Klausimas dėl „Klasco” krovinių ir dulkėjimo teismuose suksis iš naujo

Svarbu, Uostas ir jūra

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) panaikino pirmos instancijos sprendimą, kuriuo dar pernai rugpjūtį buvo atmestos Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco”) pretenzijos dėl Aplinkos apaugos agentūros (AAA) sprendimo patikslinti įmonės taršos leidimo sąlygas.

Martyno Vainoriaus nuotr.

AAA buvo nurodžiusi, kad turi būti numatytos išmetamų teršalų sumažinimo priemonės atsižvelgiant į minimalius reikalavimus dulkėtumui mažinti, buvo pasisakyta ir dėl kraunamų birių medžiagų sąrašo

„Klasco” savo skunde dėstė, kad taip AAA nepagrįstai apribojo jos perkraunamus krovinius ir jų kiekius, nepagrįstai sugriežtino normas ir ji nebegali pati pasirinkti alternatyvių bei efektyviausių dulkėtumo mažinimo priemonių. Įmonė taip pat akcentavo, kad per metus išmeta tik apie 6 proc. leidžiamo teršalų, tad esą visiškai nesuprantama, kodėl jai ribojimas kraunamų birių medžiagų sąrašas.

„Klasco” skundą išnagrinėjusi Vilniaus apygardos administracinio teismo kolegija, kurią sudarė teisėjos Gitana Butrimaitė, Iveta Pelienė ir Jolita Rasiukevičienė, pernai konstatavo, kad jis yra nepagrįstas. Anot teismo, galiojančiuose reikalavimuose nėra palikta galimybės ūkio subjektui pačiam pasirinkti priemones dulkėtumui mažinti. Taip pat konstatuota, kad „Klasco” poveikio aplinkos oro kokybei mažinimo priemonių plane yra minimos tik bendros priemonės, formuluotės yra abstrakčios, apimančios ilgus terminus, kai kur nurodoma, kad tam tikri veiksmai bus atliekami nuolat ir kt. Todėl, pasak teismo, AAA pagrįstai reikalauja konkretaus veiksmų plano su numatomomis priemonėmis ir jų įgyvendinimo terminais.

Teisėjų kolegija pabrėžė, kad taršos mažinimo klausimas yra svarbus ir visuomeniniu aspektu (į bylą AAA buvo pateikusi Klaipėdos miesto gyventojų skundą, kuriame „aiškiai matomi taršos, galimai patenkančios iš pareiškėjos teritorijos, padariniai”). Anot jos, „taršos, dulkėtumo mažinimo klausimas turi būti tiksliai reglamentuotas”.

Šis sprendimas galėjo būti skundžiamas LVAT ir „Klasco” pasinaudojo tokia teise.

Pastarojo teismo kolegija, kurią sudarė teisėjai Laimutis Alechnavičius, Ramūnas Gadliauskas ir Arūnas Sutkevičius, jau konstatavo, kad pirmosios instancijos sprendimas neatitinka esminių reikalavimų, todėl negali būti pripažintas pagrįstu bei teisėtu.

Anot LVAT, pirmosios instancijos teismas netyrė ir nevertino, ar teisėtai ir pagrįstai specialiojoje leidimo dalyje buvo įrašyta tik dalis „Klasco” paraiškoje nurodytų krovinių rūšių ir kiekių. Taip pat jis esą netyrė bei nevertino, ar pagrįstai AAA nurodė įmonei parengti ir pateikti planus, technologinio proceso aprašymą bei kitą informaciją. Analogiška išvada buvo padaryta ir dėl AAA rekomendacijos vaizdo kameromis stebėti savo teritoriją ir suteikti prieigą prie jų agentūrai bei Aplinkos apsaugos departamentui. Taip pat LVAT pirmos instancijos sprendime pasigedo vertinimo, ar AAA galėjo į specialiąją leidimo dalį įtraukti nuostatas dėl minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti.

