Uždarys Naująją perkėlą, atsisakys BRT ir neduos ramybės

Nuomonės

Tokius užmojus savo daugiažodėje rinkimų programoje žada politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai”, vedamas Arvydo Vaitkaus. Ilgai brandintame dokumente beveik nėra plano priemonių įgyvendinimo terminų, o milžiniškų užmojų kaštai visiškai neįvardyti.

Arvydas Vaikus. Evaldo Vėgėlės piešinys

Užčiuopti konkretumą šioje ilgoje gražių, bet daugiausiai tuščių, pažadų pynėje yra nelengva. Tačiau susidaro įspūdis, kad turėdami rinkėjų mandatą „Ištikimi Klaipėdai” miestą paverstų greitkeliu norintiesiems laikinai į jį atvažiuoti ar tiesiog pravažiuoti.

„Mums reikia iškelti į miesto pakraštį vasaros transporto srautą į Kuršių neriją”, – rašoma programoje.

Kad kai kas norėtų krauti trąšas ar kitokį pavojingą produktą toje marių pakrantės vietoje, kurioje dabar valstybė už didelius pinigus atnaujina Naująją perkėlą į Smiltynę, žinoma jau seniai. Nors „ištikimieji” apie tai nutyli. Ir kuria pasakas apie „naujos jungties su Kuršių nerija pietinėje miesto dalyje” būtinybę.

Kitoje programos dalyje rašoma dar konkrečiau: „Inicijuosime pietinio aplinkkelio įgyvendinimo darbus ir 2 Smiltynės perkėlos iškėlimą į naujai projektuojamą pietinį uostą”.

Nors puikiai supranta, kad kitoje Kuršių marių pusėje nėra ir negali būti įrengta infrastruktūra tokiems transporto srautams. Net Nidos valdžia jau mąsto, kaip mažinti transporto srautus į Kuršių neriją, o mūsų  „Ištikimieji”… Ką apie šią idėją mąsto klaipėdiečiai, gyvenantys ar dirbantys Smiltynėje, šiems politikams tikriausiai nerūpi.

„Atsisakysime projekto greitojo viešojo transporto sistemos (BRT) įgyvendinimo”, – šis programinis pažadas džiugina į Klaipėdą atvykstančių  šoferių širdis. Tačiau nedžiugina tikriausiai didžiosios (ir geresnės) dalies klaipėdiečių, kuriems BRT – vienintelė viltis, kad viešojo transporto eismas nesulėtės. Taip, taip, kad nesulėtės. Nes būtent tokios grėsmės Klaipėda šiuo projektu ir stengiasi išvengti, kasmet vis didėjant transporto srautams. 

Alternatyvos BRT „Ištikimi Klaipėdai” savo programoje nesiūlo. Nes nėra kvaili ir puikiai supranta, kad jos nėra. BRT, tramvajus, troleibusai, metro – kokia nors greitojo viešojo transporto linija kiekvienam miestui yra būtina. Ką bekalbėti apie ilgąją mūsų Klaipėdą. 

Bet „Ištikimieji” labai neoriai lenkiasi populizmui. Meiliai pataikauja aplinkinių kaimų gyventojams (nes pats A. Vaitkus ten gyvena), turintiems balso teisę Klaipėdoje. Ir visiškai nutyli apie transporto perspektyvas senamiestyje. Nors… „Išspręsime transporto srautų judėjimą pilnai išnaudodami Palangos ir Šilutės kelius kaip ketvirtą ir lengviausiai pravažiuojamą miesto prospektą su patogiomis jungtimis į miestą”, – šiame pažade yra užkoduota mintis, kad Taikos pr. – Tiltų g. – Herkaus Manto g.- taip pat yra „pravažiuojamas miesto prospektas”! 

Štai jums ir svajonės apie švarų orą senamiestyje bei Sąjūdžio laikų svajonę apie Tiltų gatvės atidavimą pėstiesiems… Slėpkitės, „Ištikimi šoferiams” eina!

„Nedelsiant pradėsime jungiamojo su Šilutės keliu tilto per geležinkelį Statybininkų prospekte statybos įgyvendinimo darbus”. Labai konkretus pažadas. Nedelsiant – tai iškart, tą dieną, kaip gausit mandatus. Laukiam, laukiam. 

„Neduosime ramybės, reikalausime kartu su Klaipėdos raj. savivaldybe, kad Susisiekimo ministerija pabaigtų Jakų žiedo projektą”. Tas pažadas „neduosime ramybės” mane labai žavi. Taip ir įsivaizduosiu, kaip barškina tuščiais puodais. Tikėkimės, kad ne naktimis…

Tas leitmotyvas „neduosime ramybės” įrašytas bene visose programos dalyse. Ir dominuoja kartu su pažadais „atnaujinti diskusiją, kelti klausimą, revizuoti, nesiderinti, peržiūrėti, skubinti”. Nusipirko ši kompanija ir žalių dažų nemažai: „Miesto žalinimo programą pirmiausia pradėsime nuo pietinės dalies”. 

