P0

Konsultacijos

Ką daryti, jei dėl sniego dingo elektra?

Atvira Klaipėda

Atvira Klaipėda
2022-12-14


Sunkus, šlapias sniegas ir nuo jo linkstantys medžiai sutrikdė elektros tiekimą Lietuvoje, daugiausiai gedimų fiksuota atskiruose rajonuose, kur susidarė atitinkamos temperatūros ir sniego sąlygos. Nors bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) automatizuojamas tinklas užtikrino, kad pusei paveiktų vartotojų elektros tiekimas buvo atstatytas nuotoliniu būdu, visiškai eliminuoti žiemos stichijų sukeltų pažeidimų neįmanoma.

Asociatyvi portalo archyvo nuotr.

„Sustiprintų ESO ir rangovų brigadų, dispečerių ir kitų darbuotojų dėka, gedimai yra operatyviai pašalinami, tačiau dažnai dėl toliau krentančio sniego – atsinaujina. Gausus šlapias snygis gali nuolat vartyti medžius, laužyti jų šakas, taip pakartotinai pažeisdamas elektros tinklą. Tai ypač aktualu nutolusiose vietovėse. Tokiu atveju gedimų šalinimo trukmė priklauso nuo stichijos masto bei gedimų sudėtingumo“, – pranešime pažymi ESO Ryšių su visuomene projektų vadovas Paulius Kalmantas.

Pasako jo, siekiant kuo greičiau pašalinti elektros tiekimo sutrikimus, gyventojams labai svarbu žinoti, į ką kreiptis.

Kur kreiptis dingus elektrai?

Įvykus gedimui sutrikimą patogiausia registruoti internetu adresu eso.lt/registruotigedima ar visą parą veikiančiu nemokamu trumpuoju telefonu 1852, tačiau masinių atjungimų metu skambučių centras būna itin apkrautas, todėl jeigu yra galimybė rekomenduojama gedimą registruoti internetu. Užregistravus gedimą, papildomai skambinti nereikia, nes jį bendrovė mato savo sistemose.

Prieš registruojant patariama patikrinti, ar sutrikimas jau nėra fiksuotas ir pažymėtas atjungimų žemėlapyje, kurį galima patikrinti eso.lt/zemelapis. Jeigu gedimas atvaizduojamas – papildomai registruoti nereikia.

„Suprantame, kad žiemos metu elektra yra gyvybiškai svarbi, todėl reaguojame į visus pranešimus. Žinoma, masinių atsijungimų metų visada stengiamasi prioretizuoti tuos gedimus, kurie paveikia daugiausiai vartotojų. Taip pat kartais pasigirsta gyventojų nuogąstavimai, kad užregistravę gedimą jie nemato ESO brigadų, tačiau pergyventi nevertėtų – gedimas gali būtų įvykęs ir už keleto ar daugiau kilometrų, dažnai tai būna miško gilumoje, todėl ESO darbuotojai gali likti ir nepastebėti“, – sako P. Kalmantas.

Kaip pasirengti ilgesniems sutrikimams?

Automatizuotų sprendimų gedimai gali būti pašalinti per keletą minučių, tuo tarpu vienetinis fizinis tinklo pažeidimas aiškiai identifikuojamoje vietoje gali užtrukti ir kelias ar keliolika valandų, priklausomai nuo pažeidimo pobūdžio. Todėl artėjant smarkiam snygiui svarbu užsitikrinti kuo didesnį savo ir savo turto saugumą bei būti pasirengus galimiems elektros tiekimo sutrikimams.

„Reikėtų vengti ėjimo į lauką ekstremaliomis oro sąlygomis, įsitikinti, kad namuose pakankama maisto ir geriamojo vandens, o mobilusis telefonas – pilnai įkrautas. Gyvenant nutolusiose vietovėse verta pasirūpinti elektros generatoriumi“, – atsargumo priemones vardija P. Kalmantas.


    2022-12-14

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Visų komentarų autorių IP adresai yra skelbiami viešai.

    Parama

    Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos" žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja - paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai" sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

    Paremti
    Atviri dokumentai

    VšĮ „Klaipėda atvirai" kiekvieno mėnesio pradžioje skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat - detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

    Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai" dalininkų sąrašą.

    Su dokumentais galite susipažinti čia
    Informacija

    Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso
    VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

    Puslapio taisyklės. 

    Redakcijos tel. + 370 650 77550
    el. paštas: info@atviraklaipeda.lt