era baigėsi.

Nuo 1900-ųjų Klaipėdoje nebeliko nė vieno jūrinio burlaivio, priklausiusio klaipėdiečių laivininkystės kompanijoms.

Apie ankstyvąjį Klaipėdos uosto vystymąsi ir plėtrą laidoje papasakos Lietuvos jūrų muziejaus istorikai Dainius Elertas ir Romualdas Adomavičius, Mažosios Lietuvos istorijos muziejaus istorikas dr. Julius Žukas.

„Istorinės Klaipėdos pėdos” – tai edukacinis projektas, skirtas atskleisti, kaip vystėsi ir augo Klaipėdos miestas. Projektą kuria naujienų portalas „Atvira Klaipėda”. Jis iš dalies finansuojamas Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros programos „Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-mečio minėjimas”.

1 Comment

  1. plius minus

    PUIKUS Projektas.
    Dėkoju ir jau nebesistebiu, kad geras žodelis mums toks brangus, kad mes taip taupomės Juo pasidalinti.
    Ačiū Jums ir už tuos, kurie dabar neturi laiko padėkoti ir už tuos, kurie rinkimams ruošiasi ir mums pasakas rašo ir už tuos , kurie rašyti nemoka 🙂 Būkite Sveiki.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdą 19-ą kartą pristato kruizinės laivybos parodoje

Šią savaitę Majamyje vyksta didžiausia pasaulyje kruizinei laivybai skirta paroda „Seatrade Cruise Global 2024“. Joje jau 19 kartą dalyvaujantis Klaipėdos ...
2024-04-10
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Į Klaipėdą atplauks 50 karo laivų

Birželio 4–7 d. Klaipėdoje vyks vienas iš didžiausių Baltijos regione renginių – tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ atvykimo konferencija. Planuojama, ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Pasirašytas tarptautinis memorandumas dėl žaliojo koridoriaus

Singapūro laivybos įmonės „X-Press Feeders“ ir šešių Europos uostų, tarp kurių ir Klaipėdos uostas, vadovai penktadienį Hamburge padėjo parašus bendrame ...
2024-04-05
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This