Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-03-19 |
Inžinerijos savaitė – kasmetinė ir tradicinė įvairiausias veiklas jungianti savaitė Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijoje. Kovo 13-17 dienomis mokyklos mokiniai, padedami kūrybingų mokytojų, įsitraukė į inžinerines dirbtuves ir kūrė, meistravo, analizavo įvairiausius inžinerinius objektus ir sprendimus. Šiais metais progimnazijos inžinerinių klasių mokinių tikslas buvo pagaminti ir pastatyti švyturį.
Švyturys – tai ne tik mūsų gimtojo miesto – uostamiesčio – simbolis, birželio 1-ąją mokykloje vyksta didžiausia ir iškilimingiausia apdovanojimų šventė – „Metų švyturiai“. Jos metu apdovanojami geriausiai besimokantys, daugiausiai mokyklai nusipelnę, patys raštingiausi, pilietiškiausi ir geriausią pavyzdį kitiems rodantys mokiniai. Norėta įprasminti didžiausią progimnazijos šventę, sukurti kelrodę visiems mokiniams, kurie savo mokslu, darbais, pasirodymais olimpiadose ir konkursuose garsina Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos vardą.
Dailės, matematikos, technologijų ir inžinerijos pamokų metu, mokiniai, aptarę švyturio brėžinį, išanalizavę formą bei paskaičiavę, kiek reikia pagaminti „plytų“, kibo į darbą. Buvo nubraižyta stačiakampio gretasienio išklotinė, pagal kurią visi turėjo pagaminti vienodas „plytas“. Kirpo bei klijavo stengdamiesi darbą atlikti itin kruopščiai, nes labai svarbus kokybiško darbo elementas – vienodas kiekvienos „plytos“ aukštis. Baigtas statinys ne tik atrodo gražiai, bet kartu ir įspūdingai. Švyturio aukštis – virš dviejų metrų! Sutikite, tokiam statiniui prireikė ne tik matematinių, fizikinių ir inžinerinių žinių, pasitelkti reikėjo ir kūrybiškumo, bendradarbiavimo ir komunikacijos kompetencijas, nes švyturys buvo pastatytas iš daugiau nei 700 detalių.
Jei „plytų“ gamyba nebuvo didžiausias iššūkis, juo tapo jų klijavimas taip, kad siena būtų vertikaliai tiesi. Žinoma, nebuvo išvengta nusivylimo, kai darbo įkarštyje buvo pastebėta, kad siena šiek tiek krypsta. Teko imtis sprendimų, kaip ištaisyti klaidas. Džiugu, kad mokytojų ir mokinių inžinerinės žinios padėjo švyturiui ,,atsitiesti“ ir jis sėkmingai buvo pastatytas.
Visgi savaitės veiklos neapsiribojo vien švyturio gamyba – kiekvienas 5-8 klasių mokytojas savo pamokose integravo inžineriją savo vedamose pamokose, siejo su savaitės simboliu – švyturiu. Tai nebuvo labai lengva, bet Klaipėdos Martyno Mažvydo mokytojai dar kartą įrodė, kad kūrybiškumo ir sumanumo jiems netrūksta.
Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose mokiniai nagrinėjo žodį „švyturys“ reikšminėmis žodžio dalimis, analizavo jo semantiką, skaitydami eilėraščius, kuriuose minimas švyturys, diskutavo, koks žmogus, jų nuomone, būtų „švyturys” ir kas yra sektinas pavyzdys gyvenime.
Fizinio ugdymo pamokose mokiniai, atlikinėdami, akrojogos pratimus, statė dviejų aukštų „statinį“. Bendradarbiaudami mokiniai ugdėsi inžinerinį sumanumą, fizines ypatybes: raumenų jėgą, lankstumą, pusiausvyrą bei pasitikėjimą savimi. O geografijos pamokų metu, mokiniai, išsiaiškinę, kokie yra jūriniai, Kuršių marių ir istoriniai švyturiai, žemėlapyje ieškojo, kur jie pastatyti, skaičiavo, kiek jų yra Lietuvoje.
