Vardan šoferių komforto atsisakyta BRT, medžių ir taškytasi įžeidinėjimais

Miestas, Svarbu

Klaipėdos miesto taryba išbraukė BRT (Bus rapid transit) projektą iš 2023–2025 metų strateginio veiklos plano. Bene penkių valandų trukmės diskusijos dėl šio plano beveik visiškai koncentravosi tik BRT ir į garažo po Atgimimo aikšte, neva, reikalingo Muzikiniam teatrui, statybos peripetijas.

Tą diskusijų pabaigoje apibendrino ir savivaldos rinkimuose nedalyvaujanti Nina Puteikienė: „Muzikinis teatras reikalingas tik tam, kad atsirastų milijonus kainuojantis parkingas po Atgimimo aikšte”. Pasak jos, tokio parkingo įrengimas miesto centre pažeidžia bet kokias darnaus judumo nuostatas. 

Martyno Vainoriaus nuotr.

Taryba taip pat nusprendė, kad pilnai turi būti įgyvendintas ir parengtas techninis projektas dėl Dangės gatvės greta, Muzikinio teatro, iškertant ten augančius senus medžius – Savivaldybės administracijos pateiktame projekte medžių buvo siūloma neliesi. Būgštaujama, kad dėl vietų automobilių vietų stokos po rekonstrukcijos Muzikinis teatras negalės atsidaryti.

Tad Taryba iš esmės diskutavo tik dėl šių dviejų pakeitimų trejų metų strateginiame veiklos plane, kurio apimtis – beveik 400 milijonų eurų. Ir nors BRT projektas eliminuotas iš šio plano, jis tebėra įrašytas ilgalaikiuose miesto planuose – diskusijos dėl jo tęsis dar ilgai.

Diskusijos dėl 2023–2025 metų strateginio veiklos plano užsitęsė, nes savivaldos rinkimams besirengiantys politikai, ypač kandidatai į merus, net per paskutinę parą iki ketvirtadienį įvykusio posėdžio pateikė aibes naujų pasiūlymų ir pataisų. Kalbantieji dažnai nebuvo santūrūs, įžeidinėjo vieni kitus bei administraciją.

Dauguma kritikos strėlių buvo nutaikytos į Savivaldybės administraciją. Nors, kaip pabaigoje pastebėjo Vaida Raugelė, tai nėra visiškai teisinga: už viską iš esmės yra atsakinga miesto galva – meras Vytautas Grubliauskas. Pastarasis diskusijoje nedalyvavo, apsiribojo tik posėdžio vedėjo vaidmeniu.

Administracijos direktorius Gintaras Neniškis, pristatydamas strateginio veiklos planą, akcentavo, kad kitus panašius projektus dėl pasikeitusių teisės aktų turės pristatyti jau naujai išrinktas meras.

Direktorius savo kalboje akcentavo, kad šiais metais bus baigta Baltijos – Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcija, pasirodys pirmieji didžiojo Klaipėdos bokšto kontūrai. Jis pasidžiaugė, kad prie Klaipėdiečio kortelės prisijungė jau 4 tūkstančiai vartotojų.

G. Neniškis dėliojo ir svarbius kultūrinius akcentus: šiais metais vykstančius renginius – Violončelės bei Šviesų festivalius, didžiųjų burlaivių regatą. Taip pat – baigiamą rekonstruoti biblioteką Melnragėje, prasidėsiantį Vasaros koncertų estrados atnaujinimą. Ir išreiškė „atsargų optimizmą”, kad jau rugsėjo 1 d. duris atvers naujoji mokykla Senvagės gatvėje.

2023–2025 metų strateginio veiklos plano, kuriam iš anksto pritarė visi komitetai, svarstymas Klaipėdos miesto savivaldybės Taryboje prasidėjo 9 val. ryto ir baigėsi tik po pietų 13.30 val. Planui pritarta 16 Tarybos narių balsavus už, 12 susilaikius ir vienam balsavus prieš.

Dėl minėtų pataisų teks koreguoti ir šių metų savivaldybės biudžetą, kuriam Taryba, beveik be diskusijų, 27 nariams balsavus už, vienam susilaikius, bei nė vienam nebalsavus prieš, pritarė. Patvirtintos 292 202 400 Eur sieksiančios biudžeto pajamos – 20 proc. didesnes nei 2022 metais. Biudžeto asignavimai sieks 292 202 400 eurų – 19,8% daugiau nei 2022 metais. Dar 27 mln. numatyti iš apyvartinių lėšų likučio. Investicijoms iš biudžeto numatoma skirti 40,7 mln. eurų.