Šioje apžvalgoje daugiausiai dėmesio skyriau programos Transporto srautų ir infrastruktūros daliai, kurioje galima apčiuopti šiek tiek daugiau konkretumo ir matosi prastai užmaskuoti interesai.

Visiškai abstrakti yra kultūrai skirta dalis. Sporto programoje – tik viena konkretybė: bus atsisakoma „brangios ledo arenos statybos” koncesijos būdu. Žadama šį objektą pastatyti trigubai pigiau.

„Ištikimi Klaipėdai” pažadėjo kasmet pasodinti po tūkstantį medžių. Įsidėmėjau. Ne krūmų. Ir ne sodinukų. Medžių. Pažadėta dar „ne mažiau 300 suoliukų senjorams ir jauniems tėvams prie vaikų žaidimų aikštelių ir prie namų parkeliuose”. Kitiems ant jų sėdėti, matyt, bus draudžiama.

Na, o šio, beveik konkretaus, pažado net nedrįstu komentuoti: „Sukursime perkeliamų modulinių priestatų ikimokyklinėse įstaigose sistemą mieste. Skirtingais metais skirtingose miesto dalyse susiduriame su vietų trūkumu lopšeliuose – darželiuose, kurio neįmanoma prognozuoti ar atspėti. Kilnojamais pagal poreikį iš vienos vietos į kitą moduliais greitai išspręsime šią problemą”. Hau.

24 Comments

  1. Visi

    Visi nevykėliai pavydi Vaitkaus planams Klaipėdoje, ypač buvusieji ir nieko nenuveikusieji !

    Reply
  2. Ričardas

    Taigi šulcas su grubliausku ir užmušė greitą ir efektyvų viešąjį transportą. Už litą kiaurą parą važiavome kur norim. Už 50 cnt iki 12:00. Bet liberastus užspaudė žaba ir ėmė reguliuoti… Dabar su autiku važiuoti gali tik laaaabai daug laiko turintis žmogus. O ir su mašina nieko gero. 5 mašinos, o trafikas kaip amsterdamé savaitgalį.

    Reply
  3. Praeivis

    Pirma reiktų atskirti miesto galias nuo kitų institucijų, Klaipėdos m. Kaip ir kiti. Negali įtakoti kelių direkcijos projektų, gali duot arba ne ramybės bet tai nieko nekeičia ? Kaip ir perkėlos, miestas savo jėgomis, nepajėgūs iškelti kelto vietos. Kaip lengva žarstytis pažadais kai sakyti galėsi, kad sutrukdė kiti ?

    Reply
    • GGG

      O kuriems velniam kelti perkėla kažkur už miesto, čia tam kad iš vieno meisto galo dviračiu minant uostiti išmetamasias dujas…

  4. Edmundas (iš blogesnės gyventojų dalies)

    Nuliūdinai ,Artūrai…labai. Tokio faktų iškraipymo , demagogijos ir vienpusiškumo pavyzdžių jau tektų ieškoti pas rytų kaimynus. Tavo „dekoduotas ” programos autorių siekis ” įrengti pravažiuojamą miesto prospektą Tiltų gatvėje” suprantu turėjo tapti opuso vinimi į abejojančių BRT stebuklu klaipėdiečių karstą . Deja, tai, vis tiek, tik pigus melas.

    Reply
  5. anonimusus

    Tai ką rinktis !? Pedofilus, komuniagas ar kokį “jaunėlį” be patirties ?! ?
    iš visų kandidatų Vaitkus yra verčiausias ir kompetetingiausias.

    Reply
    • Įdomu

      Per šiuos naujųjų metų sutikimą Viktorijos viešbutyje koncertavo atviras nesislepiantis gėjus. Ten buvo ir Ištikimi Klaipėdai komiteto nariai. Klausimas jei koncertavo gėjus, tai tokie buvo pageidavimai šeimininkų ( Nr. 3) tai gal gėjus, ir kiti dalyvavę yra komitgėjai. Nesutarė su Laisve, įkūrė savo? Taigi kaip šauki taip ir atsišaukia…

