Uostas pasiekė rekordinį gylį

Fotoreportažai, Svarbu, Uostas ir jūra

Antradienį Klaipėdos uoste surengta pagilinto laivybos kanalo atidarymo ceremonija. Nuo šiol vidinėje kanalo dalyje fiksuojamas 15,5 metro gylis, o už uosto vartų naujos krypties išoriniame 1,7 km ilgio laivybos kanalo ruože pasiekta 16 metrų riba. 

Renginio metu narai simbolinę juosta perkirpo po vandeniu. 

Ryčio Laurinavičiaus nuotr.

Atsiėjo beveik 100 milijonų

Ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė, kad atliktos strateginės investicijos. Tikimasi, kad padaryta beveik 100 milijonų eurų investicija leis uosti būti dar konkurencingesniu.

„Gylis reikalingas tam, kad galėtume priimti didžiausius Baltijos jūroje plaukiojančius laivus. Pastarųjų dešimtmečių tendencija rodo, kad laivai didėja“, – teigė ministras.

Artimiausiu metu uosto kapitonas įsakymu padidins maksimalią leistiną laivų grimzlę iki 14,3 metro. Iki šiol ji didžiojoje uosto laivybos kanalo dalyje siekė 13,4 metro.

„Tai yra stiprus mūsų pasiekimas konkuruojant su aplinkiniais uostais. Projektas mums leidžia turėti svaresnį argumentą kalbantis su laivybos kompanijomis. Susidomėjimas Klaipėdos uostu dar labiau išaugs tiems, kurie Klaipėdos uostą mato kaip sankaupos uostą“, – apie kanalo gilinimo projektą sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Uosto kanalas buvo išplėstas nuo 100 iki 200 metrų, taip pat sutvarkyti šlaitai, kai kuriose kanalo vietose iškelti rieduliai.

Vidinį Klaipėdos uosto laivybos kanalą iki 15,5 metro gilino olandų kompanija „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“. Beveik 2 milijonus kubinių metrų grunto iškasusi įmonė darbus atliko 74 dienomis greičiau nei pagrindinis sutarties terminas.

Klaipėdos uosto išorinį laivybos kanalą iki 16 metrų ir dalį vidinio kanalo iki 15,5 metro gilino Belgijos uostų gilinimo ir valymo kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“. 79 dienomis anksčiau nei pagrindinis sutarties terminas darbus atlikusi įmonė iš viso iškasė 1,8 mln. kubinių metrų grunto. Vykdant šį projektą po vandeniu ties įplaukimu į uostą suformuotas naujos krypties laivybos kanalas, pasiektas didesnis jo plotis.

Projekto metu apie 180 tūkst. m³ smėlingo grunto buvo panaudota povandeninio pylimo formavimo darbams ties Melnrage.

Bendra Klaipėdos uosto gilinimo projekto vertė siekia 94,1 milijono eurų su PVM. Iš Europos Sąjungos Sanglaudos fondo šiam projektui skirti 28 mln. eurų. Projektui skirta ir 9,9 mln. eurų valstybės biudžeto lėšų. Likusi projekto dalis finansuota Uosto direkcijos lėšomis.

Šiuo projektu taip pat numatyta Klaipėdos uoste įrengti naujas vedlines, kurios, dėl gilinimo darbų pasikeitus įplaukos kanalo krypčiai, reikalingos laivams saugiai įplaukti į uostą. „Klaipėdos nafta“ nuomojamoje uosto teritorijoje jau surenkamas 50 metrų aukščio bokštas, KLASCO naudojamoje teritorijoje yra įrengtas pagrindas bokštui statyti, artimiausiu metu iškils 70 metrų aukščio bokštas.

Iki 2026 metų tikimasi uostą išgilinti ir iki 17 metrų gylio. 

Tikisi jungties su pietryčių Azija

Pasak uosto generalinio direktoriaus, per pirmąjį šių metų ketvirtį uoste užfiksuotas 18 procentų krovos kritimas, nulemtas smarkiai sumenkusių trąšų srautų.

„Augimas buvo juntamas kituose sektoriuose: žemės, dujų ir naftos produktų. Konteineriai išaugo iki 125 procentų. Uostas daug padarė, kad tie konteineriai Klaipėdoje būtų“, – kalbėjo jis.

M. Skuodis, kartu su A. Lataku neseniai lankęsis Pietų Korėjoje, teigė, kad šios vizito tikslas buvo laivybos linijomis sujungti Klaipėdą su kuo daugiau pasaulio kraštų.

„Šiandieną mes esame sujungti su Niujorku, Šiaurės Amerika, Lotynų Amerika, Pakistanu, Indija. Mes norime būti sujungti ir su pietryčių Azijos šalimis“, – sakė M. Skuodis.

2 Comments

  1. Uosto įplaukos kanalo gilinimas

    …daro tiesioginį, neigiamą, ilgalaikį bei reikšmingą poveikį viso Lietuvos pajūrio krantų erozijai į šiaurę nuo Klaipėdos. Bet užtat laivai į Klaipėdą galės įplaukti didesni.

    Reply
  2. Anonimas

    Būtų įdomiau sužinoti miesto uosto pinigų tratinimo lygį, o ne uosto ekvatorijos gylį.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Daugiau krauta grūdų, mažiau - naftos produktų

Pirmą šių metų ketvirtį Klaipėdos uoste krauta beveik 8,5 mln. tonų krovinių. Palyginti šį kiekį su tuo pačiu praėjusių metų ...
2024-04-24
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Siekia stiprinti jūrų transporto ryšius su Egiptu

Lietuva ir Egiptas ketina glaudžiau bendradarbiauti, gerindami šalių tiesioginį susisiekimą oru ir plėtodami jūrų transporto ir logistikos jungtis. Tokias galimybes ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

Fotoreportažai, Uostas ir jūra

Kruizinės laivybos sezono startą paskelbė muzikuojantis laineris

Šaltą, vėjuotą ir lietingą antradienio vidurdienį Klaipėdos uoste prisišvartavo pirmasis šiemet kruizinis laivas. Laineriui „Le Bellot” – tai ir pirmasis ...
2024-04-23
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This