Dėl BRT Kontrolės komitetas ėmėsi statybų inspekcijos vaidmens (26)

Svarbu, Transportas
Avatar photoArtūras Šulcas
2023-01-18

Rinkimų karštligės užvaldytas savivaldybės Kontrolės komitetas, vadovaujamas vieno iš kandidatų į Klaipėdos miesto merus Arvydo Vaitkaus, nepaisydamas reglamento, antradienį dvi valandas klausėsi aštrios architektų bendruomenės kritikos rengiamai BRT (Bus rapid transit) schemai.

Į komiteto posėdį pakviesti miesto architektų bendruomenės atstovai vienas po kito piešė vos ne apokalipsę, ištiksiančią Klaipėdą, jeigu savivaldybė įgyvendins rengiamą projektą. Esą būsiąs sutrikdytas normalus miesto funkcionavimas, sužlugdytos miestiečių svajos.

Architektai ilgai aiškino, kad rengiamas projektas prieštarauja Klaipėdos miesto bendrajam planui ir aibei kitų dokumentų. Su savivaldybės administracijos atstovais jei diskutavo dėl definicijų: kas yra BRT, kada reikia ar nereikia atlikti poveikio aplinkai vertinimą ir panašiai. 

Administracijos direktorius Gintaras Neniškis nuolat bandė raminti aistras, teigdamas, kad kol kas rengiama tik galima BRT eismo schema, o ne techninis projektas: numatomas darbų eiliškumas, etapai, kad įgyvendinant šį projektą nebūtų trikdomas transporto eismas. Jis tvirtino, kad diskusija dėl galimų eismo pokyčių Tiltų, Herkaus Manto gatvėse dar nebaigta. O būtent dėl jų ir kyla daugiausiai aistrų.

Direktorius sakė, kad rengiant BRT schemą remiamasi Darnaus judumo planu, studija, kurioje itin plačiai buvo nagrinėjamos elektrinio transporto diegimo Klaipėdoje galimybės – nuo metro, tramvajaus iki BRT –  tramvajaus analogo, bet be bėgių. Šioje studijoje esą buvo pateiktos visų alternatyvų įgyvendinimo kaštai, laiko bei kitų resursų poreikis. Dabar neva einama tuo „kukliausiu keliu”, kurį pasirinko Klaipėdos miesto savivaldybės Taryba.

„Kaštus matau, o naudos…”, – tarsi konstatavo, tarsi kvietė dalytis abejonėmis architektas Edmundas Andrijauskas. Tiek jis, tiek jo kolegos, daugiau nei valandą žėrė kritiką, negailėjo globalių ir net smulkmeniškų pastabų rengiamam projektui. Kai kurie net graudinosi. 

Pasigesta ir Bastionų tilto. Jo pritrūko ir Sauliui Budinui, kuriam vadovaujant savivaldybės administracijai šio tilto statybos projektavimas ir buvo sustabdytas. 

Komiteto nariai klausėsi profesionalų diskusijos ir jau po darbo valandų nusprendė, kad reikia posėdžio protokolą perduoti savivaldybės administracijai: tegu ji atsako į diskusijoje iškeltus klausimus. Vicemeras Arūnas Barbšys bandė stabdyti šį sumanymą, sakydamas, kad tie klausimai nėra suformuluoti, bet į tai nebuvo atsižvelgta.

Žymos: | | | | | |

Komentarai (26):

Atsakymai į “Dėl BRT Kontrolės komitetas ėmėsi statybų inspekcijos vaidmens”: 26

  1. Xy parašė:

    Nebejuokinkite su tuo Bastionu tiltu. Tik pradeda projektuoti, tie patys laskao visaip kritikuoja. Pasaulio pabaiga Klaipėdoje bus. Išsigąsta išrinktieji, nukiša į stalčius, tada architektai – o dieve juk Bastionu tilto tai vis nėra. Pasaka be galo

  2. Mmm parašė:

    Greit rinkimai ir iž Dudorių ir jo šajkutę tikrai daugiau nebalsuosiu. Reikia Klaipėdos m. naujų veikėjų, tie Neniškia, atsiprašau ir kiti visi b……škiai, tegul eina į pensiją, tik liežuvių tie mala.

