Stabdomas dviračių eismas Kuršių nerijoje: darbus žada baigti tik vasarai įpusėjus (atnaujinta)

Fotoreportažai, Svarbu, Transportas

Nors vasariški orai į gatves išginė dviratininkus ir paspirtukininkus, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) įspėja keliautojus iki vidurvasario susilaikyti nuo kelionių dviračiais į Neringą ir ypač vengti kelionių dviračiais automobilių krašto keliu Smiltynė–Neringa.

Palmiros Mart nuotr.

Penktadienį LAKD paskelbus pranešimą, jog šią vasarą iš Smiltynės į Juodkrantę dėl dviračių tako remonto geriausiu atveju bus galima nuvykti tik liepą, socialiniuose tinkluose kilo didžiulė pasipiktinimo banda. Vieni, neįsigilinę į tai, kas yra atsakingas už šio tako remontą, pykčio strėles nukreipė į Neringos valdžią, kiti buvo pakraupę nuo to, jog draudžiama dviračiais važiuoti krašto keliu Smiltynė–Nida, tačiau daugiausia kritikos kelininkams kliuvo už tai, kad jie remonto darbų nesugebėjo baigti iki vasaros pradžios.

Šeštadienį pirmoje dienos pusėje su dviračiu į Smiltynę numynusi „Atviros Klaipėdos” žurnalistė įsitikino, jog rangovai šiltą saulėtą dieną, užuot naudojęsi palankiu darbui oru, poilsiauja – priekopėje „ilsėjosi” jų palikta technika.

Įspėjantys ženklai, jog dviračių takas remontuojamas, pastatyti irgi ne iškart persikėlus į Smiltynę, o tik prie paplūdimio kopų. Nemažas keliautojų būrys, atmynęs iki posūkio į moterų paplūdimį ir pamatęs remontuojamą dviračių taką, buvo priverstas sukti atgal. Ar jie pasirinko važiuoti draudžiamu valstybinės reikšmės keliu, ar nusprendė grįžti į Klaipėdą – istorija nutyli.

LAKD pranešime žadama, jog pėsčiųjų ir dviračių tako tvarkymo darbai nuo Smiltynės iki Juodkrantės bus baigti liepos mėnesį, tuo metu Smiltynėje pastatytame stende informuojama, jog darbai turi būti baigti iki liepos 19 d., t.y. jau vasarai persiritus į antrąją pusę.

Teigiama, jog naujasis takas bus iki 3,5 m pločio, kad esant poreikiui juo galėtų pasinaudoti ir specialiosios tarnybos (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 iki 2,5 m), planuojama įrengti poilsio aikšteles.

INFORMACIJA

Dviračių tako nuo Smiltynės iki Juodkrantės rekonstravimo darbų vertė – 5,8 mln. eurų. Darbai vykdomi dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km. Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama. Rangos darbų konkursą numatoma skelbti šių metų viduryje. Likusią tako dalį planuojama sutvarkyti 2024 m.

Po to, kai takas bus sutvarkytas, jo atitinkamas dalis valdyti nuosavybės teise pagal bendradarbiavimo sutartis perims Klaipėdos miesto ir Neringos savivaldybės. Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km.

7 Comments

  1. Rimantas

    Šeštadienį, sekmadienį biurokratai ilsisi. Naktį miega. Milijonus jau pasidalino? Pusę vasaros iki Juodkrantės neprivažiuosime? Rusų laikais kalti būtų lėkęs iš posto iki ministerijos. Siūlau dirbti dieną naktį ir be išeiginių, brigadas iškviesti, iki vasaros pabaigti.

    Reply
  2. Anonimas

    Ooo, na tikri šaunuoliai nors atsikratys atsakomybės už žuvusius dviratininkus iki liepos mėnesio?

