Vitės kvartale – solidžių ir keistų statybų bumas

Fotoreportažai, Miestas, Svarbu

Vitės kvartale nugriauti pasmerkti sandėliukai ir garažai virsta pastatais. Statomi viešbučiai, pradėti nemenko masto žemės darbai.

Artūro Šulco nuotr.

Nors porą dešimtmečių šiame senajame Klaipėdos priemiestyje palei spygliuotą uosto tvorą gyvenimas buvo apmiręs, o šiuo metu jis tiesiog verda.

Artūro Šulco nuotr.

Visai neseniai pradėti žemės darbai kelis dešimtmečius dirvonavusiuose sklypuose. „Atviros Klaipėdos” duomenimis, čia statoma aikštelė automobiliams statyti.

Artūro Šulco nuotr.

2004 m. balandžio 22 d. Klaipėdos miesto savivaldybės taryba patvirtino detalųjį planą Nr. 1-124 „Teritorijos tarp N. Uosto ir Sankryžos g. dalies detaliojo plano (sklypų Nr. 20,21,22,23,24) korektūra“. Jame buvo numatyta prievolė visuomeninės paskirties teritorijoje (sklypas Sankryžos g. 7) esančius statinius nugriauti.

Pastatai Sankryžos g. 7 turėjo būti nugriauti. Archyvinė nuotr.

2020 m. gruodį Turto bankas pardavė šį „fiziškai pažeistą” objektą ir žemės sklypą aukcione. Jis dabar jau rekonstruojamas, o ne griaunamas.

Sankryžos g, 7 Artūro Šulco nuotr.

Praėjusią vasarą buvo modernizuotas ir netoliese esantis kitas garažas Naujoji Uosto g. 19.

Naujoji Uosto g. 19. Artūro Šulco nuotr.

Tolėliau į pietus įsibėgėjo viešbučių paskirties pastatų statyba sklypuose Naujosios Uosto 15 ir 15 A.

Artūro Šulco nuotr.

Tiesa, kol kas įsirausta tik giliai į žemę, o bendrovės „Stemma group” samdomų statybininkų vidurdienį nesimatė. Stende pateikta informacija, kad projektą planuojam baigti kitų metų pirmą ketvirtį.

Artūro Šulco nuotr.

Užtat nuosekliai restauruojamas kiek tolėliau į vakarus, prie pat uosto tvoros esantis istorinis Sveikatingumo (Wohlfahrtsgebäude) pastatas. Čia darbuojasi UAB „Pamario restauratorius” turtingiausio Lietuvos politiko, Klaipėdos miesto tarybos nario Vidmanto Dambrausko valdomos bendrovės „Ferticonta” užsakymu.

Senajame Vitės kvartale tokių, prieškarį menančių pastatų, kurie yra kapitaliai atnaujinti, išlikę tik vienetai.

24 Comments

  1. Darius

    Kad nugriove paminkla KARDA, tai apie Klaipeda viska ir pasako, koks tai demokratiskas miestas gerbiantis savo istorija tokia kokia buvo, beje Klaipedoje visi esame tik atejunai nes vietiniai per kara pabego is miesto.

    Reply
    • Anonimas

      Ne sovietiniams mankurtams aiskinti ka Klaipedieciams Klaipedoje daryti

  2. Iš tiesų

    Normalūs pastatai, žinoma, geriau už apgriuvusius garažus ar sandėliukus.
    Tačiau bijau, kad nauji statiniai bus tokie, kaip dabar jau įprasta Klaipėdoje: didelio aukštingumo, užstatant kuo didesnę sklypo dalį, nepaliekant pakankamai vietų automobilių parkavimui.

    Reply
  3. Antanas

    Pati šlykščiausia ir nusikalstamiausia statyba Klaipėdoje per paskutinius keletą metų , mano nuomone, yra automobilių plovykla prie Žemynos gimnazijos stadiono tvoros iš Šiaurės prospekto pusės. Padorūs valdininkai neturėjo laiminti tos statybos, ten sportuoja vaikai, o esant „palankiam” vėjeliui, visa chemija sklinda stadiono teritorijoje, ją sutraukia į savo plaučius vaikai. Dar buvo keletas medžių, kurie bent nedidele dalimi sulaikė tų nuodų plitimą stadione, jie buvo nukirsti. Visi galimai prieš pinigus užsimerkė ir leido nuodyti sportuojančius. Tarnybos paima oro mėginius galimai kai pučia pietų vėjas, nuodus jis nuneša Miško kvartalo gyventojams. Pavaikščiojus stadijone ilgai rūbai dvokia auto plovimo šampūnais, o kuo kvepia sportuojančių vaikų plaučiai? Nejaugi , parašais palaiminę statybą, valdininkai neturi vaikų ar anūkų, gal jie mokosi ne Žemynoje, bet Dievas tokių geradarių nepamirš… suras ir kitur, jis turi įvykdyti teisingumą. Gal Spyglys gali paviešinti miesto valdininkus, kurie sankcijonavo vaikų nuodijimą?

