Konteinerių perkrovos mastais Klaipėdos uostas aplenkė Sankt Peterburgą

ELTA

Žygimantas Šilobritas (ELTA)
2023-06-03

Komentarų: 0

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Algis Latakas teigia, kad per 2020–2022 metų laikotarpį Klaipėdos uostas tapo didžiausiu konteinerių uostu Baltijos jūros rytiniame regione. Jo pateiktais duomenimis, per 2022 metus Klaipėdoje buvo perkrauta 1048 tūkst. konteinerių, kai tuo metu anksčiau pirmavusiame Sankt Peterburgo uoste konteinerių krova nukrito iki 925 tūkst.

Martyno Vainoriaus nuotr.

Visgi, jo teigimu, Klaipėda dar nėra didžiausias konteinerių uostas Baltijos jūroje, kadangi ją vis dar lenkia Gdanskas, kur per 2022 metus pakrauta 2072 tūkst. konteinerių.

„Pernai buvo pasiektas rekordas: Klaipėdoje buvo perkrauta virš milijono konteinerių. Ir jeigu mes neimtume Lenkijos uostų, nes visą laiką iki šiol matuodavomės tik su rytinės Baltijos jūros pakrantės uostais, Klaipėda pagal tai būtų pirma ir aplenkė Sankt Peterburgą, nes Klaipėda iššoko pirmyn, kai Peterburgas nukrito. Aišku, didesniu konteinerių krovos uostu išlieka Gdanskas. Bet jis turi kitokias galimybes, yra pasistatęs išorinį uostą, kuris nuo 2014 metų labai sėkmingai dirba ir šiuo metu stato antrą dalį konteinerių krovai“, – susisiekimo sektoriaus apžvalgos ir atvirų duomenų konferencijoje sakė A. Latakas.

KVJUD direktorius priminė, kad per 2022 metus dėl geopolitinių faktorių toliau krito trąšų krovimas – buvo užfiksuotas net 36,1 mln. tonų krovimo sumažėjimas. Visgi kitų sričių krovos mąstai išlieka stabilūs ar kyla, kaip pastebima suskystintų gamtinių dujų atveju, kur 2022 metais peržengta 2 mln. tonų krovos riba.

„Iš tikrųjų uoste paskutinius 10 metų trąšos užėmė netgi 32 proc. krovos. Bet jeigu jas išėmus, kreivė kyla į viršų tam tikrais tarpais, nors labai priklausomai nuo ekonomikos ir geopolitinės situacijos. Visgi reikia džiaugtis tuo, kad yra kiti kroviniai ir buvo kompensuota dideli krovinių praradimai iš Rytų, – aiškino jis. – Labai reikia pasidžiaugti SGD, kur buvo 2,2 mln. tonų krovimo, ko niekada anksčiau nebuvo. Grūdų atveju, reikia pasakyti, kad praeiti metai buvo blogesni už buvusius prieš tai, bet dėl mažesnio derliaus ir prekybinių aspektų“.

A. Latakas paminėjo, kad 2022 metais pastebėtas ir importo bei eksporto santykio pasikeitimas tarp gabenamų krovinių – 2021 metais importas sudarė 28 proc. Klaipėdoje kraunamų krovinių, bet 2022 metais jau siekė 41 proc.

Taip pat, anot jo, 2020–2022 metų periodu smarkiai pasikeitė ir krovinių atgabenimo dinamika: gabenimas traukiniais susitraukė nuo 2020 metais buvusių 58 proc. iki 30 proc. 2022 m., o tuo periodu krovinių atgabenimais automobiliais išaugo nuo 42 proc. iki 59 proc. Taip pat, pasak jo, į Klaipėdos uostą pradėjo atvykti kroviniai „transšipmentu“, kas prasidėjo 2021 metais, o 2022 metais taip atgabename buvo 11 proc. visų krovinių.

„Geležinkeliais į uostą atvežami kroviniai, kurie yra didelio masto: tai yra rūda, trąšos, anglis, didelio masto metalų gaminiai. Tokių krovinių iš rytų neliko, tad geležinkeliams Lietuvoje tapo labai sunku konkuruoti su automobiliais, nes važiuojant neilgą atstumą – tik 200 kilometrų, tampa paprasčiau krauti krovinius į mašinas ir galima iškrauti bet kur, – sakė jis. – Labai įdomu, kad auga „tranšipmentas“. „Transšipmentas“ – tai kai į uostą atvažiuoja krovinys ir jis neiškraunant į sausumą perkraunamas į kitą laivą ir išvežamas“.

                                                                                                                                         Kopijuoti, platinti, skelbti ELTA turinį be ELTA raštiško sutikimo draudžiama

0 Comments

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. IP adresas bus rodomas viešai. Būtini laukeliai pažymėti * ženklu.

Pranešti klaidą
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

PANAŠŪS STRAIPSNIAI

Uostas ir jūra

Margutis milžinas - jau ant šiaurinio molo

Praėjusiais metais klaipėdiečius ir miesto svečius nustebinęs margutis milžinas vėl užridentas ant šiaurinio molo Melnragėje. Trijų metrų aukščio ir pusantro ...
2024-03-22
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Kanados ambasadorė susipažino su uostu

Praėjusių metų liepą pareigas pradėjusi eiti Kanados ambasadorė Lietuvai Jeanette Eileen Sautner antradienį atvyko į Klaipėdą iš arčiau susipažinti su ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

Uostas ir jūra

Per pirmus du mėnesius - 8 proc. daugiau krovinių

Uosto direkcija praneša, jog pirmi du šių metų mėnesiai Klaipėdos uosto krovinių statistikoje žymi beveik 6 milijonų tonų perkrautų krovinių ...
2024-03-19
Skaityti daugiau

PARAMA

Jei Jums patinka „Atviros Klaipėdos” žurnalistų rengiami straipsniai ir tikite visiškai atviros bei nepriklausomos žiniasklaidos idėja – paremkite mus, nes į VšĮ „Klaipėda atvirai” sąskaitą pervedama parama yra pagrindinis mūsų pajamų šaltinis.

ATVIRI DOKUMENTAI

VšĮ „Klaipėda atvirai” kiekvieną mėnesį skelbia, kiek per praėjusį sulaukė paramos. Taip pat – detalią atskaitą apie visas praėjusio mėnesio išlaidas.

Čia galite rasti ir portalo Etikos kodeksą bei VšĮ „Klaipėda atvirai” dalininkų sąrašą.

Susipažinti su dokumentais.

INFORMACIJA

Portalas „Atvira Klaipėda” priklauso VšĮ „Klaipėda atvirai”. Plačiau apie įstaigą ir portalą galima paskaityti čia.

Puslapio taisyklės.

Redakcijos tel. + 370 650 77550
el. paštas: info@atviraklaipeda.lt

Pin It on Pinterest

Share This