Dorinio ugdymo pamokose mokiniai aptarė, kas yra švyturys, kokias funkcijas jis atlieka. Kalbėjo apie tai, kad gyvenime kai kuriuos žmones galime palyginti su švyturiais, nes jie savo gerais darbais, pavyzdingu elgesiu rodo kelią kitiems ir šviečia. Analizavo, kas kiekvienam krikščioniui yra švyturys. Padedami mokytojos, vedė gražią paralelę tarp jūros, laivų, švyturių ir krikščionio gyvenimo. Pradinių klasių mokiniai švyturius spalvino, o vyresnių klasių mokiniai lipdė iš plastilino.
Užsienio kalbų pamokų metu inžinerinių klasių mokiniai aiškinosi, kaip anglų, rusų ir prancūzų kalbomis įvardinti švyturį, kūrė pristatymus apie pasirinktą žymiausią, didžiausią ar istorinį švyturį, mokėsi naujų žodžių, taip plėtė savo užsienio kalbų žodyną.
Inžinerijos savaitės veiklos tuo neapsibrėžė. Į savaitės veiklas buvo įtraukti visų klasių mokiniai. Tarptautinę PI dieną progimnazijos bendruomenė minėjo netradicinio ugdymo diena. Ryte susirinkę į mokyklą mokiniai gavo užduotį – surinkti informaciją apie Klaipėdoje esančius įvairius inžinerinius objektus: tiltus, bažnyčias, kelius, architektūrinius paminklus, transporto priemones. Nuo pradinių iki aštuntų klasių mokinių – visi gilino žinias apie kontrukcijų ypatumus, lygino, vertino inžinerinius sprendimus išsibarstę po Klaipėdos gatves.
Pradinių klasių mokiniai lankėsi Klaipėdos laikrodžių muziejuje, domėjosi įvairiausių laikrodžių mechanizmais, gilinosi ir į laikrodžių istoriją, aiškinosi, kaip senovėje žmonės skaičiavo laiką, kokiais prietaisais ar gamtos objektais tai daryti. Penktokai lankėsi Klaipėdos valstybinės kolegijos Transporto ir inžinerijos katedroje. Mokiniams pristatė, kaip iš paprastos transporto priemonės ruošiami šonaslydžiui tinkami automobiliai, aprodė elektromobilių, dyzelinių ir benzininių automobilių variklius, juos lygino, papasakojo apie jų skirtumus, vieno variklio pranašumą prieš kitą. Šeštos klasės mokiniai svečiavosi Klaipėdos technologijų mokymo centre. Mokiniai domėjosi metalo, metalinių vamzdžių lenkimo ypatumais, kaip storas metalas pjaunamas suslėgto oro srovės pagalba, kuo tai pranašiau už dujinio aparato panaudojimą. Viena septintokų klasė aplankė ir Klaipėdos universitetą. Ten susipažino su mechanikos inžineriją studijuojančių studentų sukonstruotais pneumomobiliais, sužinojo apie šių automobilių ypatumus.
Inžinerijos savaitės metu progimnazijoje vyko ir dvejos varžybos, skirtos pradinių klasių mokiniams – šachmatų ir lėktuvėlių.
Žaisdami šachmatais mažieji stiprino problemų sprendimo gebėjimus ir lavino kūrybiškumą, loginį ir strateginį mąstymą. Daug džiaugsmo suteikė miesto šachmatų federacijos „Šachmatai nuo nulio” įteikti medaliai. Jau tradicinėse popierinių lėktuvėlių varžybose „Lėktuvėlių skrydis 2023“, pradinių klasių mokiniai patys gamino varžybos skirtus lėktuvėlius. Mokiniai rungėsi originaliausio, ilgiausiai ore išsilaikiusio ir toliausiai nuskridusio lėktuvėlio nominacijose.
Apibendrinant visą savaitę galima teigti, kad Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazijos mokiniai inžinerijos žinias gilino visapusiškai. Mokytojų parengtos veiklos ir užduotys buvo naudingos, informatyvios, įdomios, įtraukiančios visus ir kiekvieną.
Parašykite komentarą