Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-05-24 |
Trečiadienį VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) specialistai pirmą kartą tikrino automatinės parkavimo kontrolės įrangos veikimą. Ji atliekama naudojant mobiliąją kamerą, nuskaitančią stovinčių automobilių numerius ir perduodančią informaciją kontrolieriams.
Teigiama, kad taip optimizuojamas parkavimo kontrolierių darbas, jis tampa efektyvesniu ir spartesniu.
Anot KKT, siekiama, kad parkavimo rinkliavos administravimo sąnaudos sudarytų kuo mažesnę surinktos rinkliavos dalį ir, atitinkamai, kuo didesnė surinktų lėšų dalis pakliūtų į miesto biudžetą. Šiuo metu administravimui tenka mažiau nei 25 centai nuo surinkto euro. Teigiama, kad tai Lietuvos kontekste nėra didelė dalis. Pavyzdžiui, Kaune rinkliavos administravimui išleidžiama 30% surinktų lėšų.
Šiuo metu sąnaudose daugiau kaip pusę išlaidų sudaro KKT kontrolierių atlyginimai ir ta dalis linkusi augti dėl nuolat didėjančio minimalaus darbo užmokesčio dydžio. Todėl darbo įrangos ir darbo sąlygų technologizavimas esą yra gyvenimo būtinybė.
Tačiau ar tokia įranga bus diegiama paaiškės tik atlikusi kaštų/naudos analizę ir ištestavusi kiekvieną įdiegimo etapą.
O kaip su tokia situacija, jei sustoji išleisti keleivio ir tuo pat metu pravažiuoja ir užfiksuoja? Stovi gal 15 sekundžių, o gauni baudą už visą dieną? Ar sistema atpažįsta ar vairuotojas yra automobilyje, ar automobilis užvestas?
Tai stovės visi su uzklijotais numeriais, stovėti ne važiuoti