Uosto direkcija ieško scenarijaus, kaip nugriauti pastatą „vaiduoklį” (42)

Miestas, Svarbu
Avatar photoArtūras Šulcas
2023-03-31

AB „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija” paskelbė Naujojo Sodo gatvės tęsinio, nuo Naujosios Uosto gatvės iki būsimo savo naujojo administracinio pastato, tiesimo projektavimo užduotį – techninių specifikacijų projektą. Būsimos D kategorijos gatvės ilgis – 255 metrai. 

Ją projektuojant norima „numatyti papildomą eismo juostą posūkiui į kairę iš Naujosios Uosto g. į Naujosios Sodo g. tęsinį, įvertinant perspektyvinį transporto priemonių eismo padidėjimą/prieaugį”. Taip pat projektuotojai turėtų įvertinti šviesoforų reguliavimą, ar nereikėtų jų perstatyti į kitas vietas, nors dar visai neseniai čia buvo įrengti nauji.

Uosto direkcijos vizijoje vietoje pirmosios lietuviškos Klaipėdos uosto valdybos pastato turėtų atsirasti papildoma eismo juosta. Martyno Vainoriaus nuotr.

Užduotyje yra ir sklandus dviračių bei pėsčiųjų takų sujungimas nuo sankryžos iki UAB „Memelio miestas” jau parengtų sprendinių.

Be šių ir kitų sprendinių, iš projektuotojų reikalaujama parengti scenarijų, kaip būtų galima „atlikti apsaugotą kairinį posūkį iš Naujosios Uosto g.” Tams būtina įrengti eismo juostą, nugriaunant pastatą, esantį Naujoji Uosto g. 5.

2020 metais  Kultūros paveldo departamento vertinimo taryba minėtą pastatą priskyrė vertingųjų savybių turinčių objektų kategorijai.  Savivaldybės teisininkai tuomet aiškino, kad „toks statusas reiškia, kad rengiant bet kokį projektą – ar griovimo, ar rekonstrukcijos būtų privaloma spręsti, kaip tas savybes išsaugoti”. Tai esą gali būti fasado atkūrimas kitoje vietoje ar panašūs sprendiniai. 

Registrų centro duomenimis, šis pastatas yra statytas 1925 metais, tačiau istorikas Dainius Elertas tuomet tikino, kad jis iškilo kur kas anksčiau – dar XIX a. 1923-1940 m. pastatas priklausė Klaipėdos uosto valdybai. Būtent šiame pastate veikė pirmoji lietuviška Klaipėdos uosto valdyba.

Šiuo metu iš 14 čia esančių butų 11 priklauso bendrovei „Memelio miestas”, du – fiziniams asmenimis, dar vienas – savivaldybei.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija 2022 metų lapkričio pradžioje pasirašė preliminarią sutartį su UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras” dėl naujojo administracinio pastato statybos projektavimo. Šiai bendrovei, laimėjusiai direkcijos skelbtą architektūrinį konkursą dėl naujo pastato projektavo, skirtas 25 tūkstančių eurų apdovanojimas. O pasirašytos sutarties vertė – 1 548 800 eurų.

Pastatas ir krantinės turi būti suprojektuoti bei pastatyti iki 2026 metų Kalėdų – iki tol laiko sutarta dėl statybų vykdymo priežiūros.

Žymos: | | | | | | | | | |

Komentarai (42):

Atsakymai į “Uosto direkcija ieško scenarijaus, kaip nugriauti pastatą „vaiduoklį””: 42

  1. Vytautas parašė:

    Pastatas N. Uosto g. 5 – garbingos istorinės praeities, t. y. pirmoji lietuviškoji Klaipėdos uosto valdyba ir originalios architektūros pastatas.
    Prie šio pastato sovietmečiu priartėjo gatvė ir buvo panaikintas šaligatvis. Būtina atkurti Teismo-kalėjimo pastato aplinką – nugriovus sovietmečio mūrinę tvorą, čia vėl atsirastų vietos atkelti šaligatvį į savo vietą. Tuo pačiu ir visa gatvė sugrįžtų į savo vietą – būtų atitraukta nuo nuo N. Uosto g. 5 istorinio pastato.
    Nugriauta daugybė istorinės Klaipėdos istorinio Naujamiesčio pastatų. Reikia išsaugoti bent paskutiniuosius, liudijančius Klaipėdos jūrinę istoriją.
    Atstatomas Salamander’io pastatas, atliekami Sendvario archeologiniai tyrimai. Sėkmės ir šioje europinio paveldo tvarkymo vietoje.