„Teisėjų kolegija konstatuoja, kad nurodyti pirmosios instancijos teismo padaryti proceso teisės normų pažeidimai negali būti ištaisyti apeliacinės instancijos teisme, nes pirmosios instancijos teismas nenustatė visų bylai reikšmingų aplinkybių, jų visapusiškai ir objektyviai neištyrė”, – rašoma neskundžiamame sprendime, kuriuo panaikintas Vilniaus apygardos administracinio teismo verdiktas ir byla jam grąžinta nagrinėtini iš naujo.

9 Comments

  1. Kalipėdos savivaldybė ... aūūūū

    Seimui įpareigojus savivaldybėse nuo 2023 m. sausio nustatyti mažos taršos zonas, aplinkos ministras tvirtina, kad to nepadarė nė viena savivaldybė, todėl ketinama šį reikalavimą švelninti.
    Dabar siūloma įpareigoti tokias zonas nustatyti iki 2024 metų, o įrengti iki 2025 m. ir tik tuose miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50.000 gyventojų.

    Reply
  2. vigilijus

    Kuo skiriasi miesto centras nuo miesto pakraščio? Argi teisę į švarią aplinką, į poilsį ir ramų miegą turi tik Klaipėdos centro gyventojai? Kokia tokios segregacijos priežastis? Kodėl dėl neleistinos taršos ir triukšmo linksniuojama KLASKO, o KAMINERA dėl daromų tokių pačių ar net didesnių pažeidimų lieka nematoma?

    Reply
    • Žinoma!

      Tarša- visur yra tarša. Jei norim gyventi, uosto taršos mieste neturi būti.

  3. KLASCO tarša

    Iš viso uždrausti KLASCO krovai miesto centre. Kiek dar tęsis šitas psichologinis mobingas gyventojams.

    Reply
  4. +-

    Teismai , tai KLASCO valdybos pirmininko Balčiūno arkliukas ištraukti pinigėlius iš ponios Lubienės , per savo teisinę kontorą.
    Nusisamdytų ponia Lubienė kitą teisinę kontorą ir manau daug bylų užbaigtų.

    Reply
    • Juoda diena

      tada ateitų į miestą – kiek visokių klaskinių direktorių, pavaduotojų ir pn. susireikšminusio KLASCO planktono nutrintus krėslus prarastų. Reiktų naujo darbo visiems ieškotis. Tada vietos politikieriai, Jazz festivalis Naujų Metų marozo dovanų ir paramų nebesulauktų.

  5. Anonimas

    Klasco turėtų būti uždrausta krovinius krauti naktį, ramybės laikotarpiu.

    Reply
  6. Ne - taršiai uosto ir KLASCO veiklai!

    Viduryje miesto negalima ir neleistina tarši uosto ir KLASCO veikla!

    Reply
    • Andrius

      O ką konkrečiai taršaus jie dabar krauna? Kiek prisimenu geležies rūdos ten jau nebėra.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Svarbu, Sveikata

COVID-19 pirkimai vis dar aidi teismuose

Teismuose dėl jos dalimi tapusios Klaipėdos universitetinės ligoninės pandeminio laikotarpio pirkimų tebesimurkdanti Klaipėdos universiteto ligoninė pirmoje instancijoje laimėjo dar du ...
2024-04-08
Skaityti daugiau

ELTA

Keisis kormoranų skaičiaus reguliavimo tvarka

2025 m. įsigalios nauja kormoranų populiacijos kontrolės tvarka ir nustatytas skaičius, kiek šių paukščių galės naikinti žuvininkystės ūkiai, praneša Aplinkos ...
2024-04-07
Skaityti daugiau

Svarbu, Uostas ir jūra

Deginimui skirtų atliekų importas per uostą: judama toliau

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ toliau vykdo procedūras, kad galėtų įgyvendinti planus per metus krauti apie 120 tūkst. tonų nepavojingomis ...
2024-03-29
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This