Transporto priemonių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atskleistas tyrimas rodo, kad rizika įsigyti automobilį su suklastota rida vis dar yra labai aukšta.
Bendrovė išanalizavo 1,11 mln. pastarųjų 12 mėnesių automobilių istorijos ataskaitų 24 šalyse, įskaitant JAV ir dalį Europos. Tyrimas atskleidė, kad dažniausiai klastojama prabangaus sedano „Audi A8“ rida. Iš visų tikrintų „A8“ automobilių, 30,6 proc. buvo suklastota rida.
Net 6 iš 10 automobilių su dažniausiai klastojama rida priklauso vokiečių gamintojams. Šiame sąraše randami tokie populiarūs modeliai kaip „Audi A7“, „BMW X5“, 7-osios serijos „BMW“ ir „Volkswagen Touareg“. Aukšta šių automobilių kaina daro juos populiariu nesąžiningų pardavėjų taikiniu antrinėje rinkoje.
Hibridinių ir elektrinių automobilių rida taip pat klastojama. Puiki šios tendencijos iliustracija – „Volkswagen Jetta“. 27 proc. visų šio automobilio hibridinių modelių buvo suklastota rida, dyzelinių – 24,1 proc., o benzininių – 22,4 proc. Esama ir išimčių. 7-osios serijos „BMW“ dyzelinės ir benzininės versijų rida vis dar klastojama dažniau nei hibridinės.
Nors elektrinių automobilių dalis (13,4 proc.) su pakoreguotais odometro parodymais yra mažesnė nei bendras visų Europos automobilių vidurkis (15,6 proc.), tačiau skirtumas nėra nedidelis. Įsigijus elektrinę transporto priemonę su suklastota rida vėliau gali teikti daug išleisti remontams – ypač brangu pakeisti susidėvėjusią elektromobilio bateriją.
Pasak Europos Parlamento tyrimų tarnybos, su ridos klastojimu susiję nuostoliai senajame žemyne vidutiniškai siekia 8,77 mlrd. eurų per metus.
0 Comments