Parkavimo kančios Klaipėdoje: ką įmanoma pakeisti?

Politinė reklama

Politinis komitetas „Ištikimi Klaipėdai"
2023-03-04

Komentarų: 33

Jei gyvenate pietinėje Klaipėdos dalyje ir turite mašiną, tikrai susidūrėte su situacija, kad automobiliui laisvos parkavimo vietos rasti nepavyko.

O jei pasistatėte mašiną ant šaligatvio ar užvažiavote ant žolės, ko gero, jau teko susimokėti baudą už parkavimą neleistinoje vietoje.

Kiemų žaliosios zonos seniai tapo purvynais, nes mašinų nėra kur statyti.

Baudos problemos nesprendžia

Didžiosios dalies Klaipėdos daugiabučių namai ir jų kiemai projektuoti prieš 30-50 metų. Tuomet nebuvo nei tiek automobilių, nei kas galvojo, kad ateis tokie geri laikai, jog kiekviena šeima turės net po kelias mašinas. Turėti automobilį – joks nusikaltimas. Tai civilizacijos pasiekimas, patogumas, kuriuo naudojasi visas pasaulis. Tik bėda, kad Klaipėdoje valdžia nespėja su civilizacijos progresu ir klaipėdiečiai savo kieme tampa inspektorių baudžiamais pažeidėjais. Už ką? Už tai, kad jie gyvena mieste, kuriame metai iš metų parkavimo problemos yra nesprendžiamos, o ignoruojamos.

„Mums sako, kad kiemuose saugomos žaliosios zonos. O iš tikrųjų Kauno, Debreceno gatvių kvartaluose, Bandužiuose, Laukininkuose ir kitur žolynai jau kadaise paversti purvynais, ant kurių statomos mašinos. Tai gal jau nebeapsimetinėkime, o tose vietose, kur stovi mašinos, įrenkime normalias parkavimo aikšteles“, – sako Arvydas Vaitkus, komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ kandidatas į merus.

Beje, vienas iš jo vedamo komiteto siekiamų tikslų, kad kol miestiečiams nėra įrengtos parkavimo vietos, jokių baudų ir bausmių būti negali.

Vietų yra, noro padėti – ne

Komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ nariai dar pernai bandė pralaužti biurokratines savivaldybės užtvaras. Arvydas Vaitkus su bendražygiais ne kartą važiavo per pietinius Klaipėdos kvartalus, iš dronų fotografavo laisvus plotus šalia gyvenamųjų namų ir netgi siūlė savivaldybės administracijai nedelsiant pradėti laikinų ar nuolatinių parkavimo aikštelių įrengimą laisvose teritorijose Bandužiuose, šalia Liudviko Stulpino progimnazijos.

Laisvų teritorijų parkavimui mieste yra pakankamai, trūksta tik noro jas ten įrengti. Andriaus Pelakausko (Fotopolis.lt) nuotr.

„Beveik ketverius metus dirbdamas miesto Taryboje tvirtai įsitikinau, kad dabartinė valdžia tiesiog kategoriškai nusistačiusi prieš žmonės, turinčius transporto priemones, ir įvairiais būdais bando prieš juos nuteikti miesto bendruomenę. Ne kartą apie tai viešai pasisakydavau. Į visus mūsų pasiūlymus, kaip gerinti esamą situaciją, girdėdavome tik aiškų „ne“. Nors, mūsų įsitikinimu, tai nesudėtingai atliekami ir milijoninių investicijų nereikalaujantys darbai. Juk, kad palengvintume klaipėdiečiams parkavimo rūpesčius, nebūtina daryti grandiozinių projektų, iš karto kloti asfaltą. Pakaktų laikinos dangos su žvyro arba plastikinio korio pagrindu, kol rengiami kapitaliniai projektai, ir jau būtų daug geriau, nei yra dabar“, – sprendimus siūlė Arūnas Tuma, vienas iš komiteto narių.

Todėl komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ programoje įrašytas konkretus ir aiškus pažadas: Klaipėdoje surenkamus parkavimo mokesčius kaupti į vieningą fondą ir naudoti griežtai tik parkavimo vietų plėtrai, teikiant prioritetą daugiabučių namų gyvenamiesiems rajonams.

Parkavimo ydos – visame mieste

Melnragės gyventojai susitikime su „Ištikimi Klaipėdai“ komiteto nariais iškėlė problemą: parkavimas pajūryje poilsiautojams mokamas tik vasarą, nepilnus 5 mėnesius, o vietiniai gyventojai, norėdami įsigyti leidimą parkuotis šalia namų, turi mokėti už visus metus – pirkti metinį leidimą. Nes pusmetinių Klaipėdoje nėra.