    Reply
  4. Romas

    Šulčai, o kas blogai, kad statybos Klaipėdoje vyksta?

    Reply
    • Atsakymas

      Blogai ne tai, kad vyksta, o kad 36 kartus begėdiškai keičiama tik kainos didėjimo kryptimi sutartis, nėra nusikaltimas?

  5. Kada

    O kada nutvarkys tą miesto vaiduoklį N.uosto g. 5, siaubą keliantis gargaras !

    Reply
  6. Gintaras R

    Gerbiamieji, ir nepavargstat vis iš naujo piktintis kiekvienu garažiuku atskirai? Garažiukai nesibaigs. Čia juk toks Merfio dėsnis klaipėdietiškai “Garažiukai niekada nesibaigia”. Arba Merfio architektūros kokybės dėsnis klaipėdietiškai “Pripučiami pastatai yra gražu”. Nėra prasmės ir nebus tol, kol miestas neturės ilgalaikės urbanistinės raidos vizijos, t.y. miestas nenuspręs KUO NORI BŪTI, ką ir kaip, ir kur dirba, kaip ilsisi, kur miega, kur ir kaip gyvena. Kol miestas neturės savo vystymo vizijos 30, gal 50 metų į ateitį, ir kai kiekvienas dešimtmečio bendrasis planas nedideliu žingsneliu (10 metų miesto istorijoje yra akimirka) artins tos vizijos įgyvendinimą. Šiandien Klaipėda nežino – ar ji tik uosto komplekso ir pramonės aptarnavimo, pagalbinė gyvenvietė, ar pilnavertis miestas, kuriame norisi kurti šeimą, auginti ir mokslinti atžalas, gėrėtis kultūriniu gyvenimu ir jame dalyvauti, siekti profesinių rezulatų, sulaukti sveikos ir prasmingos senatvės. Mieste raidos akcentai šiandien sudėti vien ant “babienės kalimo” bet kokia kaina, kuo daugiau ir kuo greičiau, bet jeigu toks yra pačių miestiečių pasirinkimas, tai mūsų bambėjimas dėl garažiukų, kvartalais išstatytų nuobodžių prekybcentrių dėžių ir visokių cesiulių pripučiamų burbulų pirmoje, prestižinėje, linijoje pagrindinių gatvių – mūsų bambėjimas yra beprasmis, tol gyvenimo kokybė bus iškeliama už miesto, o į Klaipėdą ir toliau važiuosim tik atidirbti ir uždirbti.
    Visi tikisi, kad ateis naujas meras ir Klaipėda įgaus kažkokį pagreitį, senamiestis atsigaivins pakeitus kreivus grindinius, o Klaipėda taps jaunų talentų ir šeimų Meka. Netaps, deja, nes visi mes savo gyvenimus planuojam žymiai ilgesniems laikotarpiams, negu Klaipėda. Gal todėl, t.y. kol miestas neturi savo vizijos ir ilgalaikės strategijos – miesto dalys, pvz uostas, rado savo sprendimą ir apsaugą nuo pasiklydusio miesto – pasidarę atskirą BP, miestui kaip kaulą palaižyti numetė bet kaip sukaltą Proveržį į kažkur, ir gali nieko nebederindamas su miestu, tvarkytis ir uždirbinėti daug, greitai, nesižvalgant į miesto reikalus.
    Sekant tokiu elgesio modeliu, derėtų ir kitas miesto dalis spręsti tuo pat metodu. Gaivinti senamiestį? Prašom. Susitaria senamiestyje esančios 4 kavinės, 2 kirpyklos, 1 bandelių kepykla ir vienos batsiuvio dirbtuvėlės – ir pasidaro atskirą nuo miesto Senamiesčio bendrąjį planą, atskirą nuo Klaipėdos m. BP. Pietiniai rajonai neturi kur ilsėtis ir pramogauti, trūksta parkingo ir nutriušo kiemai – susitarkit keli devynaukščiai ir pasidarykit atskirą Pietinės Klaipėdos BP.
    Mus juk tenkina anarchija miesto planavime – tai kodėl ir kitiems nesekti pasiteisinusiu uosto verslo keliu? Nei vienas juk neklausiate kandidatų į merus, ar tarybą – ar tu parengsi su miestiečiais aptartą Klaipėdos urbanistinės raidos viziją su jos įgyvendinimo ilgalaikiu planu? Ar įtvirtinsi teisiškai, kad po tavęs į valdžią atėjęs kad ir koks populistinis balvonas neperdarys to ilgalaikio plano pagal save, su niekuo nederindamas? Ar aš galiu pasitikėti Klaipėda ir savo šeimos ateitį planuoti čia? Neklausiat, nes neįdomu.
    Tai… škes… ką dėl garažiukų ten norėjot… 🙂

    Reply
    • Gintarai

      o ko čia dar klausti? Kokios dar vizijos? S.Skvernelis pasakė ir patvirtino, kad iš Klaipėdos bus gražus transporto hubas. Tai garažiukai labai tinka. Dabartiniai konservatoriai nesuka smegenų ir stropiai vykdo. Nauji, ateinantys mesijai, todėl svaigulius ir žada nes puikiai žino, kad nieko daryti nereikės. Vėl rypuos liaudžiai -dirbame, bet teisės aktai neleidžia ir tiltas į Vilnių sugriuvo.

