Uostas pagaliau susirūpino vandens tarša

Aplinkosauga, Svarbu

Klaipėdos uostas galų gale pradėjo rengtis prisijungti prie 82 proc. Europos uostų, kurie šiuo metu jau stebi vandens taršą.

Artūro Šulco nuotr.

„Pagal ūkio subjektų vykdomo paviršinių nuotekų aplinkos monitoringo duomenis, dalis teršiančių medžiagų (pvz., skendinčios medžiagos, biocheminis deguonies suvartojimas (BDS7), bendras azotas ir fosforas, cinkas) viršija nustatytus aplinkosaugos normatyvus uosto įmonių išleidžiamose paviršinėse nuotekose, nes esami valymo įrenginiai (naftos produktų gaudyklės, naftos produktų ir purvo atskirtuvai, smėliagaudės) nepajėgūs pašalinti tam tikrų teršalų (pvz., azoto ir fosforo)”, – pripažįstama Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos paskelbtuose dokumentuose.

Tačiau mūsų uosto vandens taršos stebėsena prasidės dar negreitai (ką bekalbėti apie veiksmus taršai suvaldyti), nes tik dabar Uosto direkcija, remdamasi Europos uostų patirtimi bei įgyvendindama žaliojo uosto veiksmų planą, planuoja atlikti išleidžiamų paviršinių (lietaus) nuotekų tvarkymo galimybių studiją. 

Tikimasi, kad studijos rezultatai vėliau leis priimti geriausius ir efektyviausius sprendimus dėl taršos mažinimo priemonių įdiegimo uoste. Viešai jau paskelbtas parengtas šios studijos techninių specifikacijų projektas. 

Pagal Aplinkos apsaugos agentūros išduotus taršos leidimus, 2021 metais į Klaipėdos uosto akvatoriją 15 ūkio subjektų išleido paviršines nuotekas per 57 išleistuvus. Jos išleistos iš maždaug 290 ha drenuojamos teritorijos ploto.

Teigiama, kad šiuo metu Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorijoje veiklą vykdo krovos, laivų remonto ir statybos įmonės ar jų grupės, terminalai ir kitos įmonės. Iš viso tokių įmonių (objektų) yra 27. 

Prie pagrindinių problemų Baltijos jūroje priskiriama tarša azoto ir fosforo junginiais (tai sukelia vandens „žydėjimą“ ir eutrofikaciją), pavojingomis medžiagomis, laivybos poveikis ir bioįvairovės mažėjimas. Klaipėdos uosto „indėlis” į Baltijos jūros taršą nėra apskaičiuotas.

Tokiai studijai keliamas tikslas išanalizuoti Klaipėdos uosto įmonių išleidžiamų paviršinių nuotekų tvarkymo galimybes ir parengti tinkamiausius tvarkymo būdus, siekiant sumažinti nuotekų poveikį aplinkai. 

Be kita ko, keliami uždaviniai  įvertinti uosto įmonių išleidžiamų nuotekų kiekius, su nuotekomis išleidžiamų teršiančių medžiagų kiekius remiantis paskutinių 5 metų nuotekų tyrimų duomenimis: skendinčių medžiagų, BDS7, bendrojo fosforo, amonio azoto, nitratinio azoto, nitritinio azoto, bendrojo azoto, naftos ir jos produktų (naftos angliavandeniliai), cinko, vario, chromo, nikelio, švino, alavo, aliuminio, mangano, chloridų, sulfatų ir kt.

Studijos rengėjai turėtų pateikti ir papildomų priemonių bei technologijų siūlymų, kaip sumažinti tokių paviršinių nuotekų užterštumą azotu ir fosforu bei sunkiaisiais metalais. 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pageidauja, kad galimybių studijos galutinė ataskaita būtų pateikta per 46 savaites nuo sutarties su rangovu įsigaliojimo.

4 Comments

  1. Vaitkus pridengs !

    Jau gali nebesirūpinti, meras Vaitkus su partneriais pridengs !

    Reply
  2. Juokdariai

    Būtų juokinga, jei nebūtų graudu. Apteršė visur uostas su krova, o dabar susirūpino su tarša, dar tegu teršia toliau. Cirkas!

    Reply
  3. Klaipėdietis

    O tai ka SIOMA Gentvilas dar nesusirūpino,taigi jis didžiausias kovotojas su tarša, ar jam uostas neykandamas???Jam matyt leidžiama tik juodnugarius mokesčiais smaugti.

    Reply
  4. Architektas

    Uostas terš ir toliau, bet ateityje Uostas ruošiasi savo taršą net PRADĖTI stebėti:
    „Klaipėdos uostas galų gale pradėjo rengtis prisijungti prie 82 proc. Europos uostų, kurie šiuo metu jau stebi vandens taršą”.
    Po 46 savaičių (metuose – 52 savaitės) tikriausiai jau bus parengta net galimybių studija…
    Puikios Uosto intencijos, darbai ir tempai … taršos stebėjimui.
    Nebūtų taršios Uosto krovos viduryje Klaipėdos miesto, nereikėtų nei stebėti tos taršos, nei jungtis prie taršos stebėtojų. Tikrai žaliuosim, klaipėdiečiai.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Klaipėdos uostui - aplinkosauginis sertifikatas

Klaipėdos uostas – pirmasis tarp Baltijos valstybių ir vienas iš 35 uostų Europoje nuo šiol turintis uosto aplinkosaugos vadybos sistemos ...
2024-04-26
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This