Dažniausiai pacientai neatvyksta pas kardiologus

Sveikata

Klaipėdos universiteto ligoninės filialas Jūrininkų ligoninė tvirtina, jog didina ambulatorinių paslaugų, ypač kardiologijos srityje, apimtis, ilgina medikų darbo laiką, be jokių apribojimų registruoja pacientus į laukimo eilę, tačiau situacijos analizė rodo, kad vien ligoninės pastangų esą nepakanka kritinei situacijai suvaldyti.

Martyno Vainoriaus nuotr.

„Praktiškai ši gydymo įstaiga yra palikta viena spręsti Vakarų Lietuvos regiono gyventojų kardiologijos problemas. Kitose ligoninėse belikę po vieną kitą kardiologą, todėl visas kardiologinių konsultacijų krūvis tenka Jūrininkų ligoninės filialo kardiologams, kurių didžioji dalis dirba ir stacionaro skyriuose. Vos pavyksta laukimo eilę sumažinti iki mėnesio ar pusantro, staiga ji vėl šokteli kone iki trijų mėnesių ilgio“, – pranešime cituojamas Klaipėdos universiteto ligoninės laikinasis vadovas prof. dr. Jonas Sąlyga.

Nuo sausio mėnesio paskutinių dienų, kai prie Jūrininkų ligoninės užfiksuota rekordinė registracijos pas kardiologą laukiančiųjų eilė, ligoninė priimė du gydytojus kardiologus, kurie dirba tik Ambulatorinių konsultacijų skyriuje, neberibojamas pacientų registracijos laikas, o skambučių priėmimo centre įvestos dvi papildomos telefono linijos.

Teigiama, kad nuolat stebima, kiek pacientų Jūrininkų ligoninės Ambulatorinių konsultacijų skyriuje aptarnauta, kiek iš jų tenka ilgiausias laukimo eiles turintiems kardiologams, hematologams, neurologams.

„Ambulatorinių konsultacijų skyriuje vien per šio mėnesio 11 darbo dienų suteikta 1955 konsultacijos, iš kurių kardiologinės sudaro didžiausią dalį – 578. Neurologai konsultavo 197, hematologai – 202 pacientus. Visi kiti pacientai teko 13-kos skirtingų profilių gydytojams. Per mūsų fiksuotą laiką – 11 dienų – pas gydytojus į konsultaciją neatvyko 30 pacientų, kurių didžioji dalis – 21 neatvyko į konsultacijas pas kardiologus, apie tai iš anksto nepranešę. Toks neatsakingas pacientų elgesys nepadeda gydytojams trumpinti eilių. Pranešus apie tai, jog pacientas negalės atvykti, pakviečiami kiti pacientai iš laukimo eilės“, – sako Jūrininkų ligoninės filialo Hospitalizacijos klinikos vadovė Ilona Bumblienė.

Teigiama, kad laukimo eilė garantuoja, kad anksčiau ar vėliau pacientas tikrai pateks pas gydytoją ir jam pačiam nebereikės sekti, kada atsiras laisvų talonų. Tačiau ši situacija patinka ne visiems pacientams, nes esantiems laukimo eilėje, registracijos sistemoje, kurią administruoja Registrų centras, kol kas nesudaryta galimybė rinktis ar priskirti norimą gydytoją. Kartais pacientai vien dėl to atsisako vizito, nes užregistruojami ne pas tą gydytoją, pas kurį norėtų.

Jūrininkų ligoninėje yra sudaryta galimybė registruojantis pasirinkti norimą bet kurios specialybės gydytoją. Tačiau pas kai kuriuos specialistus – dažniausiai pas kardiologus, hematologus ir neurologus – talonų nepakanka. Tokiais atvejais pacientai registruojami į laukimo eilę. Akcentuojama, kad užregistruoti į laukimo eilę pacientai būna garantuoti, kad ateityje taloną tikrai gaus.  Sveikatos apsaugos ministro įsakymas numato, kad esant paskelbtam paslaugų teikimo grafikui, tai yra, kai yra talonų, pacientas gali rinktis gydytoją, o nesant paskelbtam paslaugų teikimo grafikui, kai talonų nebėra, – pacientas registruojamas į laukiančiųjų sąrašą, kai nenurodomas konkretus gydytojas.

„Laukimo eilė daugeliui palengvina patekimą pas gydytoją, tačiau turi trūkumų. E.sveikata sistemoje veikianti Išankstinės pacientų registracijos (IPR) sistema, kurią administruoja Registrų centras, neleidžia pacientui pačiam užsiregistruoti į laukimo eilę, todėl būtina skambinti telefonus arba ateiti į registratūrą. Kita problema, kad E.sveikata sistema neleidžia laukimo eilėje esančiam žmogui pasirinkti pageidaujamą gydytoją, nes nėra sukurta ir įdiegta tokia funkcija. Galima pasirinkti paslaugą, o ne gydytoją. Dėl to kasdien tenka išklausyti pacientų priekaištus dėl nuo mūsų nepriklausančių sistemos spragų“, – sako Jūrininkų ligoninės filialo Ambulatorinių konsultacijų skyriaus vedėja Nijolė Rimdžiuvienė.

4 Comments

  1. Antanas

    Tiesiog siutina idijotų pasakos. Tikiu, kad daug neatvyksta, nes galimai nesulaukę eilės numiršta. Per stebuklą patekau pas kardiologą, paskyrė tyrimą, kuri reikia laukti 3 mėnesius, tikiuosi sulaukti. Po tyrimo reikės tris mėnesius laukti , kad vėl patekti pas gydytoją ir taip pusė metų. Ryju šeimos gydytojos paskirtus vaistus, tikiuosi sulaukti arba ne. Kardiologiniam ligoniu ne visada pavyksta pusę metų išgyventi be specialisto pagalbos. Įdomu, o kiek iš neatvykusių yra mirusių?

    Reply
  2. Olė

    Gal buvo per vėlu

    Reply
  3. *****

    Mano tėtis , pagaliau sulaukęs eilės pas kardiologą , važiuodamas pas jį mirė . Gerai , kad pasijutęs blogai sustojo ir išlipo , o ne avarija su kitomis aukomis . Mirė šalikelėje.

    Reply
    • vigilijus (anonimas)

      Laimingas Jūsų tėtis.Jis bent sulaukė eilės. Mirė važiuodamas pas JĮ. O kiek mirė belaukdami kol jiems paskambins ir praneš, kad nepraėjus nei 6 mėn. jie iš laukimo jau yra įrašyti į patekimo pas kardiaologą eilę .

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Sveikata

Keisis Klaipėdos universiteto ligoninės struktūra

Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) dalininkai – Klaipėdos universitetas ir Sveikatos apsaugos ministerija – patvirtino naują šios gydymo įstaigos struktūrą ir ...
2024-05-02
Skaityti daugiau

Sveikata

Užkalkėjusias kraujagysles plės nauju metodu 

Klaipėdos universiteto ligoninėje (KUL) pradėtas taikyti naujas metodas užkalkėjusioms kraujagyslėms plėsti. Įstaiga įsigijo intravaskulinės litotripsijos aparatą, kuris bus pagalbininkas atkuriant ...
2024-04-29
Skaityti daugiau

Spyglys

Jono Sąlygos paieškos savivaldybei kainavo 4235 eurus*

Už tai, kad prisikviestų žinomą mediką Joną Sąlygą vadovauti Klaipėdos miesto poliklinikai, savivaldybė sumokėjo 4235 eurus. Tiek mokesčių mokėtojams kainavo UAB ...
2024-04-16
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This