  2. Nuomonė parašė:

    „Meilė miestui – sąvoka egzistuojanti tik mažumai, kuriai išties rūpi miesto įvaizdis, jo estetika bei dvasia. Viskas prasideda nuo požiūrio ir santykio su pačiu miestu, jo istorija ir žmonėmis”.
    Trokštantys griauti pastatą, ar bent pasidomėjote jo istorija? Svajojantys perkelti statinį į kitą vietą, ar žinote, kad jis turi skliautuotus rūsius, nemažai autentikos? Pasaulinio garso statinių, deja, neturime, saugokim tai, kas yra …

  3. Marijus parašė:

    Tas pastatas stovo daug seniau, nei dauguma komentatorių, o ir savivaldos bei uosto direkcijos narių susiformavo savo tėvo tatpukojy… Trukdo BMW lakioti? Ar tiesiog gardus sklypas?.. Eismui riboti kas dešimt metrų gulinčių mentų, šviesoforų prigimdė, elektriniams kamikadzėms juostų prikūrė … Pastatas trukdo… O gal trukdo tai, kad nuprocjvatizavo ne tie, kurie turėjo?.. Ar attriedukai jau išseko?

  4. Zigmas parašė:

    Nieko naujo. Klaipėda ir toliau beviltiškai degraduoja, miesto valdžiose galvose mintys tik apie asfaltą ir parkofkes. Prie piliavietės pastatyti didžiuliai plotai parkingo, bet senamiestyje it toliau neatsisakoma automobilių eismo. Buvusi administracija sugalvojo kišti milijonus į Baltijos prospekto viadukus, nebuvo rimtesnių problemų nei dar viena gigantomanija??? Iš miesto padarytas per paskutinius penkioliką metų kažkoks chaosas ir nesusipratimas.

  5. KLP parašė:

    jeigu tas pastatas toks jau svarbus, tegul išardo po plytą ir surenka kitoje vietoje. Šiaip, vizualiai, jokios vertės neturi.

  6. Reikėjo šitiek laiko. parašė:

    Senai reikėjo galvoti, kaip šio vaiduoklio ,, fasado atkūrimą” padaryti kitoje vietoje. Bus tikrai gal penkis kartus pigiau. Sėkmės griaunant vaiduoklį.

  7. Rimantas parašė:

    Grubliauskui per 12 metų ir jo kontorai tas namas jam netrukdė, ar nematė? Kaip ir Baltijos k/f.?
    Namas kaip vairuotojams labai pavojingas, kol plyta ant mašinos nukris. Merui Arvydui linkiu greičiau išvalyti miesto „šiukšlyną „, ir puošti Klaipėdą.

    • Joris parašė:

      Nors ir įsitikinęs, kad Grubliauskas- blogiausias visų laikų miesto šeimininkas, bet jis nei dėl Baltijos, nei dėl šio namo kažką padaryti negalėjo. Jie turi savo šeimininkus ir prievarta tvarkytis ne jo galioj. O kad miestas prarado savo patrauklumą investicinį, apsileido, jo prakilnybė pinigas jį aplenkia, nemaža atsakomybės dalis tenka ir Grubliauskui. Gal po paskutinės kelionės į Taivaną už mūsų pinigus, į Smart city konferenciją ir grįš „patobulėjęs”. Bet jei apie sąžinę ten kalbų nebuvo, tai ir vilčių jokių.

  8. Viola parašė:

    O, tai kuo tas namas toks nepaprastas? Medžiai ant stogo auga :))) sienos griūva, apleistas iki beprotybės… Unikalus, kad stovi gatvėje??? Nu, faina. Stovi. ir ką ? Pasikeitė laikai, pasikeitė gatvė, pasikeitė gyvenimo tempas, viskas pasikeitė, tik griuvena amžina.Tai kuo tas namas unikalus?

    • Joris parašė:

      Jei paveldosaugininkai trepsės kojomis ir neleis jo griauti, kuriame didžioji dalis butų tam pačiam Memelio miestui priklauso, tuomet beliks padaryt, ką sovietmečiu Tiltų gatvės namams padarė- vietoj pirmų aukštų praėjimai.

    • Antanas parašė:

      Kartu subaltijos kt arhit paminkas

  9. Klemka parašė:

    Paprasčiausiai ant iš vieno statomo pastato sienos įrengti taip vertingus frahmentus ir įrengti lentelę aiškinančią kas tai per fragmentai ir kam priklauso. Kaip sakoma ir vilkas sotus ir avis sveika. Tai ir visa problema, nes savivaldybė išsprendė net Skautų gatvės problemą ir kaip Smilties Pylimo gatvės dalį paversti kiemu ir parduoti, o čia smulkmė.

