Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
![]() | 2023-04-24 |
Nors Eismo saugumo komisija jau pritarė Danės ir Artojo gatvių ruožų rekonstravimo ir dviračio tako, nuo Danės iki Liepų gatvės, įrengimo projektui, jam dar reikės atlaikyti ir visuomenės poziciją: viešai svarstyti pateikti projektiniai pasiūlymai.
Oficialiai projektas vadinasi „Danės g. ruožo nuo Laivų skg. iki Artojo g., Artojo g. ruožo nuo Danės g. iki Artojo g. ir Liepų g. sankryžos (įskaitant visą sankryžos mazgą ir jos prieigas) rekonstravimo ir dviračio tako nuo Danės g. iki Liepų g. įrengimas”. Jį užsakė Klaipėdos savivaldybė, o parengė UAB „Plentprojektas”. Projektuojama gatvių sklypuose ir laisvoje valstybinėje žemėje.
Konstatuota, kad Danės gatvės būklė yra prasta, važiuojamosios dalies pločiai neatitinka šiuo metu galiojančių normatyvinių dokumentų pločių, o dangos būklė neatitinka reikalavimų. Gatvės dalyse leidžiamas skirtingo tipo parkavimas, nėra dviračių takų. Danės g. ruože, nuo Fabriko skersgatvio iki Artojų gatvės, yra dalis gatvės, o toliau jos iš viso nėra. Šiame ruože yra šiluminiai antžeminiai tinklai.
Artojų gatvės būklė – taip pat prasta, važiuojamosios dalies pločiai irgi neatitinka šiuo metu galiojančių normatyvinių dokumentų reikalavimų. Šioje gatvėje esanti degalinė turi daugiau įvažiavimų ir išvažiavimų nei numatyta patvirtintame detaliajame plane. Prekybos paskirties pastato Liepų ir Artojo g. sankryžoje eismo organizavimas neatitinka patvirtinto detaliojo plano, o Artojo, Liepų ir Mokyklos gatvių sankryža yra labai sudėtinga – čia dažnai formuojasi spūstys, kyla avarinės situacijos.
Danės (C kategorijos) ir Artojo (D kategorijos) gatvės, atsižvelgiant į tai, kad ateityje jomis vyks viešojo transporto eismas, suprojektuotos 6,5 m su 3,25 m pločio eismo juostomis. Suprojektuotos ir keturios viešojo transporto stotelės.
Parkavimas Danės ir Artojo gatvėse bus draudžiamas. Fabriko sk. važiuojamosios dalies plotis sieks 5,5 m., šioje gatvėje numatyta 10 lygiagretaus parkavimo vietų.
Po Mokyklos g. esančiu viaduku, remiantis detaliuoju planu, numatyta privažiuojamoji gatvė ir parkavimo aikštelė su 140 vietų iš kurių penkios skirtos autobusams, 6 – neįgaliesiems, 30 būtų pritaikytų krauti elektromobilius.
Pėsčiųjų takai projektuojami abejose gatvių pusėse. Standartinis jų plotis – 1,5 m. Vietose prie statinių šis plotis didinamas iki statinių ribų. Vienoje gatvės pusėje projektuojamas atskiras 2,5 m pločio dviračių takas kurio danga – raudonos spalvos asfaltas. Dviračių takai sujungimai su esamais, planuojamais takais. Dviračių ir pėsčiųjų takai projektuojami skirtingame lygyje, juos atskiriant betoniniu vejos bordiūru su 4 cm peraukštėjimu. Išilgine kryptimi dviračių takai sklandūs, be bordiūrų.
Nuovažos, kurias kirs dviračių takai, būtų įrengiamos panaudojant betoninius kelio bordiūrus su 7-8 cm peraukštėjimu.
Kovo pabaigoje Eismo saugumo komisija palaimino šį projektą, nors Dviratininkų bendrijos atstovai projektuotojams buvo pateikę 10 pastabų. Būtent dėl jų projekto aptarimas užsitęsė daugiau nei valandą. Dalį grynai techninio pobūdžio pastabų sutarta pavesti projektuotojams įvertinti, dėl poros sudėtingesnių komisijai teko apsispręsti balsuojant.
Diskutuota ir kodėl projektuojamas dviračių takas prie Danės gatvės „peršoka” iš vienos jos pusės į kitą, dėl šio tako spalvos, kam teikti pirmumą dviračiams ar pėstiesiems ir panašiai. Projektuotojams patarta apskaičiuoti galimą taršą ir triukšmą, kuris rasis įgyvendinant šį projektą, antraip projektas gali nesulaukti pritarimo jį derinant įvairiose institucijose.
INFORMACIJA
Susipažinti su projektiniais pasiūlymais galima iki gegužės 15 d., Liepų g. 11, Klaipėdoje, darbo dienomis 8-17 val., iš anksto susitarus tel. 8 46 396303 arba internetinėje svetainėje https://www.klaipeda.lt/lt/projektiniai-pasiulymai/9126/
Pasiūlymus galima teikti iki gegužės 15 d. raštu UAB „Plentprojektas”, Gedimino pr. 41-1, LT-01109 Vilnius, arba el. p. [email protected]
Viešas susirinkimas vyks gegužės 15 d., 16 val., nuotoliniu būdu.
Paskaičiau – raudonos spalvos asfaltas – deja iš geros idėjos pas mus tai tėra juodos spalvos asfaltas, kurio paviršius nudažytas raudonai. O sumanymas buvo, kad pats asfaltas būtų raudonas. Ir tai techniškai galima, bet dėl kainos išsisukama tiesiog dažymu.
Pirma išlaisvinti nuo šabakštynu paskui darykit projekta ,kad butu praėjimas dviračiu takai
Liepų g, išlaisvinti iš parkingo ir galima tenais viską tobulai padaryti. Ir atkurti buvusį Liepų g. vaizdą
Mūsu taku sistema kaip ankstyvos stadijos puzlis, kai mieste epizodiškai išmetytos pavienės atkarpos, bet iki nuoseklaus bendro vaizdo dar labai labai toli. Net ir Taikos prospekto taku “stuburas” dar toli gražu nesutvarkytas.
Visi čia skundžiasi, bet aš noriu padėkoti, kad Klaipėdoje palyginus su kitais Lietuvos didmiesčiais yra patogiausia važiuot dviračiu. O savaitgalį išbandytas dviračių takas iš viso fantastika. Ačiū.
Žiūrint, kuriomis vietomis važiuoti. Aš asmeniškai visai nesu patenkintas atkarpa nuo N. perkėlos iki Klasko ir toliau
neaisku kuriuo taku vaziuota. daguma taku be logikos, dažnai keicia trajektoriją, dauguma supinta su pesciju takais taip pat vingiais iskreivaliota. yra kur tobulinti.
Patogiausia dėl ko? Dėl reljefo?
Spėju, kad raudona spalva pažymėtos vietos ties susikirtimais su įvažavimais į kiemus vėl bus nuleistos iki automobilių eismo juostų lygio, taip sukuriant prieštaravimus tarp KET reikalavimų ir projektavimo. Pagal KET, automobilių vairuotojai turi praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, prieš išvažiuodami (įvažiuodami) iš teritorijos, bet fiziškai padaryta, kad pirmenybė tarsi automobilių vairuotojų, nes jiems kelio aukštis nesikeičia.