37 Comments

  1. Marijus

    Na super…. Pasireiškia dar vienas gentviliuko bendramokslis, kurs, matyt, ir vidurinės lygio botanikos vadovėlį surūkė… gimtarėlis tik savo parkoMatais rūpinasi ir nė už vieną kliurką neatsakingas, dudorius tik jazzfiestoj reikšmingas. Komentaroriai – ką tokio egzotiško rūkot? Ar jums taip gerai apmoka nusipezējimą?..

    Reply
  2. Nemoksloms.

    Padarykit visam mieste parkavima NEMOKAMA !!! greit baigtusi visos diskusijos.

    Reply
    • Laiminga tavo

      Už kokias lėšas, nemokša
      tu ? Gal nežinai, kad Klaipėdoje nakčiai susirenka-suvažiuoja 78 tūkstančiai automobilių ? Gal iš miesto biudžeto (iš švietimo 50 proc.?nuimti?) Atsirado, mat, žinovas…

    • Anonimas

      Kokių dar lėšų reikia, kad būtų panaikinti parkavimo mokesčiai? Nebent parkomatus išraut, išvežt ir kontrolieriams išeitines išmokėt…

    • Nemokšai

      Tai jeigu tie 78 tks suvaźiuoja nakčiai tai gal ten gyvena??? Ne šiaip sau atvažiuoja namo kad dar ir susimoketi papildomai parazitams??

    • Vovana

      Nu labas! Teršti gamtą – nemokamai po langais bezdėti. Aaaapsimokėti visur!

    • to vovana

      Galima klausimą užduotį? Kod klykiama apie gamtą kai mazsizkai kertami medžiai tuo paciu didinamas co2? Anksciau prie namu budavo sodinami krumai ir medziai su vienu is tikslu valyti orą…

    • To to vovana

      Medžiai CO2 kiekio nemažina. Medžiui pūvant visas jų sugertas CO2 grįžta į aplinką. Užtai atomobiliams naudojamas kura CO2 kiekį gerokai padidiną. Dar nepamirškim apie kietasias dalelias, bei trukšmo ir vizualinę taršą.

    • 100%

      Jeigu pastebejai,kai tik parkovkeje sumoki parazitui 2 eurus ,oras tampa iškarto švaresnis.

    • To 100%

      Jei tik pastebėjai, vos tik įvedus mokestį, automobilių kieme sumažėja ir oras tampa švaresnis. O šiaip vien parkvaimo mokesčio nepakanka. Dėl to ir gaila, kad provincialai atsisakė tramvajaus ir BRT.

    • to to 100%

      Gal užteks tau nusipezeti,nieko nesumažejo automobiliu,žmones ir toliau namo gryžta,miške nemiega.

  3. Evaldas

    Kiekvienas runkelis išgirdęs frazę „400 milijonų”, suisterikuoja ir pajunta, kad va, čia yra proga jam pasireikšti. Pradeda iš savo smirdinčių landynių lįsti visokie svieto lygintojai, absoliučiai visų reikalų ekspertai ir aiškinti, kad nieko brangesnio už lauko tualetą miestui nereikia.

    Reply
  4. Galva

    BRT tik pinigų švaistymas. Dabar pakankamai greit gali nuvažiuoti per visą Klaipėdą. Geriau tuos keliasdešimt milijonų skirkit turistų traukos obektui sukurti (be Jūrų muziejaus daugiau nieko nėra, deja). Pvz. Vandens atrakcionų parkas ar pan. Miesto žmonėms bus darbo vietų ir verslams naudos. Mąstykit, valdziazmogiai.

    Reply
    • Evaldas

      Čia iš serijos „išlindo Pilypas iš kanapių” ar kažkaip ten. Kiekvienas nieko nebaigęs šūdelis, kiekviena nupušusi namų šeimininkė jaučiasi baisiausiais ekspertais visais klausimais, tai todėl ir negalima nieko nuspręsti.

    • Anonimas

      Nejuokinkit 🙂 KKT politologai čia kiečiausi ekspertai? Aukščiau už namų šeimininkes ir santechnikus? Priėjo prie valdžios, gavo progą pasireikšt ir sukūrė mega BRT 🙂 Prieis santechnikai ir sukurs mega vamzdyną 🙂 O namų šeimininkės mega pyragą! Gerai, kad kadencijos yra, laukiam geresnės valdžios…

  5. Juozas

    Klaipėda ir toliau sėkmingai degraduoja, nieko naujo. Pirmas prioritetas parkofkes ir asfaltas.