  3. Klemka parašė:

    Ką čia kalbėti apie naujus projektus kai ka tik pastatė šviesoforą per Dariaus ir Girėno ir Sportininkų gatves tai pereiti Dariaus ir Girėno gatvę degat žaliai šviesai skirta tik 10 sekundžių.Tai vieni nežiūri kad užsidega raudona šviesa ir eina toliau, o kiti bėgte bėga kad įk spėti, o ką daryti senam žmogui kuris nepajėgia bėgti o gali tik eiti…Taip jaučiasi kad ir naujos įdėjus nieko gero neduos, na kaip pas mus daroma paskui prasidės korekcijos su milijoninės kainom pavyzdis Danės parkas, skulptūrų parkas…

  4. Nesesim vistiek i tas geldas. parašė:

    Darys viska ir beleka,kad tik automobilistams butu blogiau.

  5. klaipedietis parašė:

    Mesti sovietinius architektus į šiūkšlyną. Viskas ką jie žino apie miestų vystima yra iš 50 metų senumo vadovėlių. Dėl tokių „egzpertų” ir stagnuoja Klaipėda.

    • Martynas parašė:

      Sovietų architektai padarė platų Taikos prospekto, kad galėtum vistiti. Kas maišo praplatinti nuo Akropolio iki Avitelos, kad ne būtų kamščių? Viena juosta elementarei. O miesto valdžia padarė tik 30 stovėjimo aikštelės. Mieste tik 3 gatvės, tai reikia gerinti pralaidumo. Gal buvo toks užduotis?

    • Klaipedietis parašė:

      Taikos pr. Yra visiškas nesamonė. Kažkoks autostrados ir pagrindinės miesto gatvės kratinys. Dėl ko nėra nei pralaidumo, nei normalios pagrindinės gatvės. Beje dėkok sovietiniams architektams, kad mieste tik 3 gatvės.

    • to klapedietis parašė:

      Akivaizdu kad neturite urbanistikos nei traporto judejimo prqlidumo supratimo, ka sugebate puikiai tai peikti supwriniusu laiku architektų sprendimus. Anaila laikas miesto vystymas buvo zinomas ir suprantamas. Beto palikta galimybe irengti trmavaju linija..

  6. Nedarykime nieko parašė:

    ir susigražinkime geltonuosius Ikarusus, tai architektų jaunystės autobusai, nostalgija, jiems tiks, kaip ir Vaitkui.

    • Anonimas parašė:

      Ironija zinoma gerai, bet kad projektas nrtinkaymas ir kišama per privarta. Pagrindinis argumentas 2minutes greiciau vt nuvaziuos maršrutą… Kad sankryzos bus sugadintos o ir be vt yra kitu eismo salyviu nutylima.

  7. Klp parašė:

    Civilizuotame pasaulyje šviesoforai yra saugaus eismo elementas- Klaipėdoje-miestiečių nelaimė ir prakeiksmas. Jei dar pradės kameros kontroliuoti ,kad neįvažiuotų degant geltonam šviesoforo signalui-bus visiškas chaosas mieste,nes daug vietų žalias signalas dega tik 3-5 sekundes. Kituose LT miestuose turi specialistų,sugebančių surekuliuoti juos,o Klaipėda niekaip jų nesuranda.Kur čia šuo pakastas?
    Valdininkai,turėtumet ir grabe apsiversti už Vingio-Smiltelės sąnkryžą.

  8. . parašė:

    Kontrolės komitetas laiku pakėlė klausimą, kol dar procesas neįvyko. Nes po to , šaukštai bus po pietų , galėsime visi verkti, net tik ponas Barbšys su Direktoriumi. Architektams pagarba už iniciatyvą ir pilietiškumą.
    Pritarčiau protingo komentaro autoriui , kad straipsnio autoriui laikas būtų baigti savo subjektyvius politinius vertinimus. Lai įsikuria savo AK ar nusiperka radijo stotį , kap Senukų savininkas ir reiškiasi .

    • Jooo... parašė:

      Ne simonavičiutės reikalas ką AK spausdina. Jei nepatinka, lai neskaito ir nerašo, o dabar komentaruose nuoširdžiai „pluša” pagal savo plokštelę, ir dar moralus kitiems skaito.
      GĖDA, GĖDA, GĖDA !!!, ir dar „gieda”.