Prasminga kita pastaba iš klaipėdiečių: kodėl parkavimas prie piliavietės yra mokamas žiemos metu, kai net kurortiniuose miesteliuose tokiu laiku mokėti nereikia? Nustebino ir kita klaipėdiečių nuostata – geriau žiemą važiuoja pasivaikščioti į Palangą, nes ten nereikia mokėti už parkavimą, nei keliasi į Smiltynę, nes savo mieste tenka sumokėti kelis eurus už automobilio parkavimą.

Liūdna tiesa: Klaipėdoje trūksta mokytojų. Būtų galima pasikviesti pedagogus atvažiuoti iš tolimesnių savivaldybių, tačiau jiems tektų patirti ne tik kuro išlaidas, bet dar ir susidurti su parkavimo problema. Prie centre esančių mokyklų ne tik vietos automobiliui nerasi, bet uostamiesčio mokytojams tenka ir brangiausius parkavimo mokesčius susimokėti.

„Mane labiausiai pribloškė, kad Klaipėdoje socialiniai darbuotojai, atvykę padėti globotiniui jo namuose, pamaitinti jį, atlikti būtinas medicinines procedūras, taip pat turi susimokėti mokestį už parkavimą. Klaipėdos parkavimo sistema prašosi rimtos revizijos ir pataisų“, – įsitikinęs A. Vaitkus.

Politinė reklama apmokėta iš Politinio komiteto „Ištikimi Klaipėdai” PK sąskaitos. Užs. Nr. 2022/12/23

33 Comments

  1. Klaipėdos Žmonės

    Paprasta , duokit 1000 ar 5000 euru baudas pirma kart statant o ne ispejimus ir konfiskuokit ir utilizuokit transporto priemones , zmones tada nestatys masinu zaidimu aikstelese kur vaikai zaidzia ir neniokos zolynu , saligatviu , ir kitu vietu kur jiems DRAUDŽIAMA STATYTI AUTOMOBILIUS !

    Reply
  2. kiemsargis

    O gal reikėtų pradėti auklėti žmones ir atsisakyti lozungo „Kiekvienam šeimos nariui po automobilį”? Jei padarytų apklausą ir išsiaiškintų, kam naudojamas automobilis, galimai paaiškėtų, kad daugumai jis nėra pirmosios būtinybės daiktas. Čia daugiau tinginystės ir pasimaivymo įrankis.

    Reply
  3. Čia aš

    Teko dirbti Vokietijoje, ten centre, senamiestyje parkavimas nemokamas, kad žmonės važiuotų pasivaikščiot, pietauti kavinėse, taip palaikomas verslas, Klaipėdoj senamiestis merdi, ties Akropoliu Klaipėda baigiasi ?

    Reply
  4. o ką Petrošius

    O kaip parkavimo problemą siūlo spręsti Petrošius ir jo konservatorių komanda? Kažkaip nesimato jų idėjų. O gal konservatoriams šitos problemos Klaipėdoje nėra?

    Reply
    • Šiuo klausimu

      konservatoriai jau seniai pasisakė – atidarė Taivano atstovybę

  5. A

    PC aikštelės, atitvertos šlagbaumais, stovi tuščios. Max Šilutės- Statybininkų sąnkryžoj, Rimi Vingio gt. Jei duoda leidimą statyt daugiabučių rajone, tegu pagalvoja ir apie parkingą aplinkiniams

    Reply
  6. Biznis

    Yra biznis,kai kokiam viežbutukui,namukui ar daugiabučiui daugiaaukščiui, tai vietos randa net centre,uostas ir gi plečias kur ir kiek nori ir negaila nei medžių nei žolytės,o va parkavimui vietų niekaip neranda kur padaryt.Na centre gal ir sunkiau su tais plotais,bet kai nori tai randa,bet pietinėj dalyj,kur aplink nedirbami laukai,tarp namų pievos didžiausios,nerast vietos tai yra pasityčiojimas.

    Reply
    • Taigi

      Aiškiai straipsnyje yra parašyta,paskutinius 8 metus tyčia viskas daroma kad tik vairuotojui pakenkti,miesto centre visos gatves tyčia siaurinamos,visa parkavima apmokestino,net išvykes iš miesto prie juros gamtoje negali su auto sustoti niekur…

  7. Irutė

    Taigi Vaitkus galėjo per 4 metus ką nors gero nuveikti, o nesirūpinti trąšų vežejo asmeninisis pageidavimais.Vaitkaus iniciatyva panaikintas parkavimas ir prie Skulptūrų parko.O kur dar krepšinio a, apgailėtinas veikėjas

    Reply
    • Pritariu

      Pilnai pritariu, galimai, Udovickio užsakymu prie jo namo panaikinta stovėjimo aikštelė parke. O to iniciatoriai ir palaikytojai dabar nori būti merais…

    • vajezau

      kokį jūs čia šlamštą rašot – Vaitkus vienintelis iš tarybos dar kažkuo rūpinosi – Rumpiškių lietvamzdžiais, šimtmečio mokyklos peripetijomis, kad senojo turgaus konservai nenusipirktų ir tt

  8. Urbanisto A. Vaitkaus tradicinės rinkiminės giesmė

    Lygiai tokią pat A. Vaitkaus prierinkiminę giesmę apie parkavimo vietų Klaipėdoje trūkumą girdėjome prieš keturis metus. Ką nuveikėt, per 4 metus taryboje, gerb. A. Vaitkaus, šiuo klausimu? Nieko? Labai ačiū.