    • Anonimas

      Atsiranda vizija – dingsta garazai?

  7. Joris

    Smagu, kad stato, bet tie Gegužio sodai labiau kokiam Minskui ar kokiam Muchosranskui labiau architektūriškai tinkami. Stemma čia gerokai nusipigino, yra tikrai gerų architektų, ką ir Memelio mieste pamatyt galėsim.

    Reply
    • Anonimas

      Memelio miesto dar reikia sulaukti realizacijos . Kol kas tai tik daug ketinimų, pažadų ir kalbėjimo. Kad tik nesibaigtų „projekto pardavimu” ir tada eilinėmis dėžėmis, kaip Muchosranske. Beje”Gegužės sodų” likimas buvo toks pat Stemma šį šūdą nusipirko „pigiai” jau su projektu ir statybos leidimu. Tik, taip garsiai kalbantys apie miesto puošimą ir savo reputaciją, tokio šūdo nestato. Bent jau šalia ir toje pačioje gatvėje. Ir tai daug ką pasako.

  8. O

    bjauriuosius Klasco ,atseit
    laikinuosius, statinius nugriaus ?

    Reply
    • Anonimas

      per 4metus Teismas dar neįstengė nuspręsti ar jie bjaurūs ar gražūs -teisėjų algos per mažos. Matyt S.Budino buvo ne. Jis greitai nusprendė, kad bus gražu ir išrašė leidimą. „Laikiną”.

  9. Nezabitauskas

    Pirma pastraipa – su nesmagia gramatine klaida. Mąstyti (galvoti) rašoma su nosine, o mastas (apimtis, dydis, iš to kilęs – mastelis) rašoma be nosinės.

    Reply
    • akadministratorius

      Ačiū! Ištaisėme.

  10. Anarchija

    – mūsų miestelio tvarkos motina. Jeigu mieste išties dirbtų statybų inspekcija ( statybos teritorija aptverta, įrengtas informacinis stendas nurodant kas projektavo, kas prižiūri statybą, kas stato ) ir savivaldybės gamtosaugininkai ( automobiliai ant žalių vejų) dirbtų savo darbą tai žurnalistams ir miesto žmonėms nereikėtų spėlioti. Į miesto tarybą dabar vėl pretenduoja ateiti keli šimtai naujų miesto gelbėtojų, bet ir jie visi tobulai akli ?

    Reply
    • Nesvarbu

      Puikiai čia pastebėjote

  11. sportininkų gyventoja

    Labai puiku, nors kiek užstos tą gėdingai tvarkomą klasco bardaką.

    Reply
  12. T.

    Kiek Gailius moka už straipsnius?

    Reply
    • ezys

      Manau, kad nieko nemoka.

    • Anonimas

      Mano duomenimis moka ne Gailius o kazkas is atsarginiu, gal Vaitkus, gal Lesciauskas

  13. plius minus

    Pagarba Klaipėdos miesto tarybos nariui Vidmantui Dambrauskui ir bendrovei „Stemma group” , darant gerus darbus Klaipėdos Senamiesčiui . O palapinės ir visi balaganai, pavadinti „remonto” vardu , manau yra savavalinė statyba ir tai architektų gėda ir Statybų Inspekcijos reikalas.

    Reply
    • Tai kai pasodintų Taryboje

      Gali leisti sau tokias išlaidas… Dabar suprantame kuo veržėsi vėl į Taryba, o vykdytoju bus Vaitkus?

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Miestas

Vitės kvartalo gatvių atnaujinimas pajudės iš mirties taško

Gatvių, takų ir  kiemų infrastruktūros tvarkybos darbai, pradėti dar 2022 metais, Vitės kvartale sustojo praėjusių metų rudenį. Tai buvo siejama ...
2024-03-23
Skaityti daugiau

Verslas

„Klaipėdos vanduo“ investuoja į „Memelio miestą”

Uostamiesčio savivaldybės valdoma AB „Klaipėdos vanduo” savo lėšomis samdo rangovus magistralinių vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklams, skirtiems „Memelio miesto” reikmėms, ...
2023-11-22
Skaityti daugiau

НОВОСТИ

Официально началась реанимация сердца Клайпеды

По прошествии более чем полугода после того, как компания «Stemma Group» начала снос части старых зданий бывшего судоремонтного предприятия «Лайвите» ...
2023-10-24
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This