Apie „Fragmentą” – fragmentiškai

Nuomonės
Avatar photoPalmira Martinkienė
2023-03-23

Truputis absurdo, truputis komedijos, truputis tragedijos, truputis žaidimų, žodžiu, beveik kaip ir gyvenime, tik šį kartą – teatre. Taip trumpai galima būtų apibūdinti Klaipėdos dramos teatre ką tik pasirodžiusios režisieriaus Dmitry Krymov premjeros „Fragmentas” esmę.

Palmiros Mart nuotr.

Nors oficialiai pristatoma, jog šis spektaklis sukurtas pagal Antono Čechovo pjesę „Trys seserys”, už pagrindą paėmus trečio veiksmo pradžią, t.y. gaisrą, abejoju, ar į premjerą susirinkę žiūrovai bandė atsekti minėtos pjesės siužetą. Juoba kad vargu ar daugelis jų, be žymiosios frazės „Į Maskvą, į Maskvą” dar ką nors prisimena iš minėtos A. Čechovo pjesės pastatymo, net jei ją ir buvo anksčiau matę kuriame nors teatre.

Nežinau, ar buvo būtina taip primygtinai akcentuoti šią paralelę, tačiau klaipėdiečių vaidinime, labai norint, sąsajų su A. Čechovo pjesių dvasia rasti galima. Pirmiausia, tai neskubrus veiksmo, ypač pirmojoje dalyje, vyksmas, kas irgi būdinga žymiojo rusų dramaturgo veikalams. Šia prasme galėtume prisiminti kad ir pastarajame „TheAtrium” parodytą Oskaro Koršunovo Barselonos teatre pastatytą „Dėdę Vanią”, kuriame veiksmas irgi nuosekliai vystosi kylančia linija kulminacijos link.

Dar vienos su A. Čechovu siejamos, jau klasikine tapusios frazės „veikėjai ramiai geria arbatą, o tuo metu dūžta jų likimai”, atsikartojimą norint irgi galima aptikti net keliose „Fragmento” vietose. Neatmestina, jog potekstinių, užšifruotų citatų- simbolių spektaklyje yra ir daugiau, bet, ko gero, jos suprantamos tik pačiam išradingajam režisieriui bei teatro kritikų elitui.

Mano subjektyviu pastebėjimu, tai galėtų būti ne tik kambario apstatymas, bet ir gaisre ramiai sėdinti bei rūkanti juodai apsirengusi moteris ir, pvz., savo, kaip balerinos, jaunystę bandanti prisiminti suvargusioji Samanta.

Bet nespėliosiu, juoba nesu profesionali teatro kritikė, o tik eilinė žiūrovė. O kaip žiūrovei stebėti „Fragmentą” man buvo tiesiog įdomu. Tarpais – linksma, tarpais – liūdna, bet – nenuobodu. O tai – jau gana nemažai. Patiko išradinga scenografija, vykusiai, profesionaliai panaudota butaforija, gerai parinktas muzikinis apipavidalinimas.

Tačiau bendrą pastatymo lygį, subjektyviu pastebėjimu, šiek tiek žemyn traukia jau pabodęs ir senstelėjęs žaidimas su žiūrovais, priminęs agitbrigadų kultūros tradiciją.

Bet kurio atveju turiu vilties, jog „Fragmentas” Klaipėdos dramos teatre neliks tik fragmentišku epizodu jo repertuare bent jau dėl to, kad toli gražu ne visi teatrai sugeba prisikviesti tokio lygio režisierių kaip D. Krymov.

Žymos: | | | | |

Komentarai:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Fotoreportažai, Kultūra, Svarbu

89-ajame Klaipėdos dramos teatro sezone - trys premjeros

Trečiadienio vakarą Klaipėdos dramos teatras pradėjo 89-ąjį sezoną, pristatydamas naują kūrybinę kryptį ir premjeras, kurios žada nustebinti žiūrovus netikėtais sprendimais ...
2024-09-11
Skaityti daugiau

Kultūra

„Sugrįžimo“ scenografas: „Man norėjosi šalčio, nerūdijančio plieno, sterilumo“

Menininkas Tadas Černiauskas, užsienyje žinomas Tadao Cern slapyvardžiu, šiuo metu kuria scenografiją Klaipėdos dramos teatre režisieriaus Nauberto Jasinsko statomam spektakliui ...
2024-09-11
Skaityti daugiau

Veidai

Paveikslai, įkvėpti spektaklių: „Kai kuriame, tai darome pirmą kartą"

Laukdami spektaklių pradžios arba per pertraukas žiūrovai Klaipėdos dramos teatro antrojo aukšto fojė visada gali aplankyti reguliariai keičiamas meno parodas. ...
2024-09-06
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This