Pirmasis visiškai atviras naujienų portalas
2023-06-08 |
Tyrimų ir dizaino agentūros „The Critical“ sukurtas naujasis Klaipėdos vizualinis identitetas ne tik laimėjo birželį Liuksemburge 17-ą kartą vykusių Europos dizaino apdovanojimų (European Design Awards) auksą, bet ir atskirą „Best of Show“ įvertinimą kaip geriausias konkurso prekės ženklo sprendimas.
Apdovanojimų komisijai įspūdį paliko tiek galutinis Klaipėdos vizualinio identiteto įgyvendinimas, tiek jo atskleidimo procesas, į apklausas ir dirbtuves įtraukęs klaipėdiečius.
Patį naująjį Klaipėdos miesto vizualinį identitetą sudaro logotipas, primenantis šypseną ir atkartojantis Klaipėdos herbo – seniausio Lietuvos teritorijoje naudojamo heraldinio simbolio – motyvus. Miestui taip pat sukurta dinaminė spalvų ir raštų paletė, iliustruojanti miesto elementų – jūros, uosto, paplūdimių, žalumos – nuolatinį kismą. Visa tai jau yra naudojama daugybėje praktinių atvejų – reklamose, aktyvacijose, iliustracijose, miesto švenčių metu, individualioje vietinių verslų reprezentacijoje, dovanose ir pan.
Prieš pradedant dizaino darbus, 2022 m. pradžioje Klaipėdoje buvo surengtos 3 kūrybinės dirbtuvės su miesto kultūros, švietimo, sporto, verslo ir turizmo sektorių atstovais bei miesto bendruomenėmis, taip pat atlikta detali daugiau kaip 1000 klaipėdiečių apklausa.
Pasak „The Critical“ inovacijų vedlio Dominyko Karpovič, būtent išsamių tyrimų ir įtraukaus dizaino sinergija ir buvo šio darbo išskirtinumas Europos mastu.
„Manau, kad išsamus visų suinteresuotų šalių įtraukimas turėtų būti natūrali dizaino proceso dalis. Juk identitetas yra atskleidžiamas, o ne sukuriamas. Kiekviena organizacija, miestas ar komanda jau turi savo identitetus. Bandymas juos kurti neįsiklausius į vietos kontekstą atima gyvybės energiją ir ardo užgyventus santykius. Esame dėkingi aplinkybėms, aktyviai Klaipėdos komandai ir visiems įsitraukusiems, kad galėjome būti šios išskirtinės kelionės dalimi“, – pranešime cituojamas D. Karpovič.
Europos dizaino apdovanojimams šiemet buvo pateikta daugiau kaip 1000 paraiškų iš viso žemyno. Auksinius, sidabrinius ar bronzinius apdovanojimus gavo 154 darbai, bet Klaipėdos vizualinio identiteto projektas buvo vos vienas iš keturių darbų, gavusių pagrindinį konkurso prizą savo kategorijoje.
Pernai naujasis Klaipėdos vizualinis identitetas jau buvo laimėjęs „Art Directors Club Europe“ (ADC*E) kasmetinių apdovanojimų auksą bei lietuviškųjų ADC*LT apdovanojimų sidabrą.
Klaipėdos vizualinio identiteto projekto komandą „The Critical“ agentūroje sudarė dizaino vedlys Paulius Budrikis, dizaineriai Mykolas Saulytis, Regina Terekė ir Martynas Bacvinka, dizaino strategijos vedlys Jonas Liugaila, inovacijų vedlys Dominykas Karpovič, vyr. tyrėja Eglė Vitkutė bei projektų vadovės Živilė Kolendaitė-Mubarak ir Silvija Zasimauskas.
„European Design Awards 2023 – Entry Fees. The cost per submission is €160. There is also a volume discount for 5 or more submissions (€128 per submission). The submission fee for the Student Project Category is €40. ” Kai už ženklo projektą gavo ne vieną tūkstantėlį, tai išleisti keletą šimtų eurų tarptautiniam apdovanojimui negaila. Ir dar, šiuos konkursus organizuoja, apdovanojimus teikia estų kompanija iš Narvos „Design Federation OÜ”, kurios įstatinis kapitalas 2500 eurų.