    • Audrius

      Kažkoks labai bjaurus straipsnio tonas. Nemalonus tipas

  6. Aktyvus senjoras

    Straipsnio autoriui svarbiausiai nepamatuotos investicijos, ledo rūmai, BRT, jam nesvarbu, kad pelėsiais apaugusios esamos sporto salės, mieste kursuoja minučių tikslumu tušti autobusai. Kaip jie nekursuos tušti, gaunantys milijonus iš mūsų visų pinigus už nuvažiuotus kilometrus. Paklauskite KKT kiek konkretus autobusas perveža keleivių, tiek to -maršrutas, man nepasakė savivaldybės darbuotojas, atsakingas už transportą. To paties KKT paklauskite, kiek surenka pajamų už keleivių pervežimą. Gerb. Šulcai parašyk visiems atvirai, kokia veikla užsiima Klaipėdos autobusų parkas, daugelį nustebinsį. Palyginkime Palangos ir Klaipėdos plaukimo baseinus, gal girdėjote kaip Palangos Vaitkus kovoja už baseiną miestiečiams. Pastatysime ledo rūmus ir atiduosime koncesininkui, jau Švyturio arena atiduota, paviešinkite, kiek mūsų mylimas Neptūnas gautų papildomai pinigėlių, jei būtų kaip Kaune su Žalgirio rūmais. Kas viso to autoriai? O dėl Vaitkaus išmetimo iš uosto direkcijos, prisiminkit gerb komentatoriau, kaip konservatorių numylėtinis Masiulis susidorojo su tikrai geru vadovu. Tarp kitko liberalai su konservatoriais nuostabiai rodo šiomis dienomis savo tikrąjį veidą dėl buvusio kolegos „bėdos” Itariu, kad apsidrabstę purvais iki galvos Vilniuje, bando kitus drabstyti.
    Aš ir visi mano pažįstami balsuosime už Arvydą Vaitkų ir jo komandą, kadangi jis kompetetingas ir nekorumpuotas.

    Reply
    • Keleivis

      Norėtumėte, kad autobusai važiuotų kas pusvalandį ir keleivius vežtų kaip šprotus skardinėje?

    • Pastebėjimas

      Vaitkus gal ir nekorumpuotas, kol kas, jam tapus meru jis gali būti priverstas savo milijonierių-sėbrų tokiu tapti. Jau dabar aktyviai gina Udav..io interesus, kad kamuoliai nebumbsėtų. Kas bus vėliau nežinoma, bet galima numatyti – jei Vaitkus taps meru, Klaipėdai šakės….

    • Aurius

      Ha išorinio uostą pastatys…

  7. Nenene

    Bijoti reikia to Vaitkaus. Kazkas nenormalaus su tokia programa pas juos galvose dedasi. Autostrada senamiestyje dar padarys. Begti nuo tokiu kuo toliau reikia.

    Reply
  8. Lepšio

    bandymas sukritikuoti vieno iš kandidatų programą.Nevykęs bandymas

    Reply
    • Liūdesėlis

      Deja, bet bandymas kritikuoti čia niekuo dėtas, kai tiek pats kandidatas, tiek jo programa jau ir taip nevykę…

  9. siaip

    Iš kur pažinsi provincijos sindromą ar varganą klapčiuko elgseną? Šio straipsnio autoriaus totali idėja, viska, ir kąsnių didį ir kiekį, sprendžia Vilniaus bažnytkaimis ir ta nepajudinamą faktą mūsų miestelio didis „žurnalistas“ Šulcas su pasigardžiavimu kaip vienintelį sprendinį pateikia skaitytojui – nesispardyk miestieti vis tiek nieko nepakeisi. Na žinoma nebūtu buvęs Šulcas liberalu o gal ir esamas, tik gal pogrindyje, nors kaip ten sakoma apie buvusius…..? ir tuo pačiu, ar buvęs ar esamas, vis tiek Masiulio partneris, ar siu dienų liberal-anarchistu Getviliuku šeimos rangos keistu idėjų palaikytojas. Na nesvarbu kad Šulcas ir Gentvilai šiandien kaip priešai bet iš Šulco propagandiniu „žurnalistiniu“ rinkimų tiriamųjų straipsnių jaučiasi kad jis palaiko p. Budiną. O kas yra Budinas? Kaip ir Gentviliuku vietininkas Klaipėdoje, na sakykim visi jie yra iš buvusių ir esamų liberalų tik iš vienos kažkurios frakcijos. Klaipėdai nereikia nei vieno su liberalu vardu susijusio politiko, nes jie Klaipėdoje duris koja atidarinėjo ir valdė daugiau nei dvidešimt metu o turime iš to valdymo tik apsmurgusį miestelį. O kaip prisidirbo, išsibėgiojo lik žiurkės iš skęstančio laivo. Tikras politikas pripažintu kaltę, kad ir už kolega, ar draugą ir toliau liktu valyti klaidas o ne bėgiotu, nes ne vietoje iš godumo pragriaužė laivo korpusą. Žinoma Vaitkus tai pat ne meras, nes savo veidą parode kaip buvo direkcijos vadas, ir kaip jis glaistė kai kurias privačias uosto pelno grobuoniškas idėjas o ne miestiečių gyvenseną, vien tik kad Baltijos prospektas tapo teršalu šaltiniu, šiam žmogui politikoje nėra kas veikti. O kaip šiandien elgiasi su valstybe valdantieji konservatoriai visa Lietuva žino, Klaipeda tokios elgsenos tikrai nereikia, na nebent klaipėdiečiams patinka Šimonytė su savo idėja „išsirinkote mus tai dabar mes darysime ką norime ir jūsų neklausime“, tada jų vietininkas bus pats tas Klaipėdai.