  10. na, parašė:

    Klaipėdos planavimo orientacija yra aiški- Amerikos vidutinio dydžio miestų pavyzdys. Ypač Vidurio vakarų ar Kalifornijos. Prekybos centrai už miestų, visur stovėjimo aikštelės, betoniniai greitkeliai su daug juostų, nėra dviračių takų, bet ten vidutinio dydžio mietais po milijoną gyventojų. Gi Klaipėdoje į kiekvieną pasiekimą kampą visi lenkai mašinomis ir žinoma blogai, kad trukdo tas namas dar greičiau lėkti. Va ir planavimo rezultatas – priemiesčiai be centrų ir pramogų ir būtinybė visur važiuoti

  11. Tai gi parašė:

    Siūlau nufotografuoti ir nugriauti, tą gatvėje stovintį vaiduoklį, jis yra privatus pastatas ir gali likti kaip Baltijos k/t, amžiams, turime ką restauruoti kitoje gatvės pusėje, teismų pastatą, Centrinį paštą, bažnyčią, pilį, mokyklas , darželius…

  12. Anonimas parašė:

    Kadangi Uosto direkcija yra turtinga ir taškosi į valstybės biudžetą mokėtinais mokesčių pinigais , siūlyčiau minėtai „šaraškinų” kontorai šį pastatą fiziškai perkelti į kitą vietą. Kainuos nebrangiai vertinant tai, kad vietoje 1.5 mln. € senojo pastato remontui bus skiriama 35 mln. € naujajam statyti). Beje, ar neturėsime dar vieną vaiduoklį mūsų mieste senojo uosto direkcijos pastato vaidmenyje. Nebent, vykrūs uosto berniukai su sėbrais Vilniuje kažkam padarys dovaną, ji parduodami pusdykiai. Regis, apie viską bus pagalvota privatizuojant Uosto direkciją su naujuoju pastatu.

  13. Kiras parašė:

    Paziurekite kitur europoje.Kiek viena sena arhitekturini istorini pavelda saugo restouruoja.Pas mus viska tik lauzyti,griauti.Smegenu daug nereikia.A vat padaryti turistams isorini koki objekta sunku kaska sugalvot.Ir taip musu senamiestis mazas.Jau gatviu kelius ir takus isarde.Sugadino viska.

  14. Darius parašė:

    Zinoma griauti!

  15. Įdomu parašė:

    kur toj mažytėj Klaipėdoj nespėja vairuojantys: namas trukdo, medžiai trukdo, šviesoforų per daug…Aš taip pat pritariu, kad istorinis namas išliktų ir būtų prikeltas naujam gyvenimui, juk tiek nedaug senamiesčio turim.

  16. S parašė:

    Reiktų rasti būdą kaip išsaugoti ir pritaikyti tą vietą saugiam eismui. Nuostabus pastatas. Jis turi ypatingą aurą. Ir netgi tas kelio susiaurėjimas yra labai unikalus.
    Daugelis pasaulio šalių turi įvairių keistenybių ir jokiais būdais to neatsisako dėl vieno svarbaus momento – unikalumo.

  17. Asta parašė:

    Kreiptis į teismą kad pripažinti , jog pastatas trukdo eismui ir visuomenės reikmėms tenkinti būtinas mugriovimas. Tokia kliūtis kelia grėsmę žmonių saugumui.

  18. Duncė parašė:

    Namą restauruoti ir sukelti Vilniaus ir Klaipėdos gamtosaugininkus, tegul gyvena į sveikatą

  19. ??? parašė:

    Viską galima suprojektuoti negriaunat. Bėda ta, kad socializmo metais buvo perdaug nušluota, nugriauta, išdraskyta. Ir nepriklausomybės metais dar buvo griaunama. Prieš kelis metus nugriovė seną istorinį pastatą senamiestyje Daržų gatvėje. O iš kitos pusės, kodėl saugoti socializmo palikimą, pavydžiui, buvę kultūros rūmai, dabartinis muzikinis teatras ar stalininis biržos tiltas, kokios čia vertybės?

  20. Pasvarstymai parašė:

    Negalima dėl vieno elementaraus, kad ir seno, namo, trukdyti normaliam eismui. Galiausiai jei tas namas ir bus restauruotas, sutvarkytas, jis vėl greitai apgrius dėl transporto keliamos vibracijos, išmetamų dujų ir taškomo purvo. Pažiūrėkite, kad ištiko Minijos gatvės pradžioje (Nr. 1) stovinti paveldosauginį namą, kai neišlaikomas net minimalus atstumas iki gatvės.
    Tik kitas klausimas, ar uostui, kurio veikla dabar šitaip sumažėjusi, pajamos smukusios, apskritai reikia naujo pastato. Kodėl neužtenka Janonio gatvėje esančio daugiaaukščio uosto direkcijos pastato? Teko jame būti – dideli kabinetai, erdvūs koridoriai, negi trūksta ploto.
    O jei reikia remonto, tai tegul remontuojasi, pradedant nuo viršaus po vieną aukštą.