    Reply
  6. Komentaras

    Tiesa , teko YouTube stebėti šio Miesto Tarybos posėdžio fragmentus. Tai galiu pareikšti, kad Klaipėdos Miesto Taryba laikosi ant moterų pečių . Ir tai nėra blogai, nes tik viena gražuolė sėdinti konservatorių eilėje žodžio visą kadenciją nėra pasakiusi, kiti nuo metų naštos jau nebepajėgia logiško sakinio suregzti, o kiti laukia kad jiems už pasisakymą būtų sumokėta, na netikiu kad visai nieko nesupranta kas vyksta.
    Pagarba V. Raugelei, J. Simonavičiūtei, A. Velykienei , E. Mantulovei ir N. Puteikienei už pilietiškumą .

    Reply
  7. Žinoma reikia ir aištelių po žeme ir daugiaukščių...

    Parkingas reikalingas. Atsibuskime taip ir liks Klaipeda atsilikusi, nes vengia eiti link atvykstančių, kurie neturi kur pastatyti automobilių (atsiminkime ,kad atvyksta žmonės iš užmiesčio).
    Tad ponia Puteikiene gana demonstruoti neaišku ką…
    Jeigu nestatysime po žeme ir daugiaaukščių aikštelių tai žingsnis atgal. Ne visi gyvena ten kur yra teatrai, jūra ir pan.

    Reply
    • Pravalas

      Vengia atvykstančių? Visos centro gatvės nusėtos automobiliais. Prie pilies plyti milžniška tuščia parkovkė. Užparkuojama net Teatro aikštė. Parkavimo vietų centre tikrai netrūksta. Yra problemos su atvykimu iš užmiesčio? Tegul visokių Mazūriškių gyventojai pradeda savo savivladybės reikalauti apšvietimo, šaligatvių ir VT savo gatvėse.

  8. Jonas

    Manau,kad per lengvai buvo atsisakyta tramvajaus. Būtų atkurta istorija, išspręstas eismas, ateityje gal net jungtis su Palanga.O dabar eilinis šnipštas.Visur svarstoma eilę metų , projektuojama, tada projektas į stalčių….jokio darbu tęstinumo.Liūdesys ir tiek

    Reply
    • Pasakėlės

      Kam reikia kultūros- visada pastatytys savo auto už puskilometrio… Nejuokinkit, imkit pavyzdį iš Vilniaus kultūros įstaigų. Nina Puteikienė teisi. Kiek jūs tų politikių esate matę Muzikiniame? Juokas, tik tiek. Kiek galima kirsti tų medžių? Mokykites iš Italijos miesto Milano. Ten užsimota pasodinti milijoną medžių. Beje, kiek tų „parkingų” Jūs rasite prie Milano La Skalos??? Beračiai, asfalto žmogėnai, besidagstantys kultūra be jokio poreikio tikrai kultūrai.

  9. plius minus

    Darnus judumas tai ne brangaus BRT įdiegimas už 50 ar daugiau mln. mūsų pinigų , ne šviesoforų statymas , ne gatvių platinimas , o mokyklų ir darželių , multifunkcinių centrų statyba pagal gyventojų gyvenamąją vietą. Šiandien šiaurinėje miesto dalyje jų trūksta min. 2 darželių ir dar vienos mokyklos . Savivaldybės švietimo specialistai miega letargo miegu . BRT suplanuotus pinigus reikia skirti darželių ir mokyklos statybai ir labai skubiai .
    Bet straipsnio autoriui ir KKT transportininkams , dėl išsilavinimo stokos to nesuprasti .

    Reply
  10. Nojus

    Nesuprantu, kam tas BRT? Mūsų viešasis transportas perkrautas? Spūstys gatvėse? Kam išleisti tuos 17 mln., kurie virs 30, tuščiai? Kiek trunka kelionė nuo Jūrininkų pr. iki Ligoninių miestelio? Tai va. Geriau atnaujinkime už juos autoparką, gal maršrutų kokių į atokesnes vietas, pasirūpinkime vairuotojų atlygiais, geresnėmis darbo sąlygomis. Tiek čia to mūsų miestelio, nesivaikykime nereikalingų naujovių.