    Reply
    • Anonimas

      Tai ką siūlote, didis kritike?

    • Lyda L.

      Nu va, valstybė 12 metų už jūsų mokslą mokėjo, o turime iš šio finansavimo tik apsmurgusį ir kablelio nežinantį miestietį…

  10. We

    .

    Reply
  11. Anonimas

    Aš nesu už šoferius, bet man ta BRT utopija kelia rimtų įtarimų. Manau, kad viešasis transportas Klaipėdoje yra pakankamai gerai veikiantis ir greitas, negirdėjau, kad kas teiktų nusiskundimus dėl lėtumo. Va, kad nuostoliai trasporto sistemoje auga geometrine progresija ir vienas po kito pustuščiai autobusai viens iš paskos kito važiuoja – tai blogybė ir apsileidimas. Automobilių eismas ribojamas parkavimo mokesčiais ir tokiais dalykais, kaip parkavimo vietų skaičiaus daugiabučių namų kvartaluose nedidinimas, kad žmonėms būtų nepatogu turėti automobilius. Geriau tuos keliasdešimt milijonų, kur pagal savivaldybės transporto „didžiavyrių „užmojus” numatoma sukišti į BRT ir Atgimimo aikštės požeminį parkingą, skirti tikrai darniam judumui – elektriniams autobusams, dviračių takams, dviračių saugykloms ir pėsčiųjų gatvėms bei takams. O Šulco supratimu apie darnų judumą – abejoju. Patikėsiu tik tada, kai pamatysiu po miestą ne automobiliu, o savo apdainuotu geruoju autobusu važiuojant 🙂

    Reply
    • L.

      Pritariu. Niekada neteko girdėti, kad kažkas skūstųsi Klaipėdos viešuoju.

  12. Atsikniskit jūs nuo to Vaitkaus!

    Viskas pas tą Vaitkų yra gerai: viską jis žino, viską jis moka. Jį tik iš uosto direktorių už kažką tai negero išmetė. O šiaip… Vaitkus net programą turi, o jūs, peckeliai? Pavydit? Taip jums ir reikia.

    Reply
    • Anonimas

      Išmetė užtai kad pasiuntė konservus toli toli

  13. Kur logika

    Straipsnyje peikiama, kad Vaitkus nori atsisakyti BRT ir rašoma: „Štai jums ir svajonės švarų orą senamiestyje bei Sąjūdžio laikų svajonę apie Tiltų gatvės atidavimą pėstiesiems… Slėpkitės, „Ištikimi šoferiams” eina!”… Tai klausimas: o BRT (sunkiasvorių autobusų kas kelias minutes eismas taipogi ir Tiltų gatve ) užtikrins švarų orą senamiestyje ir Tiltų gatvę, kaip pėsčiųjų? kažkur pakeliui logika dingo…

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Atnaujins Paryžiaus komunos gatvę

Klaipėdos savivaldybė skelbia pasirašiusi sutartį dėl Paryžiaus komunos gatvės atnaujinimo – artėjant vasarai čia jau startuos kapitalinio remonto darbai. Pagal ...
2024-04-30
Skaityti daugiau

Svarbu, Unikali urbanistinė istorija

Klaipėdos statybos objektas Nr. 1: didžiulės taršos, aistrų ir neatsakytų klausimų istorija V 

„Atvira Klaipėda“ cikle „Urbanistiniai jubiliejai” baigia pasakoti apie Klaipėdos naftos terminalo raidą ir jo įtaką miestui. Paskutinėje tam skirto rašinių ...
2024-04-27
Skaityti daugiau

Politika, Svarbu

Per opozicijos valandą - karšti klausimai  ir rusiškas keiksmas

Per jau antrąją šios kadencijos Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos opozicijos valandą ketvirtadienį svarstant, ar reikia daryti pietų pertrauką, iš posėdžių ...
2024-04-25
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This