    Reply
    • O

      ką jis galėjo nuveikti, jei ten dūdorius su parankiniais savo džiazą groja

  9. Stebėtojas

    P. Vairkau, piktintis nereikėtų. Reikėtų žinoti, kad socialiniams darbuotojams parkavimą, pravažiavimą viešuoju transportu, gali apmokėtu savivaldybė. Tuk tam reikia skirti lėšas.

    Reply
    • aha

      gerai kad pasakei, lyg kas to nežinotų. Tik paaiškink tai Klaipėdą valdantiems koncervams ir socdemui. Tikiuosi, pavyks 🙂

  10. Darbadienis

    O kiemai pilni auto, kaži kaip čia yra? Tik 20% auto naudojami pagal paskirtį, o kiti tik pramogai? Yra kur tobūlėti su mokesčiais.

    Reply
  11. tik už Arvydą Vaitkų

    jo, jau čia komentaruose pilasi pašaipos, gaila… Tikiuosi po 4 metų parkavimosi vietų bus daugiau, o susipriešinimo mažiau.

    Reply
  12. Vygantas "Ištikimi Klaipėdai" narys

    Šį vakarą važinėjau specialiai pietiniuose rajonuose, pasidomėti parkavimo problemomis, padėtis tragiška, apsisukti akligatvyje neįmanoma, bet nesunkiai išsprendžiama, ją kuo greičiau reikia pradėti spręsti, o spręsti paprasčiausiai, kaip Palangoje, daugiabučių rajone. Tereikia per įstrižai statomo automobilio ilgį praplatinti važiuojamąsias dalis, išbraižyti linijas, Palangoje jos plytelėmis išklotos, galima išasfaltuoti. Tam vietų pakankamai, nereikia net medžių rauti, kadangi jų daugelyje vietų nėra. Tai turi daryti savivaldybė nedelsiant, rajonai neseni, komunikacijų keisti gal nereikia, tik reikia susižiūrėti kur jos. Elementarus projektukas ir žingsnis po žingsnio kitiems rinkimams problemos ir neliks. Tereikia pasitikėti Arvydu Vaitkumi ir jo komanda. Mes padarysime. :):):)

    Reply
  13. Jeigu turit po 4-6 auto.

    Reikia pirkti sklypa su savo kiemu ,o ne lysti i inkilus,ir po to reikalauti kad už visu bendrus pinigus kažkas irenginetu aikšteles.

    Reply
  14. Aurimas

    Su žmona turime šešis automobilius, įskaitant miniveną Fiat Ducato. Visi jie stovi ant šaligatvio arba ant (buvusios) žolės tarp medžių. Man tos žolės ir šaligatvių nereikia. Ir manau, kad niekam nereikia tos žolės. Viską reikia išasfaltuoti, kad būtų patogu normaliems žmonėms pasistatyti. Normalūs žmonės, jei nori pasivaikščioti, važiuoja su automobiliais prie jūros ar kur nors kitur į gamtą. O šaligatviai prie daugiabučių išvis nereikalingi. Jei juos palikt, tai užtektų ir metro palei namą – ne daugiau.

    Reply
    • Spėju,

      kad pats neturi nė surūdijusio dviračio

    • Inspektorius

      6 automobilius? Oho, tu oligarchas. galima būtų sužinoti kiekvieno automobilio paskirtį?

  15. TavoTėvas

    Aš siūlau, kad mano 4 mašinas turinčiai šeimai būtų išasfaltuotas/ištrinkelintas visas daugiabučio kiemas, nereikia nei tų žaidimų aikštelių, nei parkelių. Vaikams pilnai užtenka pasižaisti mokyklos teritorijoje toli nuo namų.

    Reply
    • nesvaik

      Bandužiuose, Laukininkuose vaikų žaidimų aikštelės visada mašinomis užstatytos. Jau 10 metų. Atvažiuok pasižiūrėti, jei netiki.