    Reply
    • Saula22

      Tikrai taip yra músų mieste-ar mažeja oro užterštumas prie pat teatro su savo auto prisigrūdus??Tai kur tas jaukus švarus priejimas pestute kelis metrus nuo viešo transporto ar parkavimo toleliau jei iš užmiesčio.Todel reikia šviesių švarių skverelių aplink kultūros įstaigas.belaukiant pradžios dar pasivaikščioti

  11. Atydyžiai stebėjęs

    Klaidinanti ta rėksminga antraštė, nes dėl BRT Taryba apsiprendė projektavimą tęsti (siūlymui atsisakyti nebuvo pritarta) su didesniu visuomenės įsitraukimu ir tik sprendinių automatiškai nepradėti realizuoti 2025-ais metais. Gavus juos dar kartą Taryboje išdiskutuoti, ar jie atitinka miesto lūkesčius.

    Reply
  12. Pravalas

    Atsitiko blogiausia kas galėjo atsitikti. Ir toliau stumiama Klaipėdos autmobilizacija ir tarša, platinant gatves ir bandant prastumt garažą. Idomu ar Klaipėdos „žalieji” bandys kovoti už Danės gatvės medžių išsaugojimą? BRT atsisakymas yra milžinikšas pradimas Klaipėdai ir toliau pasiliksimi su nepatogiu kaimišku VT.

    Reply
    • Nereikia BRT

      O aš kaip tik manau, kad BRT atsisakymas yra teisingas žingsnis ir tarybos nariai apsisprendė miesto labui. Klaipėda per mažas miestas tokiam sprendiniui kaip siūloma, geriau tiesiog įsigyti daugiau netaršių autobusų, griežčiau kontroliuoti eismą A juostose, o už tuos didelius milijonus, kuriuos valdininkai norėjo paskirti BRT (jei dar įskaičiuot žiedinių sankryžų rekonstrukciją, vertė šio projekto tikriausiai sieks keliasdešimt milijonų) geriau skirti naujo tilto per Dangę statybai ir ten nukreipus eismą, Tiltų g. paversti pėsčiųjų gatve. Būtent taip dabar elgiasi pažangūs miestai. Tausokime mūsų mažutį senamiestį be intensyvaus autobusų eismo! Tik tada kai bus saugu, čia sugrįš žmonės su šeimomis pasivaikščiot, prisėst kavinukėse!

    • Pravalas

      O tai Liepoja tramvajui jau pakankamai didelė? Lenkijoje net dvigubai mažesni miestai statosi tramvajus (Olštynas). Visi pažangūs miestai investuoja į rimtą VT. BRT nors ir ne tramvajus, bet žingsnis teigiama linkme. Neįmanoma pilnai kontroliuoti visų važiuojančių A juosta, kas metrą kameros nepastatysi. Be to daug problemų sukantys į dešinę. Tik izoliuota juosta išspręstų nelegalaus važiavimo ir sukančių į dešinę problemas. VT nukreipimas per Bastionų tiltą, gerokai prailgintų kelionę per miestą. Tai gerokai sumažintų VT patrauklumą. Senamiesčiui labiau maišo, kad jis absoliučiai užparkuotas, o vaikštant mažesnėm gatvėm turi saugotis, kad kas neužvažiuotu.

    • Anonimas

      Matyt pats esate iš transportininkų, kad viską matuojate autobusų nauda. Na ir kiek pailgintų kelionę posūkis per naują tiltą? 5 min.? Tai tragedija 🙂 Užtat senamiestis būtų laisvas nuo sunkiasvorių autobusų, galima būtų suformuoti jaukią pėsčiųjų gatvę!

    • Pravalas

      KVT tikrai nedirbu nebijok. Kelionių trukmę autobusai reikia mažinti. Kelionės ilginimas, kad ir 5 minutėm jau būtų žingsnis atgal. O kelionė tikrai pailgėtų vien dėl panaikintos populiarios Senamiesčio st. Pėsčiųjų alėja galima paversti bet kurią kitą Senamiesčio gatvelę. Kodėl pavyzdžiui to nepadarios Turgaus gatvėje? Jei labai rūpi pėsčiųjų patogumas, tai įrengiant BRT, automobilių eismas H. Manto gatve būtų uždraustas. Tai leistu platinti Manto gatvės šaligatvius ir išspręstu dviratininkų problemą gatvėje. Be to nelikus automobilių gerokai sumažėtų gatvės tarša. Visa tai gerokai padidintu pėsčiųjų ir gyventojų komfortą. Na ir pabaigai, kodėl nesutarimai dėl Tiltų g. turėtų stabdyti BRT juostos įrengimą Taikos pr. ir H. Manto gatvėje?