  9. Šiaip parašė:

    tai laikas būtų žurnalistui išlipti iš politiko kaliošų su savo subjektyviais vertinimais. Ar iš A.K. Ir nors faktus išmokti skirti – rengiami 6 paprastojo remonto projektai, o ne techniniai, darbo projektai ir juo labiau ne kažkokia eismo schema. 2 valandas truko visas posėdis ir kalbėjo komiteto nariai, svečiai. Architektai sugaišino gal pusvalandį. Muistydamiesi graudinosi tik A.Barbšys ir G.Neniškis.

  10. Žiūrovas parašė:

    Žiūrėjau komitetą, tapo liūdna, kad savivaldybės atstovai negalėjo aiškiai pasakyti, koks bus poveikis ir efektas iš šio projekto.

  11. Artūrai parašė:

    O Jūs tą BRT „techninį darbo projektą” ar matėte, ar skaitėte? Supratau. Gal ir Jums teko prikišti nagus prie to šešių (6) Klaipėdos gatvių (Liepojos, H. Manto, Tiltų, Taikos, Smiltelės ir Vingio) „remonto” (!?) projektų rinkinio, kuris kažkaip persivadino į vieną „techninį darbo projektą”?

  12. Galimai parašė:

    Ne vien Nėniškio ausis kyšo , čia kažkas daugiau susidomėjęs šiuo projektu

  13. stebėjęs parašė:

    O kuris iš ten dalyvavusių „ekspertų” kokią nors susisiekimo sistemą projektavo? Edmundas tramvajų vertina kaip svarbų miesto identiteto požymį, o susisiekimo funkcija ir sistemos eksploatacijos kaštai jam visiškai neįdomūs, kiti tik dėl kompanijos ant savivaldybės mėgstantis paloti ar finansiškai suinteresuoti asmenys. Finansinis nuostolis tai didžiulis – vietoje 200 milijonų tik 5….O, kad tramvajaus entuziastams byrėjo jau nuo garsiosios beveik pusė milijono kainavusios studijos užsakymo peripetijų manau visiems akivaizdu. Viltis atgijo

    • Jooo... parašė:

      Simonavičiutė sako, simonavičiutė žino, matyt jai nuo to „navaro” neklius, ne taip . kaip nuo Klaipėdos Energija konversijos projekto.

  14. Anonimas parašė:

    Butina stabdyti si per preivarta brukama projektą. Jokios ekononines naudos nebus. Tik sugriaut meisto trasporto infrastruktūra ir sankryzos. Butina statyi tramvaju linija ziedu taikos pr. Šilutės pl.. uzteks jau ir taip šviesoforų ir kelio ženklų miestu Klaipėda patapo.

  15. Neverta parašė:

    Liko pora mėnesių ir BRT svarstyklės nukryps į kitą pusę, ko čia lakstyti po tą Klaipėdą per sankryžas akis išdegus, kad sutaupyti dvi minutes kelionės ?

  16. Gyventojas parašė:

    O ko jūs taip bijote profesionalų nuomonės, kodėl ją menkinate? Profesionalūs architektai geriau suvokia situaciją nei tie, kas BRT stengiasi visomis išgalėmis prastumti (matyt, kažkam labai niežti milijonus „įsisavinti”.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Švietimas

Atnaujins keturių ugdymo įstaigų kiemus

440 tūkstančius eurų Klaipėdos savivaldybė įsipareigojo maksimaliai sumokėti už vienos mokyklos ir trijų vaikų lopšelių-darželių kiemų bei privažiavimų dangų remonto ...
2024-07-26
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

Didžiojo pilies bokšto špilis iškils jau rugpjūtį

Užkopti į uostamiesčio piliavietės viršų, pasigrožėti nuo jos Kuršių mariomis ir Kuršių nerija, pasižvalgyti į uostą, laivus, akimis aprėpti miesto ...
2024-07-26
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Klaipėdos baseino broko byla suksis iš naujo

Dar 2019-aisiais prasidėjusi byla dėl naujojo Klaipėdos baseino defektų sugrąžinta į pirmąją instanciją – tokį sprendimą ketvirtadienį priėmė Apeliacinis teismas. ...
2024-07-25
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This