    • Pasvarstymai parašė:

      Dar dėl N. Uosto 5.
      Kažkada gyvenau centre, kur atstumas nuo važiuojamosios dalies iki mano langu buvo apie 3 metrus, plius langai buvo gana aukštai.
      Vis dėlto langus nuolat aptaškydavo pravažiuojančios mašinos.
      N. Uosto 5 langai būtų prie pat gatvės. Kas sutiktų ten gyventi ar dirbti?
      Jeigu tą namą būtų įmanoma panaudoti, tai jis nestovėtų tiek metų tuščias.

    • Anonimas parašė:

      Elementaru: 35 mln. EUR naudingiau išleisti vietoje 1.5 mln. EUR remontui. Skaitykite Orvelą.

  21. Jo parašė:

    Tas savybes, fasado siluetą, galima atkartoti statant kažkurį pastatą Memelio mieste ir viskas ! Tiek bėdų !

    • Anonimas parašė:

      Yra pavyzdziu kuomet pastatus patraukia. Ir daug didesnius. Youtube keletas projektu yra nufilmuotu. Tai jei tik noretu – patrauktu. Bet musiskiai zino tik naikinti ir griauti, nes tik tiek smegenu teturi.

  22. Neįsijauskt, griovėjai. Negriausit. Mes neleisim. parašė:

    Niekas šio Klaipėdos miesto ir uosto istorijos liudytojo negriaus. Visuomenė neleis. Prie ruso jau prigriauta tiek ir tiek. Vien ko verta senosiosios Klaipėdos gaisrinės nugriovimo istorija vardan „Klaipėdos” viešbučio ir Lenino aikštės. Daugiau Klaipėdos istorijos ir jos istorinių artefaktų griauti Klaipėdoje nebeleisim.

  23. Čerlis parašė:

    Greukit ir greičiu kol jis nepradėjo byrėti ant transporto

  24. Komentaras parašė:

    Sėkmės KVJUD besiaiškinant santykius su paveldo fanatikais. Vilniečių paveldo specialistų būrelis pasiūlė mums pastatą vaiduoklį saugoti , o kontekstas kur jis stovi(ant gatvės), jiems nė motais.

  25. klp parašė:

    Griaukite greiciau ta griuvena , pusė senamiescio pastatu panasios bukles ir baigia sugriuti, tai ir taip yra ka saugoti, o sis anksciau ar veliau ir taip sugrius nuo korozijos. O kas ten noretu gyventi ar isikurti viduri gatves, tai net neisivaizduoju…

    • Antanas parašė:

      Tiktai griauti ,yra ir geresnių pastatų kuriuos reikia saugoti

    • Pajūrio žmogus parašė:

      Tikrai nėra jau toks ypatingos ir vienintelės vertės.Turim svarbesnių miesto istorijai o neprižiūrimi pastatai.Šitas nėra dabar tinkamoje vietoje nes pati gatvė jau nebe tokia istoriškai

  26. kažkaip įdomiai čia parašė:

    scenarijus „kaip nugriauti”, manau, yra vienas – nugriauti; o scenarijus ” kaip išsaugoti”, manau, yra kur kas sudėtingesnis – čia juk reikia dirbti – galvoti 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti apie klaidą

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Mums rašo

Straipsnių apie vandenilio gamybą Lietuvoje apžvalga

Dar 2024 m. pradžioje pasirodžius skurdžiai informacijai apie vandenilio, metanolio gamybą, infrastruktūros vystymą šalia uosto, mes nuspėjome tai, ką įvairios ...
2024-07-25
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Uosto direkcija revizuos savo organizacinę struktūrą

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įsigijo savo organizacinės struktūros vertinimo konsultacines paslaugas. Konsultacijų tikslas – sprendiniai, „kurie atspindėtų Uosto direkcijos ...
2024-07-21
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Visuomenei pristatys žaliojo vandenilio gamybos projektinius pasiūlymus

Klaipėdos uostas tikisi jau po poros metų tapti pirmuoju Lietuvoje ir Baltijos šalyse gaminančiu ir tiekiančiu žaliąjį vandenilį laivams, viešajam ...
2024-07-12
Skaityti daugiau



Pin It on Pinterest

Share This