Vilniaus vairuotojų streiko pamokos

Nuomonės

Linas Poška
2022-12-08

Komentarų: 1

Jau ketvirta diena streikuoja UAB „Vilniaus viešasis transportas” (VVT) vairuotojai. Yra proga pamąstyti, kodėl taip sostinėje nutiko ir kaip mums
čia to išvengti.

Dominavimas rinkoje – pavojingas

Vilniuje municipalinis VVT užima apie 80% rinkos. Tokiu atveju atsitiktinės aplinkybės – vadybos klaidos, profsąjungų nekonstruktyvumas etc. – kurios kitu atveju kenktų tik konkrečiai įmonei, tampa viso miesto problema.

Išmintinga valdžia turi siekti, kad joks vežėjas rinkoje nedominuotų. Tam ji turi teisinių, administracinių instrumentų ir privalo jais naudotis.

Pinigai – dar ne viskas

Kiti du Vilniuje dirbantys privatūs vežėjai už ridos kilometrą gauna mažiau nei VVT, jų personalo atlyginimų vidurkis irgi mažesnis nei municipalinio vežėjo. Tačiau privatininkai nestreikuoja.

Niekada nesakyk niekada – turbūt ir ten yra nepatenkintų vairuotojų, gal jie irgi kada paseks kolegų pavyzdžiu. Tačiau dabar yra taip. Vadinasi, ne vien pinigai lemia.

Jeigu Vilniaus savivaldybė mėgins dabartinį gaisrą tiesiog užpilti pinigais, prielaidos naujam VVT streikui išliks.

Vadovo savybės

Daugelis išmanančių žmonių atkreipė dėmesį į dabartinio VVT vadovo vaidmenį kylant streikui. Galbūt paskiriant jį buvo padaryta klaida.

Tarnybos lapas rodo jį esant moderniu finansistu ir vadybininku, galinčiu vadovauti bet kam. Tačiau viešojo transporto įmonė nėra „bet kas”. Autobuso vairuotojas pats yra daugiatonės transporto priemonės „vadovas” ir jos salono „direktorius”. Tai atsakingas darbas ir jį dirbantys žmonės turi aukštą savivertę. Todėl tinkamas tokios įmonės direktorius bus praėjęs ten ar kitoje tokioje įmonėje eksploatacinio darbo laiptelius ir vibruojantis su personalu ta pačia banga.

…ir apie santykių ekologiją

Visų miestų valdžios akcentuoja viešojo transporto ekologiją. Perka naujus autobusus, perveda į švaresnę kuro rūšį. Tai visiems matoma ir suprantama, tuo lengva pasigirti. Tačiau net pažangiausias vandeniliu kūrenamas autobusas bus beprasmis, jeigu dėl streikuojančio vairuotojo stovės garaže. Todėl dėmesys šiai geležiai turi būti balansuojamas rūpesčiu ir darbo santykių kokybe įmonėse.

Vertinant vadovo darbą turi būti nagrinėjamas ne tik įmonės balansas, bet ir minkštoji jo darbo dalis. Tam, galbūt, tokių įmonių valdymo organus reikėtų papildyti žmonėmis, turinčiais ir humanitarines kvalifikacijas.

1 Comment

  1. Rita, ne liberalė

    Pirmiausia, tai sunkus darnas. Ir ne apie vasybą, modernumą kalnama streike. Viena kartą atsigręžti reikia š mūsų kantrius, bet užguitus žmones. Požiūris į juos, kaip akmens amžiuje. Nevairavote Jūs, Linai, miesto autobuso, nedirbote fizinio darbo- ir tikrai ne Jums apie tai postringauti. Nebijokime streikų, tikiu, kad jų tik daugės. Ir džiaukimės, kad europiečiai – tai ne marokiečiai, kurie sudarydami tik 5 proc. gyventojų Belgijoje, po laimėtų futbolo rungtynių prieš belgus, Briuselyje daužiė virtinas. mėtė paspirtukus į langus, parduotuves, degino automobilius. Atbėgę ir gavę teisę Belgijoje gyventi, jie šitaip šventė savo pergalę??? Sėkmės ir stiprybės VilniausVT darbuotojams, normalūs vilniečiai juos palaiko. O mūsų spauda, ta demokratinė media , deja, tam skyria vos keletą sakinių žiniose…

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Klaipėdos/Mažosios Lietuvos istorija

Pristatys knygą, atgaivinančią tarpukario Klaipėdos kasdienybę 

Trečiadienį, balandžio 17-ąją, 17 val., Klaipėdos miesto savivaldybės I. Kanto viešojoje bibliotekoje (Turgaus g. 8) klaipėdietis žurnalistas Martynas Vainorius pristatys ...
2024-04-17
Skaityti daugiau

Transportas

Integruotiesiems maršrutiniams taksi – 6 metai

Antradienį sukanka 6 metai, kai į viešąjį Klaipėdos transportą kaip integruota jo dalis įsiliejo maršrutiniai taksi. Per tą laiką M5, ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

Transportas

100 000 000-asis keleivis gaus dovanų metinį bilietą

Šį ketvirtadienį peržengsime reikšmingą simbolinę ribą – šimtamilijoninę kelionę naujojo elektroninio bilieto sistemoje. Po šio fakto turbūt jau ir nebederės ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This