    • Anonimas

      Todėl, kad nenagrinėta alternatyva autobusų eismą ir tą patį BRT nukreipti per naują tiltą! Norima važiuot per senamiestį didžiuliais autobusais, žaloti pastatus ir lemti nesaugumo jausmą – ateini į senamiestį ramiai pasivaikščiot, o negali – dunda autobusai prioritetiniai ir dar žiūrėk, kad neužvažiuotų!

    • Pravalas

      BRT projektas didelis ir akivaizdžiai bus išskaidytas į etapus. Tai vėl gi kas trukdo BRT juostas įrengti Taikos pr. ir rekonstruoti H. Manto gatvę? Yra baimė dėl kažkokių didelių autobusų? Didžioji dalis autobusu liks tokie patys. Daug didesni triukšmas ir nesaugumas kyla dėl visom Senamiesčio gatvelėm zujančių autmobilių. Tik spėk jiems iš ratų pasitraukt. Tiltų gatvė viena iš nedaugelių senamiesčio gatvelių su normaliais šaligatviais. Išklotų Tiltų gatvę lygiu grindiniu ir triukšmo nebeliktų.

  13. Klaipėdietė

    Visiškai pritariu poniai Puteikienei. Daugybėje senųjų Europos miestų teatrai, ypač operos teatrai, yra pačiuose senamiesčių centruose ir ten visiškai nėra parkavimo vietų – žmonės tiesiog atvyksta taksi.
    Tuo tarpu aplink mūsų Muzikinį teatrą vakarais pilna parkavimo vietų Danės, Liepų, Karoso gatvėse.
    Esu tikra, kad požeminė aikštelė (labai brangi ir techniškai problematiškai įrengiama) reikalinga, visų pirma, bizniui, ypač Tumos viešbučiui „Viktorija”. Todėl anksčiau ar vėliau ji atsiras, ypač po sekančių tarybos rinkimų, kai Tuma bus taryboje, o Puteikienė – ne.
    Čia bus padorumo išbandymas Vaitkui ir jo komitetui – atsiras aikštelė po žeme, ar ne.

    Reply
    • Anonimas

      Maždaug už 400 m. yra Pilies uosto parkingas, užtenka dviems tokiems teatrams. Kiek Vilniuje yra teatrų ir tik prie OBT yra vietos mašinoms pasistatyti. Iškirtus medžius Danės g., šalia esantis skveras atrodys dar nykiau.

    • Evaldas

      Tas parkingas per visas šventes užkimštas negyvai. Automobiliai statomi ant pravažiavimų, nes netelpa į parkavimo vietas.

  14. Apgailetini.

    Tai su tuo BRT ir toliau ateityj smegenis kruš

    Reply
  15. N. Puteikienė

    Šiandien taryboje pavyko atitolinti garažo po Atgimimo aikšte atsiradimą. Ateinančiai tarybai, kurioje manęs jau nebus, noriu primygtinai palinkėti netaškyti milijonų draugų garažams. Strateginiam veiklos plane pavyko priimti pataisą, kad parkavimo vietos, reikalingos Muzikiniam teatrui, būtų įrengtos Danės gatvėje pagal jau galiojantį jos rekonstrukcijos projektą.
    Priminsiu:
    per savaitę vyksta 2,25 spektaklio muzikiniame teatre, vieta
    vienam automobiliui garaže kainuos nuo 12 tūkst. eur.
    Darnaus judumo principai reikalauja nekurti automobilių traukos vietų miesto centre.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas, Svarbu

Idėja apie transporto eismą Mažvydo alėja - neužmiršta

„Arūnas Tuma kažkuriame posėdyje sakė, kad reikės ir Mažvydo alėją perkasti”, – Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Spyglys

Klaipėdos mero ir Tarybos nuveiktų darbų recenzija*

Atidžiau perskaičius Klaipėdos miesto savivaldybės pranešimą apie jos tarybos ir mero per metus nuveiktus darbus akivaizdžiai matyti bandymai figos lapu ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Miestas, Svarbu

Atgimimo aikštės konkursas „pakibo“ dėl vieno dokumento

Nors kovo 7 d. Klaipėdos savivaldybė teigė, jog maždaug po mėnesio paaiškės, ar konkurso dalyvių pateikti pasiūlymai atitinka visus reikalavimus ir ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This