    • vigis

      Įtariu, kad komentaro autorius mano, kad pakomentavo labai sarkastiškai. Deja ,nėra čia jokio sarkazmo. pasakyta absoliuti tiesa. Daugeliui daugiabučių gyventojų nereikalingos nei jokios vejos , nei žaidimų aikštelės. Geriausias pavyzdys krepšinio aikštelė prie Kretingos g. 21 .Už keliasdešimt tūkstančių įrengtos aikštelės įranga tyčia suniokota pačią pirmą dieną po įrengimo. Daugiabučių gyventojai kaip velnias kryžiaus bijo vaikų ar paauglių kieme keliamo erzelio. Tai kam daugiabučių kiemuose įrenginėti žaidimų aikšteles? Kam kiemuose įrenginėti žolynus, kurie arba ištrypti arba nudžiuvę arba išvažinėti arba šunų nušikti. Tėvai, tokiose žolynuose leidžiantys žaisti savo vaikams, turi būti baudžiami už vaikų nepriežiūrą. Gėlytės, žolytė, medeliai fontanai ir suoliukai – viso to reikia. Ir labai lengva padaryti kad kiemuose taip būtų. Tereikia Klaipėdoje uždrausti asmeninius automobilius, ir bulvės (atsiprašau) gėlės vėl žydės. Senai praėjo tie laikai, kai vaikai augo daugiabučių kiemuose. Gal ir gerai?

    • Sigitas

      Kažkaip sprendžiant iš to, kiek paspartėjęs kraustymasis iš miesto į priemiesčius ir iš to, kaip atrodo tų miestiečių kiemai, abejočiau, ar dauguma Klaipėdiečių galvoja panašiai kaip Tamsta – kad jiems nereikia nei vejų, nei želdynų, nei erdvės ir kad užtenka vaizdo pro langą, panašaus į Akropolio parkofkę.

  16. Pastebėjimas

    Reikia ir toliau plėsti parkavimo vietų įrengimą daugiabučių kiemuose ir jų prieigose, tam reikia panaudoti visas rinkliavines lėšas bei gausiai pridėti iš savivaldybės biudžeto, per vienus ar du metus šio darbo nepadarysi, bet per kadenciją galima daug nuveikti !

    Reply
  17. Jūs ką

    kaip jums tik ir mintis kyla nerinkti baudų ir parkavimo mokęsčio? Tai už ką Neniškis su savo šaika algas ir priedus mokėsis? O dar reikia ir gražuoliui Petrošiui plakatus, žurnalus prispausdinti. Tik tam tos rinkliavos ir skirtos. Kuo ilgiau nebus tų parkingų tuo geriau

    Reply
  18. Anonimas

    „vienas iš jo vedamo komiteto siekiamų tikslų, kad kol miestiečiams nėra įrengtos parkavimo vietos, jokių baudų ir bausmių būti negali“

    Sėkmės komitetui keičiant Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą.

    Reply
    • briedas

      kodekso keisti nereikės. Nes bauduoja savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus inspektoriai. Tai tegu pirma tegu savivaldybė įrengia pakankamai vietų, o jau po to baudomis auklėja žmones.

    • Anonimas

      Už parkavimą neleistinoje vietoje bauduoja policija.

      Geriausiu atveju, savivaldybė gali panaikinti tam tikras apmokestintas zonas, kuriose nėra infrastruktūros. Kita vertus, turėtų būti apibrėžta, kiek toje zonoje turi būti įrengta tvarkingų parkavimo vietų, kad ji būtų apmokestinta. Bet kaip tai apibrėžti, jei parkavimo rinkliava neelastinga paklausos atžvilgiu?

    • baudos

      nereikia lia lia. Už parkavimą ne vietoje bauduoja ir savibledybės kontoros KKT, ir viešosios tvarkos inspektoriai.

    • Anonimas

      Gal ir taip. Pats baudų negaunu, nes nestatau automobilio neleistinose vietose. Pranešimus apie pažeidimus siunčiu tik policijai. Apie kitus pranešimo būdus nežinau.

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sveikata

Miesto sveikatos įstaigoms siekia gauti 7 mln. eurų paramos

Klaipėdos savivaldybė skelbė, jog parengė investicinį planą ir jau pateikė paraišką finansavimui gauti, kad Sveikatos centro veikloje dalyvaujančios miesto gydymo ...
2024-04-15
Skaityti daugiau

Sportas, Svarbu

Konfliktų draskomo „Viesulo” vadovo darbą meras vertina gerai

„Kiekvienas vadovas turi dar ir savo vadovą, išskyrus aukščiausiąjį miesto vadovą, nes jam vadovo nebėra”, – taip Klaipėdos miesto tarybos Kultūros, ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Verslas

Klaipėdos pramoninkams vadovaus Rimantas Juška 

Klaipėdos pramonininkų asociacija (KPA) ketvirtadienį vykusiame visuotiniame susirinkime išsirinko savo naują vadovybę. Martyno Vainoriaus nuotr. Dvi kadencijas – ketverius metus ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This