    Reply
  3. Aleksej

    nuo naujosios perkelos papludimio iki juodkrantes reikia tvarkyti o link senojo kelto dar geras kelias

    Reply
  4. Jux

    Uždrausti reikia masinom važiuot, tik busas dviratis ar pėsčiomis, saugom gamta. Greičiau sutvarkius nes ekologijos pinigų ne surinks. O taip visą vasarą remontos o miškininkai per rudenį sugriaus su savo technika

    Reply
  5. Saulius

    Tai yra ruZiškas sprendimas, pažeidžiantis tarptautinius įsipareigojimus dėl „EuroVelo” dviračių trasų nepertraukiamumo (uždarant dviračių trasą, būtina pasiūlyti alternatyvius keliavimo maršrutus arba priemones, pvz., nemokamas keltas ar autobusas su dviračių priekaba ar pan.). Deja, bet nieko tokio nebuvo pasiūlyta.
    Panašu, kad LAKD’as pasidavė vietinių klerkų spaudimui, kuriems bet kokie dviratininkai kelyje trukdo išvystyti beveik niekada Neringoje nekontroliuojamą greitį
    jeigu būtų galvojame tik apie saugumą, o ne tik apie patogumą spaudžiant iki dugno gazo pedalą, tai būtų pasiūlytos alternatyvos dviratininkams.
    Vis tiek bus dviratininkų, ypač užsienio turistų, kurie jau prieš metus ar keletą susiplanavo tokią kelionę, užsisakė viešbučius ir t.t., ir jie važiuos tuo keliu, o gal eis pėsti stumdami dviratį – pėščiųjų eismas tame kelyje juk nedraudžiamas!!! (ženklai juk fiziškai nestabdo dviratininkų kaip ir automobilių greitį ribojantys ženklai nestabdo bepročių automobilistų), nes jie neturės kitos pasirinkimo… ar tai bus saugiau? abejoju…
    Kai nėra smegenų, draudimas ką nors daryti yra pats lengviausias būdas nusikratyti nuo savęs bet kokią atsakomybę…. tik reikėtų įsisąmoninti, kad valdžiažmogiai vis tiek niekada už nieką neatsako, bet atstovauja kažkieno interesus.

    Reply
  6. T

    Labai gerai,laukit rudens ir lietaus ???

    Reply
  7. Anonimas

    Didieji valdiškieji strategai sugalvojo darbus vykdyti, tuomet kaip prasidėjo sezonas, tame tarpe užsienio turistų. Dviračių taką paplatino, tam kad galėtų važiuoti specialusis transportas. Žurnalistai galėtų pasidomėti kokiai kelių kategorijai priklausys naujasis dviračių takas. Jeigu šis takas neatitiks kategorijai, pagal kurią galima važiuoti sunkiasvoriam transportu, tuomet jis bus sudrožtas per kokius 10 metų , kaip kad ankstesnis, kuomet per jį važinėjo kas netingėjo gaisrinės, energetikų, miško kirtėjų, komunalininkų kt. sunkiasvoriai sunkvežimiai ir traktoriai, netgi ekskavatoriai . Dar vienas dalykas, abejoju ar proto bokštams „dašilo”, kad tako judėjimo kryptis reikėtų atskirti punktyrine linija, nes daug mūsų tautiečių važiuodami lyg bandomis „susiglaudę” nesupranta, jog judėjimas yra dvipusis ir kelia pavojų tiek sau, tiek priešais važiuojantiems. Dar prieš tai, kuomet takas buvo nesudrožtas, juo gausiai važinėję turistai (ypač vokiečiai) būdavo pakraupę dėl lietuvaičių važinėjimo dviračiais kultūros (važiavimas kitos krypties puse, neįspėjant iš galo lenkimas dideliu greičiu., važiavimas „be rankų” priešais atvažiuojantįjį ir pan.). Tai jau kita tema.

    Reply

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Koronavirusas

Per parą - vos 15 susirgusiųjų COVID-19

Trečiadienį Lietuvoje buvo patvirtinta 15 naujų susirgimų COVID-19, iš kurių du žmonės užsikrėtė antrą kartą, skelbia Valstybės duomenų agentūra. Klaipėdoje, ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Regionas, Svarbu

Verslininkai vėl įrodė Neringos valdžios savivaliavimą  

Juodkrantėje įsikūrusi UAB poilsio namai „Ąžuolynas“ dar kartą teisme įrodė, kad Neringos valdžia nepagrįstai jai nesuteikia mokesčių lengvatų. „Atvira Klaipėda“ ...
2024-04-11
Skaityti daugiau

Regionas

Prokuratūra: piniginę žalą patyrusiems asmenims turi atlyginti valstybė ir Neringos savivaldybė

Generalinė prokuratūra, siekdama apginti viešąjį interesą, kreipėsi į Regionų administracinį teismą su prašymu septynių asmenų naudai solidariai iš Lietuvos valstybės ...
2024-04-05
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This